ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ κ. ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ
ΣΤΗΝ ΤΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ
ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ
ΣΤΗ ΓΕΦΥΡΑ ΒΕΝΕΤΙΚΟΥ
Σήμερα παραδίδεται στην κυκλοφορία το σημαντικότερο οδικό έργο που έχει γίνει ποτέ στη χώρα μας. Αυτή είναι η πραγματικότητα.
Εμείς κάναμε μια επιλογή ευθύνης: Να μείνουμε μακριά από παιχνίδια εντυπώσεων. Να δουλέψουμε εντατικά για να ολοκληρώσουμε και να παραδώσουμε το εθνικής σημασίας αυτό έργο. Δεν είπαμε τίποτα που δεν μπορούσαμε να υλοποιήσουμε. Ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς μου είπε ότι το έργο μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα σε περίπου 5 χρόνια από τη μέρα που αναλάβαμε. Του ζήτησα να κάνει ό,τι μπορεί για να πετύχουμε αυτό το στόχο, που τότε σε πολλούς έμοιαζε ανέφικτος. Με μεθοδική και συστηματική, επίπονη προσπάθεια, τα καταφέραμε!
Είναι ένα έργο που πραγματικά αλλάζει τη ζωή των πολιτών σε περιφέρειες ολόκληρες της χώρας. Είναι ένα σπάνιο, από τεχνικής άποψης, έργο. Οφείλω να πω ότι με έχει εντυπωσιάσει. Όλοι στην Κυβέρνηση, είμαστε υπερήφανοι, που αυτό το έργο προχώρησε τόσο γρήγορα και τελικά ολοκληρώθηκε επί των ημερών μας. Και είμαστε διπλά υπερήφανοι, γιατί όλα αυτά τα δύσκολα από τεχνικής σκοπιάς τμήματα, όχι μόνο σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν με τρόπο άψογο, αλλά και με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον.
Όλη η Ελλάδα πηγαίνει μπροστά. Η Ελλάδα προοδεύει. Όχι στα λόγια, αλλά στην πράξη. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Αυτή είναι η αλήθεια του έργου μας.
Έτσι τα τελευταία τμήματα στο δρόμο Γιάννενα - Γρεβενά, μέσω Μηλιάς, αποτελούν παρελθόν. Έτοιμη είναι και η σήραγγα Σ2 του Τύρια.
Πλέον, τέσσερις περιφέρειες,
Έτσι, σε όλο τον αυτοκινητόδρομο υπάρχουν:
- 62 κόμβοι σύνδεσης με οδικό δίκτυο
- 350 άνω και κάτω διαβάσεις εισόδου - εξόδου
- 1650 μεγάλες γέφυρες, συνολικού μήκους 40 χλμ. περίπου και πολλές μικρές
- 76 σήραγγες μέγιστου μήκους 4,8χλμ. και συνολικού μήκους 49,5 χλμ. περίπου ή 99 χλμ. μονές
- 43 περάσματα ποταμών
- 11 διασταυρώσεις με σιδηροδρομικές γραμμές
- παλιό οδικό δίκτυο: 11 ώρες & 30 λεπτά
- Εγνατία Οδός: 6 ώρες & 30 λεπτά
- το Ελληνικό Δημόσιο (εθνικοί πόροι)
- την Ευρωπαϊκή Ένωση (με ποσοστό 50%)
- το Ταμείο Συνοχής, Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών
- την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων
- το Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης
Εταιρία: Saucier + Perrotte
Τοποθεσία: Μόντρεαλ, Καναδάς
Αρχιτέκτονας: André Perrotte
Σχεδιασμός: Gilles Saucier
Λοιπή ομάδα: Olivier Krieger, Marie-Eve Primeau, Gregory Neudorf, Lia Ruccolo, Guillaume Sasseville, Yutaro Minagawa, Tomek Bartczak, David Moreaux, Etienne Hotte, Patrice Bégin
Σύμβουλοι: Arup/Consultants SM _ Daniel Brodkin, Brian Markham, Jacques Guertin, Thérèse Primiani, Richard Breault
Pageau Morel & ass. _ Jacques De Grâce, Roland Charneaux, Daniel PicardLyse Tremblay architecte
Jean-Marc Carpentier
Παράκαμψη Αγρινίου
Στην κυκλοφορία δόθηκε σήμερα η παράκαμψη Αγρινίου που αποτελεί τμήμα της Ιόνιας Οδού. Ένα έργο 34 χλμ που εκτείνεται από τον ανισόπεδο κόμβο Κεφαλόβρυσου ως τον ανισόπεδο κόμβο Κουβαρά. Η τυπική διατομή της παράκαμψης συνολικού πλάτους 24,50 μ. αποτελείται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση και διαχωριστική νησίδα.
Περιλαμβάνει γέφυρα μήκους 690μ. στον Αχελώο, κοιλαδογέφυρα μήκους 140μ. στη περιοχή Αγγελοκάστρου και πλήθος μικρών και μεγάλων τεχνικών απαραίτητων για την αποκατάσταση του τοπικού δικτύου και την αποχέτευση της περιοχής, την κατασκευή των Ανισόπεδων κόμβων Ρίγανης και Κουβαρά, καθώς και παράπλευρο οδικό δίκτυο.
Η πρόοδος των έργων στην Ιόνια Οδό
Ο αυτοκινητόδρομος από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα έχει συνολικό μήκος περίπου 196 χιλιομέτρων και από αυτά, τα 117 χιλιόμετρα κατασκευάζονται εντός του νομού Αιτωλοακαρνανίας. Σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, μέσα σε 40 μήνες, δηλαδή ως τις 19 Απριλίου του 2011, προβλέπεται με αποκλειστική προθεσμία η ολοκλήρωση του τμήματος Αντιρρίου - Αγρινίου. Ως το τέλος δε, του 2013, η ολοκλήρωση όλου του άξονα της Ιόνιας Οδού.
Οι άσπρες στέγες των σπιτιών θα επιβραδύνουν το φαινόμενο τη παγκόσμια αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη λόγω του φαινόμενου του θερμοκηπίου και θα μειώσουν την κατανάλωση ρεύματος, δηλώνει ο νομπελίστας φυσικός και γραμματέας του τμήματος αμερικάνικης Ενέργειας Steven Chu.
Ο Steven Chu μιλώντας στο Λονδίνο σε μια διάσκεψη για τη κλιματική αλλαγή δήλωσε ότι αν βάψουμε τις στέγες των σπιτιών του πλανήτη και τα πεζοδρόμια με ανοιχτότερα χρώματα, αυτό θα είχε θετικό αντίκτυπο στο φαινόμενο του θερμοκηπίου.
Η εν λόγω κίνηση, δήλωσε ο νομπελίστας επιστήμονας, θα είχε το ίδιο αποτέλεσμα με το να αποσύραμε τα αυτοκίνητα όλου του πλανήτη από τους δρόμους για 11 χρόνια.
Ο Chu είπε ότι οι λαοί που ζουν στα ζεστά κλίματα όπως η Ελλάδα, έχουν συλλάβει την ιδέα με τις άσπρες στέγες των σπιτιών εκατοντάδες χρόνια πριν, αναφερόμενος στη κυκλαδίτικη αρχιτεκτονική. Βάφουν τα σπίτια τους ανοιχτόχρωμα με σκοπό η ηλιακή ακτινοβολία να αντανακλάται μακριά από τις κατοικίες τους, προκειμένου να παραμείνουν δροσερές.
Το σκεπτικό είναι απλό, η αντανάκλαση του ηλίου σε λευκές επιφάνειες συμβάλει θετικά στο φαινόμενο του θερμοκηπίου, αφού οι ηλιακές ακτίνες που διαπερνούν την ατμόσφαιρα της Γης επιστρέφουν πίσω στο διάστημα.
Αν μια στέγη σπιτιού έχει χρώμα άσπρο, οι ακτίνες του ήλιου θα αντικατοπτριστούν πίσω στην ατμόσφαιρα αντί να θερμάνουν την οροφή και στη συνέχεια το σπίτι και τη γη.
Στη περίπτωση μια τυπικής μαύρης οροφής οι ακτίνες του ηλίου μετατρέπονται άμεσα σε θερμότητα. Το ίδιο συμβαίνει με τα αυτοκίνητα που έχουν μαύρο χρώμα σε σύγκριση με τα άσπρα, αλλά και με την άσφαλτο των δρόμων που θερμαίνεται γρηγορότερα σε σύγκριση με τα ανοιχτόχρωμα πεζοδρόμια.
Οι άσπρες στέγες των σπιτιών κάνουν τις κατοικίες πιο δροσερές με αποτέλεσμα να μειώνεται η χρήση των κλιματιστικών και οι εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα.
Στην πραγματικότητα αν βάψουμε με άσπρο χρώμα 1,000 τετραγωνικά μέτρα οροφής, θα μειώνονταν οι εκπομπές του CO2 κατά 10 τόνους και και οι δαπάνες από τη χρήση του κλιματιστικού κατά 20% δήλωσε ο καθηγητής. Δηλαδή θα εξοικονομούνταν στις ΗΠΑ τουλάχιστον 1 δισεκατομμύριο δολάρια το χρόνο, αφού το 90% των οροφών είναι μαύρου χρώματος.
Στις ΗΠΑ έχουν ήδη αρχίσει να προσφέρουν κίνητρα στους ιδιοκτήτες στη Γεωργία και στη Φλόριδα, για να εγκαθιστούν άσπρες τις στέγες των σπιτιών. Τον Ιούλιο ο νόμος της Καλιφόρνιας θα επιβάλλει ότι οι στέγες των σπιτιών πρέπει να είναι ανοιχτόχρωμες.
Άρθρο Eco news
Ανακοινώθηκε η νέα δημιουργία από τους αρχιτέκτονες Vincent Callebaut που ονομάζεται Dragonfly (το πέταγμα του δράκου). Η κατασκευή αυτή χαρακτηρίστηκε ως η μεταβολική φάρμα για την αστική γεωργία και την διευκόλυνση της διαρκώς αυξανόμενης τάσης για οικολογική και περιβαλλοντική αυτάρκεια σε αστική πόλη. Είναι γνωστό ότι η ανάγκη για τρόφιμα είναι μια πρόκληση για μια μελλοντική πόλη.
Η πρόταση αυτή σχεδιάστηκε για τη νότια όχθη του νησιού Roosevelt της Νέας Υόρκης. Η κατασκευή αυτή έχει 128 ορόφους και 600 μέτρα ύψους (700 μέτρα με τη κεραία) που ανακατανέμεται σε δύο επιμήκεις πύργους.
Το πρωτότυπο σε αυτή τη κατασκευή είναι ότι στο εσωτερικό της θα περιέχει μια καθέτου δομής αστική φάρμα με 28 αγρούς, ένα μικτό πρόγραμμα κατοικιών, γραφείων, εργαστηρίων και χώρων εκτροφής που είναι κάθετα σε πολλά πατώματα και θα καλλιεργούνται από τους κατοίκους της.
Συνοπτικά...
Ονομασία: Dragonfly, A Metabolic Farm for Urban Agriculture (επίσημη)
Τοποθεσία: Νησί Roosevelt, Νέα Υόρκη
Μέγεθος επιφάνειας/χώρου: 350.000 τμ
Ύψος: 700 μέτρα (μέγιστο ύψος με την κεραία), 600 μέτρα (μέχρι τη ταράτσα), 575 μέτρα (τελευταίος όροφος)
Αριθμός ορόφων: 132
Αριθμός αγρών: 28
Μελέτη: Philippe Steels
Προοπτική: Benoit Patterlini
Το στάδιο είναι σχεδιασμένο από την Toyo Ito, έχει σχήμα δράκου-πετάλου, 50.000 θέσεις, η οροφή του έχει συνολική έκταση 14.155 τμ και είναι όλη καλυμμένη με 8.844 ηλιακά πάνελ τα οποία αναμένεται να παράγουν 1.14 GWh το χρόνο. Με αυτή την ενέργεια θα είναι ικανά να λειτουργούν 3.300 φώτα, 2 μεγάλες οθόνες και να υπάρχει και κάποιο περίσσευμα.
Σημαντική είναι και αξία του γηπέδου όταν δεν θα λειτουργεί αφού σύμφωνα με τους υπεύθυνους το ηλεκτρικό ρεύμα που θα παράγεται και δεν θα μπορεί να καταναλωθεί από το ίδιο το γήπεδο θα διαχέεται στη γύρω περιοχή καλύπτοντας το 80% των ενεργειακών αναγκών τους.
Το κόστος κατασκευής ανήλθε στα 150 εκατ δολάρια (περίπου 107 εκατ ευρώ) ενώ 660 τόνοι διοξειδίου του άνθρακα θα σωθούν από την ατμόσφαιρα κάθε χρόνο.
Συνοπτικά...
Ονομασία: Το ηλιακό στάδιο της Ταϊβάν
Τοποθεσία: Kaohsiung, Ταιβάν
Είδος κατασκευής: Στάδιο
Συνολικός αριθμός θέσεων: 50.000
Συνολική έκταση χώρου: 19 εκτάρια
Σχεδιασμός: Toyo Ito
Πρόσθετα χαρακτηριστικά: 8.844 ηλεκτρικά πάνελ
Κόστος: 150 εκατ δολάρια
Official Site, Toyo Ito
Οι εταιρίες Foster + Partners (Βρετανική) και Berg Arkitektkontor (Σουηδική), μέρος του F.C. Møller Architects, θα κατασκευάσουν ένα στρατηγικής σημασίας σχέδιο στη καρδιά της Στοκχόλμης της Σουηδίας. Το σχέδιο περιλαμβάνει τη μετατροπή του παραλιακού μετώπου σε μια δημοφιλή τοποθεσία και τη σύνδεση των νησιών Södermalm και Gamla Stan που θα δώσει νέα πνοή στη περιοχή.
Πιο συγκεκριμένα, θα δημιουργηθούν νέες γέφυρες για πεζούς μεταξύ των νησιών Södermalm και Gamla Stan. Χώροι που χρησιμοποιούνταν από τα αυτοκίνητα θα μετατραπούν σε χώρους που δίνουν προτεραιότητα στους πεζούς και στου ποδηλάτες. Παράλληλα,η ιστορική Katarinahissen θα ανακαινιστεί και θα επεκταθεί για να εξυπηρετεί την αποβάθρα, με ένα νέο θάλαμο παρατήρησης χτισμένο στην κορυφή για να προσφέρει εντυπωσιακή θέα πάνω από την πόλη του αρχιπελάγους. Θα κατασκευαστούν μια νέα ελαφριά με διαφανή δομή δομή με περίπτερα, καφετέρια και πάρκινγκ ποδηλάτων μπροστά από το μουσείο της πόλης.
Τα έργα αυτά θα περιλαμβάνουν:
Χρηματοδότηση δράσεων που αφορούν αντιπλημμυρικά και αντιδιαβρωτικά έργα για την αποφυγή των επιπτώσεων των πλημμυρών και διάβρωσης των εδαφών.
Έργα αναδάσωσης για την αποκατάσταση του οικοσυστήματος και του τοπίου, εκεί όπου η φυσική αναγέννηση δεν εξασφαλίστηκε ή χρειάζεται τεχνητή υποστήριξη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι δίνεται προτεραιότητα για αποκατάσταση:
- των περιοχών που επλήγησαν από τις πρόσφατες πυρκαγιές του καλοκαιριού 2007
- στις καμένες περιοχές Natura 2000
- σε εκτάσεις που είναι διπλοκαμένες κατά την τελευταία δεκαετία.
Για αντιπλημμυρικά έργα θα διατεθούν 49.5 εκατ ευρώ (Εθνική και Κοινοτική Συμμετοχή) για ορεινά αντιπλημμυρικά και αντιδιαβρωτικά έργα προς αποφυγή των επιπτώσεων πλημμυρών σε Δημόσια δάση και δασικές εκτάσεις όλης της χώρας. Επίσης, θα διατεθούν 85.496.366€ (Εθνική και Κοινοτική Συμμετοχή) για έργα αναδάσωσης - ορεινά αντιπλημμυρικά και αντιδιαβρωτικά έργα αποκατάστασης καμένων εκτάσεων.
Έσπασε πάλι ο αγωγός του περιβόητου “Φράγματος της Μόρνας” στο σημείο του δρόμου Φωτεινά - Φτέρης που βρίσκεται λίγο μετά το παλιό εργοστάσιο της Μόρνας και πλημμύρισε στην κυριολεξία ο δρόμος. Η βλάβη έγινε αντιληπτή σήμερα τις πρώτες πρωινές ώρες από διερχόμενους οδηγούς. Είναι η πολλοστή φορά που σε μικρό χρονικό διάστημα προκαλείται βλάβη στον αγωγό του επίμαχου έργου και η αγανάκτηση και η ανησυχία των κατοίκων της περιοχής του δήμου Πέτρας έχει φτάσει στο αποκορύφωμα, καθώς και των κατοίκων της Βόρειας Πιερίας που επίσης αναμένουν να υδροδοτηθούν από το περιβόητο “Φράγμα της Μόρνας”. Οι συχνές βλάβες του αγωγού πρέπει τουλάχιστον να μας προβληματίσουν, γιατί ξοδεύτηκαν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ για αυτό το έργο του “Φράγματος” και να σκεφτούμε επίσης ότι το περιβόητο έργο ακόμη τελεί υπό δοκιμή και δεν έχει τεθεί ακόμη σε κανονική λειτουργία.
Ο κ. Σκλιάς δήλωσε:
Το Κέντρο Υγείας Ιστιαίας εντάσσεται στο ΕΣΠΑ με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμα υλοποίησης το οποίο ολοκληρώνεται εντός του μηνός Ιουνίου.
Ήδη η ΔΕΠΑΝΟΜ έχει προβεί στην πρόσκληση για την εκτέλεση του έργου, το έργο έχει ανατεθεί σε εργολήπτη, το Ελεγκτικό Συνέδριο έχει εγκρίνει τη διαδικασία, η ΔΕΠΑΝΟΜ υπέβαλλε την προηγούμενη εβδομάδα και εμείς άμεσα εντάσσουμε το έργο στο ΕΣΠΑ. Άρα, οι πιστώσεις για την άμεση έναρξη του έργου είναι διαθέσιμες ευελπιστώ ότι εντός του μηνός Ιουνίου θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία και θα έχουμε δώσει τέλος στην αγωνία όλων των ανθρώπων που ανησυχούν γι’ αυτό.
Το έργο εντάσσεται για χρηματοδότηση στο ΕΣΠΑ από την Περιφέρεια Κεντρικής Ελλάδος.
Υπογράφτηκε η σύμβαση στις 11 Μαΐου και οι κατασκευή του νέου ποδηλατοδρόμου θα ξεκινήσεις μέχρι το τέλος του μήνα. Το συνολικό μήκος το ποδηλατοδρόμων θα είναι 8.200 μέτρα, πλάτος 2 μέτρα, αμφίδρομοι και θα διαχωρίζονται από τα κυκλοφορούντα οχήματα με ειδική νησίδα επί της ασφάλτου, η οποία θα διακόπτεται ανά τέσσερα μέτρα με κενό ενός μέτρου και θα φέρει χαμηλά χυτοσιδηρά κολονάκια με ανακλαστική μεμβράνη. Το έργο θα πρέπει να ολοκληρωθεί μέσα σε 6 μήνες (Νοε 09).
Εξαίρεση αποτελεί ο ποδηλατόδρομος Κασσαβέτη, ο οποίος προβλέπεται να διαμορφωθεί ως μονόδρομος διάδρομος κίνησης ποδηλάτων στα δύο πεζοδρόμια (τα οποία έχουν πλάτος άνω των 5,50 μ.) με πλάκες ιδιαίτερων προδιαγραφών σε χρώμα και υφή.
Ο ποδηλατόδρομος θα περιλαμβάνει τα εξής επιμέρους τμήματα:
- Κασσαβέτη (από Γ.Δήμου έως Δημητριάδος – πάρκο Αγ. Κωνσταντίνου)
- Γκλαβάνη (από 28ης Οκτωβρίου έως Ρ.Φεραίου – συνέχεια στο τμήμα ήπιας κυκλοφορίας από 28ης Οκτωβρίου έως Ιάσονος και στον πεζόδρομο από Ιάσονος έως Παραλία)
- Αντωνοπούλου (από Γαζή έως Αναλήψεως – συνέχεια στον πεζόδρομο από Γαζή μέχρι Δημητριάδος, στο τμήμα ήπιας κυκλοφορίας από Δημητριάδος έως Ιάσονος και στον πεζόδρομο από Ιάσονος έως Παραλία)
- Μεταμορφώσεως (από 28ης Οκτωβρίου έως Περιφερειακό – σύνδεση με τμήματα ήπιας κυκλοφορίας Πλάτωνος, 54ου Συντάγματος ΕΛΑΣ και πεζοδρόμους Μεταμορφώσεως και Ερμού)
- Ρήγα Φεραίου (από Φ.Ιωάννου έως Ελ.Βενιζέλου – συνέχεια στα τμήματα ήπιας κυκλοφορίας από Ελ.Βενιζέλου έως Χείρωνος και από Δ.Φιλιππίδη έως Φ.Ιωάννου – αποκατάσταση μιας διαμπερούς συνέχειας «από ποτάμι σε ποτάμι» - διασταύρωση με ποδηλατοδρόμους Κασσαβέτη, Γκλαβάνη, Αντωνοπούλου, Μεταμορφώσεως)
- Εθνικής Αντιστάσεως (από Περραιβού έως Κύπρου – συνάντηση με σχεδιαζόμενο ποδηλατόδρομο οδού Κύπρου – διασταύρωση με ποδηλατόδρομο Κασσαβέτη)
- Στρ. Μακρυγιάννη (από Ζάχου έως Μεταμορφώσεως – συνάντηση με ποδηλατόδρομο Μεταμορφώσεως)
- Μικρασιατών (από Ζάχου έως Βασσάνη – συνέχεια στο τμήμα μεταξύ κτηρίου Σπήρερ και Υγειονομικού και στον πεζόδρομο Ερμού)
- (Συνοικία Αγ.Αναργύρων) Πλατεία Αγ.Αναργύρων-Κολοκοτρώνη-Νικηταρά-Αλαμάνας-Πεζογέφυρα Κραυσίδωνα-Μουσείο Τσαλαπάτα-Γιαννιτσών-Φερών- Μελούνας-Πλατεία Ρήγα Φεραίου (Δημαρχείο)
- (Συνοικία Νεάπολης) Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής-Παπανικολή-Ξάνθου-Φιλικής Εταιρείας-Νεαπόλεως-Υδρας-Φ/Σ Υδρας/Αθηνών – σύνδεση με ποδηλατόδρομο Πεδίου Άρεως-Εκθεσιακού Κέντρου-Πανεπιστημίου
- (Συνοικία Νέας Δημητριάδας) ΕΑΚ(Κλειστό Γυμναστήριο) - Περσέως-Δημητρίου Πολιορκητού - Πλατεία Αγ.Δημητρίου-Αθηνάς-Πεζογέφυρα Αναύρου – σύνδεση με ποδηλατόδρομο Δανιήλ Φιλιππίδη
Αξίζει να σημειωθεί ότι από την κατασκευή όλων των ποδηλατοδρόμων στο οδόστρωμα θα υπάρξει μια συνολική απώλεια νομίμων θέσεων στάθμευσης της τάξης του 15%.
Το έργο χρηματοδοτείται από το Γ' ΚΠΣ και ο προϋπολογισμός του έφθανε τις 1.2 εκατ ευρώ και μετά από έκπτωση 56% που έγινε από την ανάδοχη τεχνική εταιρία ΔΟΜΗΚ-Α το ποσό έφτασε τις 521.439 ευρώ.
Η λίμνη του Καιάφα
Παλαιότερα είχαν υπάρξει κάποιες αιτήσεις κατοίκων για τη διακοπή των εργασιών αφού όπως υποστήριζαν με τη κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου οικισμοί θα χωρίζονταν στα δύο, μεγάλος αριθμός σπιτιών θα κατεδαφιζόταν και το οικοσύστημα της περιοχής της λίμνης του Καΐάφα θα καταστρεφόταν το οποίο προστατεύεται από διεθνείς συμβάσεις και το κοινοτικό δίκαιο. Το δικαστήριο επιφυλάχθηκε να εκδώσει την απόφασή του.
Το Ε' Τμήμα έχει ήδη αναστείλει την εκτέλεση της υπουργικής απόφασης για το τμήμα αυτό, μέχρι την έκδοση οριστικής απόφασης επί της αίτησης ακύρωσης.
Ένα από τα ολοκληρωμένα θεματικά πάρκα της νέας παραλίας
[Αφιέρωμα] Maglev
Η λέξη Maglev προέρχεται από το magnetic levitation δηλαδή μαγνητική μετεώριση και πρόκειται για ένα εντελώς καινούριο τύπο τραίνων. Λόγω του ότι το τραίνο αυτό κινείται χωρίς επαφή, το κάνει γρήγορο, φιλικό προς το περιβάλλον και πιο οικονομικό.
Ο μηχανισμός αποτελείται από τους μανγήτες στο κάτω μέρος που ανασηκώνουν το τραίνο και του μαγνήτες οδηγούς στα πλάγια που λειτουργούν σαν ράγες.
Το τραίνο μπορεί να λειτουργεί είτε στο έδαφος είτε υπερυψωμένο. Στη περίπτωση που κατασκευαστεί υπερυψωμένο, το τραίνο γίνεται ακόμα πιο οικολογικό καθώς δεν χωρίζει το έδαφος στα δύο και επιτρέπει στο γύρω χώρο να χρησιμοποιείται όπως πριν. Στην περίπτωση που κατασκευαστεί στο ύψος του εδάφους μπορεί να συνδυαστεί με τα υπάρχοντα συγκοινωνιακά δίκτυα.
Σε όποιο όμως ύψος και αν κατασκευαστεί, το maglev απαιτεί λιγότερο έδαφός και χώρο από κάθε άλλο ΜΜΜ.
Είναι σχεδιασμένο για ταχύτητες 300-500 χλμ/ώρα και μπορεί να αυξήσει ταχύτητα από 0 χλμ σε 300 χλμ/ώρα μέσα σε 2 λεπτά και απόσταση 5 χλμ. Χρησιμοποιεί λιγότερη ενέργεια από κάθε άλλο μέσο μεταφοράς, 3 φορές λιγότερη από το αυτοκίνητο και 5 φόρες λιγότερη από το αεροπλάνο. Επίσης, λόγω της μετεώρισης του χρειάζεται λιγότερη συντήρηση.
Η υψηλότερη ταχύτητα που έφτασε ένα τραίνο Maglev είναι τα 581 χλμ. Ίσως κάποτε το δούμε να ενώνει Αθήνα - Θεσσαλονίκη και να διανύει την απόσταση σε 2 ώρες.
[Σαν σήμερα] "Η τρύπα του Κούβελα"
1986-1989: Ξεκινάει η κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης (επί δημαρχίας Σωτήρη Κούβελα). Με αργούς ρυθμούς συνεχίζονται τα έργα για 2 χρόνια περίπου και ορίζoνται το TV100 και το FM100 ως φορείς χρηματοδότησης.
Η κατάληξη ήταν η οριστική παύση του έργου για 17 χρόνια λόγω αδυναμίας εξεύρεσης πόρων. Η αποτυχία αυτή ονομάστηκε από τους Θεσσαλονικείς "Τρύπα του Κούβελα". Φωτογραφία Indiblog | |
[Παρατηρητήριο] Μετρό Θεσσαλονίκης (Πορεία Εργασιών) >34%
Θέσεις | Εργοτάξιο | Δίκτυα ΟΚΩ | Περίβλημα | Αρχαιολ. έρευνα | Πλάκα οροφής | Εκσκαφή σταθμού | Μόνιμοι φορείς | Η/Μ εξοπλισμός | Αρχιτεκτ. εργασίες |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Επίσταθμος ΝΣΣ | Έγινε | Έγινε | Έγινε | Έγινε | Έγινε | Σε εξέλιξη | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή |
ΝΣΣ | Έγινε | Έγινε | Έγινε | Σε εξέλιξη | Σε εξέλιξη | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή |
Διακλ. Ευκαρπίας | Έγινε | Έγινε | Έγινε | Σε εξέλιξη >40% | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή |
Δημοκρατίας | Έγινε | Έγινε | Έγινε | Σε εξέλιξη >40% | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή |
Βενιζέλου | Έγινε | Έγινε | Έγινε | Σε εξέλιξη >40% | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή |
Αγ. Σοφίας | Έγινε | Έγινε | Έγινε | Σε εξέλιξη >40% | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή |
Συντριβάνι | Έγινε | Έγινε | Έγινε | Σε εξέλιξη >40% | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή |
Πανεπιστήμιο | Έγινε | Έγινε | Έγινε | Έγινε | Έγινε | Σε εξέλιξη | Σε εξέλιξη | Εν αναμονή | Εν αναμονή |
Παπάφη | Έγινε | Έγινε | Ανεστάλη | Ανεστάλη | Ανεστάλη | Ανεστάλη | Ανεστάλη | Ανεστάλη | Ανεστάλη |
Ευκλείδη | Έγινε | Έγινε | Έγινε | Έγινε | Έγινε | Σε εξέλιξη | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή |
Φλέμιγκ | Έγινε | Έγινε | Έγινε | Έγινε | Σε εξέλιξη | Σε εξέλιξη | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή |
Αναλήψεως | Έγινε | Έγινε | Έγινε | Σε εξέλιξη | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή |
Πατρικίου | Έγινε | Σε εξέλιξη | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή |
Διακλ. Καλαμαριάς | Έγινε | Σε εξέλιξη | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή |
Βούλγαρη | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή |
Νέα Ελβετία | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή |
Αμαξοστάσιο | Σε εξέλιξη | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή |
Μετροπόντικας ΤΒΜ1 3.826 μέτρα
Μετροπόντικας ΤΒΜ2 3.404 μέτρα
Εκτιμώμενο έτος ολοκλήρωσης 2015
Τελευταία ενημέρωση 5/1/2011 (Ενδέχεται να υπάρχουν κάποια λάθη)