Η διάρκεια για να διασχίσει κάποιος τη τη λεωφόρο Κατεχάκη έως τη παραλιακή οδό θα μειωθεί κατά 35 λεπτά δηλαδή σε 10 λεπτά από τουλάχιστον 45 λεπτά σήμερα.
Οι νέοι αυτοκινητόδρομοι θα έχουν συνολικό μήκος 71,6 χλμ και θα είναι σε μεγαλύτερο μέρος υπόγειοι.
Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2015 και έχει προυπολογισμό τα 1 δις 800 εκατ ευρώ με 360 εκατ ευρώ χρηματοδοτική συμβολή του δημουσίου δηλαδή κατά 20%.
Το έργο περιλαμβάνει αναλυτικά
Τη δυτική περιφερειακή Υμηττού, από τη νότια απόληξη της Αττικής Οδού στην Κατεχάκη έως τη λεωφ. Ποσειδώνος, μήκους 14,7 χλμ. (τμήμα λεωφ. Κατεχάκη - λεωφ. Βουλιαγμένης, μήκους 11,1 χλμ., και τμήμα λεωφ. Βουλιαγμένης - λεωφ. Ποσειδώνος, μήκους 3,6 χλμ.). Παρακάμπτει κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά τα αστικά κέντρα Βύρωνα, Ηλιούπολης, Αργυρούπολης, Αλίμου και Ελληνικού και θα είναι υπόγεια κατά 85%.
Τη σήραγγα Υμηττού, μήκους 4 χλμ., με τις εκατέρωθεν προσβάσεις της, η οποία συνδέει τη νότια πλευρά του Λεκανοπεδίου με τα Μεσόγεια, από τον Α/Κ Σακέτα μέχρι τον Α/Κ Μεσογείων, μήκους 6,3 χλμ. Μετά την έξοδο της σήραγγας ο αυτοκινητόδρομος ακολουθεί το φυσικό ανάγλυφο έτσι ώστε να μην είναι ορατός από το Λεκανοπέδιο των Μεσογείων.
Τον οδικό άξονα από τον Α/Κ Μεσογείων (μετά τη μεγάλη Σήραγγα Υμηττού) μέχρι τη Ραφήνα, που ακολουθεί το φυσικό ανάγλυφο σε όρυγμα και δεν είναι ορατός. Έχει μήκος 18,6 χλμ. με ενδιάμεσο Α/Κ προς Αττική Οδό και αεροδρόμιο. Προβλέπεται η επέκταση και η σύνδεση από τη Ραφήνα μέχρι την Ε.Ο. Αθηνών-Λαμίας στις Αφίδνες, με οδικό τμήμα μήκους άλλων 25 χλμ. Στο Λόφο Έτος θα έχει σήραγγες 2,6 χλμ.
Τον οδικό άξονα από τον Α/Κ Μεσογείων μέχρι την Αγία Μαρίνα, μήκους 14,2 χλμ., στον οποίο προστέθηκε και ο κλάδος από τον Η/Κ Καλυβίων μέχρι την περιμετρική οδό των Καλυβίων, μήκους 5,9 χλμ. περίπου. Ο κλάδος αυτός προστέθηκε μετά τη δημόσια διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς.
Την ολοκλήρωση του άξονα Σταυρού - Ραφήνας, σε μήκος άλλων 6,1 χλμ. μέχρι τη λεωφόρο Σπάτων - Λούτσας. Σημειώνεται ότι το οδικό τμήμα από τον Α/Κ Σπάτων μέχρι τον Α/Κ αεροδρομίου προστέθηκε, ως νέο αντικείμενο, μετά τη δημόσια διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς.
Την ανακατασκευή και υπογειοποίηση της λεωφ. Ποσειδώνος, μήκους 2,0 χλμ.
Συνδετήριο οδικό τμήμα προς το κέντρο της Αθήνας από τον Α/Κ Σακέτα μέχρι την Ούλωφ Πάλμε, μήκους 3,8 χλμ. Το τμήμα εντός του πανεπιστημίου είναι υπόγειο. Τα 1,7 χλμ. που αφορούν στον οικιστικό ιστό του δήμου Καισαριανής και στο πανεπιστήμιο, διαμορφώνονται ως υπόγειο έργο, έτσι ώστε να μην δημιουργείται πλέον καμία όχληση τόσο στο δήμο Καισαριανής όσο και στο πανεπιστήμιο, απομακρύνοντας τη διερχόμενη κυκλοφορία από την οδό Καισαριανής και από το πανεπιστήμιο.
Εκτεταμένα αντιπλημμυρικά έργα.
4 ανισόπεδους κόμβους «κόμβοι συστήματος», υπό την έννοια ότι στους κόμβους αυτούς συμβάλλουν κύριοι οδικοί άξονες (αυτοκινητόδρομοι), είναι: Ο Α/Κ Σακέτα, A/K Μεσογείων, ο Α/Κ Αττικής Οδού και ο Α/Κ Σπάτων.
9 ανισόπεδους κόμβους και 9 ημικόμβους για την εξυπηρέτηση των παρόδιων δήμων
Διόδια
Στους νέους αυτοκινητόδρομους Αττικής θα υπάρχει ηλεκτρονικό σύστημα, ώστε τα διόδια να καταβάλλονται ανά χλμ., δηλαδή οι οδηγοί θα χρεώνονται ανάλογα με την απόσταση που θα διανύουν. Υπάρχουν τρεις βασικοί μετωπικοί σταθμοί διοδίων, διπλής κατεύθυνσης:
Στη δυτική περιφερειακή Υμηττού στην περιοχή της Ηλιούπολης.
Στην έξοδο της σήραγγας Υμηττού προς τα Μεσόγεια και πριν από τον Α/Κ Μεσογείων.
Στον οδικό άξονα Α/Κ Μεσογείων - Α/Κ Ραφήνας στην Χ.Θ. 16+500 μεταξύ του Α/Κ Αττικής Οδού και του Α/Κ Αρτέμιδας.
Πέραν αυτών, θα υπάρχουν δύο πλευρικοί σταθμοί στον Α/Κ Μεσογείων για τις ενδομεσογειακές μετακινήσεις και ένας μετωπικός σταθμός μονής κατεύθυνσης, στην επέκταση της Σταυρού - Ραφήνας.
Το ύψος των διοδίων αποτελεί βασικό αντικείμενο του ανταγωνισμού στον διαγωνισμό, έτσι ώστε να επιτευχθεί το μικρότερο δυνατό τίμημα για τους χρήστες. Η τιμή ανά χιλιόμετρο διαφοροποιείται σε τρία επίπεδα, για την παροχή κινήτρων αποσυμφόρησης των αστικών περιοχών και ορθολογικής απόσβεσης του κόστους κατασκευής. Ειδικότερα:
Το τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού από Λεωφ. Κατεχάκη μέχρι Λεωφ. Ποσειδώνος θα έχει την χαμηλότερη τιμή ανά χλμ. (0,15 €/χλμ. κατά μέγιστο) για να διευκολύνεται η χρήση του Νέου Αυτοκινητόδρομου και να μην επιβαρύνεται ο οικιστικός ιστός των παρακείμενων Δήμων από την διαμπερή κυκλοφορία.
Επίσης, η ίδια χαμηλή τιμή χρέωσης ισχύει και για όλα τα άλλα τμήματα του έργου, πλην της μεγάλης σήραγγας Υμηττού (επί μήκους 6,7 χλμ.), με μέγιστο 0,30 €/χλμ., και του συνδετήριου τμήματος μεταξύ Σήραγγας Υμηττού και Αττικής Οδού, μήκους 5,8 χλμ., με μέγιστη χρέωση 0,20 €/χλμ.
Οι μετά τον ημικόμβο Καλυβίων δύο διακλαδώσεις προς Αγ. Μαρίνα και προς παράκαμψη Καλυβίων εξαιρούνται της καταβολής διοδίων, διότι δεν έχουν χαρακτηριστικά αυτοκινητόδρομου διπλού κλάδου.
Δεν θέλουν άλλες υποσχέσεις και νέες εξαγγελίες έργων από την ΔΕΘ οι Θεσσαλονικείς αλλά να ολοκληρωθούν επιτέλους έργα που ξεκίνησαν εδώ και χρόνια όπως το μετρό αλλά και να ξεκινήσουν έργα που υποσχέθηκαν όπως η μετεγκατάσταση της ΔΕΘ και το μητροπολιτικό πάρκο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Σε ανακοινώσεις τύπου προέβησαν ο δήμαρχος και ο νομάρχης Θεσσαλονίκης ενόψει της φετινής 74 ΔΕΘ και της επετείου των 100 χρόνων από την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης το 2012. Τόνισαν πως τα έργα θα πρέπει να προχωρήσουν γρήγορα και να δοθεί μεγαλύτερη προτεραιότητα από τη κυβέρνηση για την ολοκλήρωση τους.
Σύμφωνα με το δήμαρχο Θεσσαλονίκης τα 31 καίρια έργα που πρέπει να ολοκληρωθούν εντός του 2012 ή να βρεθούν στη τελική φάση της ολοκλήρωσής τους είναι: (Τα κόκκινα είναι τα σχόλια του νομάρχη Θεσσαλονίκης και τα μπλε του kataskeui)
- Μετρό Ολοκλήρωση βασικού δικτύου, έναρξη επέκτασης προς Καλαμαριά, δημοπράτηση επέκτασης προς Σταυρούπολη, ανάθεση μελέτης για ολοκλήρωση του έργου σταθερής τροχιάς από το αεροδρόμιο έως την Σίνδο και μελλοντική επέκταση του Μετρό προς την Τούμπα. Κινούμαστε με ρυθμούς χελώνας. Εύχομαι να μην επιβεβαιωθούν οι Κασσάνδρες που κάνουν λόγο για λειτουργία το 2016. Αργεί πολύ ακόμα να έρθει το μετρό στη Θεσσαλονίκη (γραμμή 1) και σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2013 όπως λένε τα χρονοδιαγράμματα. Οι Θεσσαλονίκεις θα πρέπει να περιμένουν και πάλι τουλάχιστον ακόμα 5 χρόνια για την ολοκλήρωσή του. Όσο για τις επεκτάσεις ούτε λόγος για το πότε θα αρχίσουν και θα ολοκληρωθούν.
- Αεροδρόμιο Αν και προβλέπεται άμεσα να ολοκληρωθεί η επέκταση του Αεροδρομίου, θα πρέπει να άρουμε καταρχήν τον αεροπορικό αποκλεισμό της πόλης μας, ιδιαίτερα όσον αφορά τους διεθνείς προορισμούς. Είναι ντροπή ο κάτοικος της Βόρειας Ελλάδας να πηγαίνει στις Βρυξέλλες μέσω Αθηνών. Η επέκταση του διαδρόμου απογείωσης-προσγείωσης 10/28 του αεροδρομίου Μακεδονία πιθανότατα να τελειώσει εντός χρονοδιαγράμματος (2011) ή αλλιώς με απόκλιση +1 χρόνο (2012). Από την άλλη ο νέος αεροσταθμός δεν θα κατασκευαστεί με τα τωρινά δεδομένα και ίσως ξεκινήσει μετά από αρκετά χρόνια (2018+).
- Λιμάνι Η απαξίωση του συνεχίζεται με ταχείς ρυθμούς. Το Λιμάνι, που έπρεπε να αποτελεί την κυριότερη πύλη εισόδου εμπορευμάτων για τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, δυστυχώς υπολειτουργεί.
- Εγνατία
- Σύνδεση με την Ευρώπη
- Εξωτερική περιφερειακή Πολύ σημαντικό έργο -όταν και αν αρχίσει, αλλά πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη και οι αγωνίες των πολιτών. Θα αργήσει πάρα πολύ ακόμα να δει η εξωτερική περιφερειακή η Θεσσαλονίκη λόγω της δυσκολίας του έργου από άποψη χρηματοδότησης, κατασκευής και προσφυγών των κατοίκων.
- Μαρίνες στο παραλιακό μέτωπο
- Ολοκλήρωση του παραλιακού μετώπου Το σίγουρο είναι ότι θα ολοκληρωθεί. Πόσα χρόνια έκαναν τα έργα για τη νέα παραλία Θεσσαλονίκης; Προσθέστε άλλα τόσα για να ολοκληρωθεί όλο το παραλιακό μέτωπο.
- Υποθαλάσσια αρτηρία Βούλιαξε! Δυστυχώς οι προβλέψεις μου δικαιώθηκαν. Είμαι ο μόνος πολιτικός που είπα δημόσια ότι δεν έχει μέλλον αυτός ο σχεδιασμός. Δεν πρόκειται να κατασκευαστεί και σύμφωνα με πάρα πολλούς θα ήταν λάθος η κατασκευή της.
- Πεζοδρόμηση λεωφ. Νίκης και κάθετων προς αυτήν αξόνων Αφού δεν θα υπάρξει υποθαλάσσια αρτηρία, δεν θα κατασκευαστεί και πεζόδρομος της λεωφ. Νίκης και των λοιπών οδών.
- Υπογείωση του δικτύου του ΟΣΕ στην δυτική Θεσσαλονίκη Ένα έργο που δεν θα πρέπει να παραμεληθεί παρόλα αυτά ανάλογες συζητήσεις έγιναν και για την Αθήνα και μάλλον πρώτα θα γίνει στην Αθήνα και μετά ίσως και για τη Θεσσαλονίκη
- ΔΕΘ Πρέπει να ξεκινήσει άμεσα η κατασκευή των εγκαταστάσεων στη περιοχή που θα επιλεχθεί για την μετεγκατάσταση της ΔΕΘ και να γκρεμιστούν όλα τα κτίρια από το κέντρο.
- Μητροπολιτικό πάρκο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης Η κατασκευή του προϋποθέτει τη μετεγκατάσταση της ΔΕΘ οπότε υπολογίζεται σίγουρα μετά από 5+ χρόνια. Τονίζουμε ότι στη θέση της σημερινής ΔΕΘ πρέπει να δημιουργηθεί πάρκο και τίποτα άλλο.
- Ζώνη καινοτομίας στην ανατολική Θεσσαλονίκη Πού είναι; Τι συμβαίνει εκεί; Πώς προσελκύει ξένους επενδυτές στη Βόρεια Ελλάδα; Πώς λειτουργεί ως πόλος ανάπτυξης, ιδιαίτερα τώρα, που έχουμε ανάγκη λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης;
- Ένταξη της περιοχής των Λαχανόκηπων-Βυρσοδεψιών στο σχέδιο πόλης
- Εξυγίανση περιοχής Βυρσοδεψιών και επιχωμάτωση της ακτής
- Ένταξη της περιοχής της Νέας Ελβετίας-Κεραμειών Αλλατίνι στο σχέδιο πόλης
- Ένταξη του κέδρινου λόφου (κάτω από τον περιφερειακό) στον αστικό ιστό
- Εφαρμογή (επιτέλους) της υπάρχουσας κυκλοφοριακής μελέτης με σχετική βεβαίως επικαιροποίηση
- Ιστορικό κέντρο
- Άνω πόλη
- Ανάδειξη των μνημείων και του ιστορικού κέντρου και της Άνω Πόλης
- Θερμαϊκός κόλπος
- Ανέγερση δύο νέων νοσοκομείων
- Ανέγερση νέου δικαστικού μεγάρου
- Σχολική στέγη
- Στρατόπεδα του ΠΣΘ
- Περιφερειακός σχεδιασμός διαχείρισης στερεών απόβλητων
- Στήριξη των μεγάλων πολιτιστικών γεγονότων (Δημήτρια - Φεστιβάλ κινηματογράφου κλπ)
- Στήριξη του επιχειρηματικού κόσμου του νομού Θεσσαλονίκης
- Διαφήμιση της Θεσσαλονίκης στο εξωτερικό ως τουριστικού προορισμού ιδιαίτερου ενδιαφέροντος
Ένας χρόνος πέρασε από τους Ολυμπιακούς αγώνες στο Πεκίνο και οι προετοιμασίες στη πόλη του Λονδίνου για το 2012 έχουν ήδη αρχίσει. Ο πήχης έχει ανεβεί πολύ ψηλά από το 2008 αφού από αρχιτεκτονικής άποψης κανείς δεν μπορεί να ξεχάσει το εντυπωσιακό αριστούργημα, αυτό του Ολυμπιακού στάδιο του Πεκίνου ή αλλιώς η φωλιά του πουλιού.
Την πρόκληση θα αντιμετωπίσει η εταιρία Populous η οποία σχεδίασε το Ολυμπιακό στάδιο του 2012. Το στάδιο ξεκίνησε να κατασκευάζεται από τα μέσα του 2007 (επισήμως στις 22 Μαΐου 2008) θα ολοκληρωθεί το 2011, θα είναι χωρητικότητας 88.000 θέσεων και αναμένεται να στοιχίσει 469 εκατ λίρες Αγγλίας (περίπου 550 εκατ ευρώ).
Populous, London 2012
Οι ποδηλατοδρόμοι είναι αναγκαίοι σε μια μεγάλη πόλη παρόλα αυτά δημιουργείται ένα εύλογο ερώτημα. Κατασκευάζοντας λωρίδες ποδηλατοδρόμων κλείνονται οι παράνομες αλλά αναγκαίες "θέσεις πάρκινγκ" της οδού Αγίου Δημητρίου (πάνω στα πεζοδρόμια). Το κυκλοφοριακό πρόβλημα αναμένεται να οξυνθεί από τις αρχές Σεπτεμβρίου όπου φοιτητές και κάτοικοι θα επιστρέψουν στη πόλη.
Η κατάσταση θα χειροτερεύσει αφού το νέο δημαρχείο Θεσσαλονίκης έχει καταλάβει πάρα πολλές θέσεις, το μετρό αργεί να τελειώσει εντός των χρονοδιαγραμμάτων που έχουν τεθεί, η μετεγκατάσταση της ΔΕΘ προχωράει (αργά...) και δεν γνωρίζουμε ακόμα πότε θα ολοκληρωθεί, δεν έχει γίνει ακόμα τίποτα στη διασταύρωση των οδών Γ. Παπανδρέου και Μεγ. Αλεξάνδρου που προοριζόταν για υπόγειο πάρκινγκ αλλά και η ανάπλαση του παλιού εργοστασίου της Αλλατίνη (πιθανότατα με θέσεις πάρκινγκ).
Τι πρέπει όμως να γίνει στη Θεσσαλονίκη για το κυκλοφοριακό;
- Φυσικά να τελειώσουν άμεσα και χωρίς καθυστερήσεις όλα τα παραπάνω έργα.
- Να δρομολογηθεί και η μετεγκατάσταση των στρατιωτικών εγκαταστάσεων που βρίσκονται έναντι της ΔΕΘ και του πανεπιστημίου Μακεδονία. Δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου (μαζί με την έκταση της ΔΕΘ) αλλά και υπέργειων και υπόγειων θέσεων πάρκινγκ στη θέση αυτή που θα αδειάσουν κυρίως τη "προβληματική" λεωφόρο Τρίτης Σεπτεμβρίου.
Πρόσφατα αποκαλύφθηκαν τα σχέδια κατασκευής της πεζογέφυρας Peace (=ειρήνη) που θα κατασκευαστεί στη πόλη Calgary του Καναδά. Η πεζογέφυρα είναι σχεδιασμένη από το γνωστό στο εξωτερικό αλλά και στην Ελλάδα (περισσότερο μετά τους ολυμπιακούς του 2004) Ισπανό αρχιτέκτονα Santiago Calatrava.
Πρόκειται για μια ενιαία πεζογέφυρα 130 μέτρων η οποία θα διασχίζει το ποταμό Bow. Το χρώμα της θα είναι κόκκινο λόγω των χρωμάτων της Καναδικής σημαίας. Επίσης, θα είναι καλυμμένη με γυαλί και θα φωτίζεται τις βραδυνές ώρες έτσι ώστε να μπορεί να χρησιμοποιείται όλο το χρόνο και οποιαδήποτε ώρα της ημέρας. Η πεζογέφυρα Peace σύμφωνα με στατιστικά δεδομένα θα χρησιμοποιείτε καθημερινώς από 5,000 από πεζούς και ποδηλάτες.
Το έργο θα στοιχίσει 24.5 εκατ δολάρια (περίπου 17 εκατ ευρώ) και θα ολοκληρωθεί το 2010.
Παρά τις επεκτάσεις που έγιναν τη περίοδο 1991-96 φτάνοντας τη χωρητικότητα του αεροσταθμού στα 12.000 m² από τα 9.000 m² τα λειτουργικά προβλήματα παρέμεναν ενώ το δάπεδο στάθμευσης χωρούσε μόλις 9 αεροσκάφη. Τα σχέδια που ξεκίνησαν από το 1995 πρότειναν τη κατασκευή ενός αεροσταθμού χωρητικότητας 80000 m² ο οποίος έλυνε όλα τα προβλήματα και θα μπορούσε να καλύψει ανάγκες περίπου 30 χρόνων.
Ωστόσο στην πορεία, αρχικά λόγω της πολιτιστικής πρωτεύουσας '97 και στη συνέχεια το 2001, 2003 και 2006 έγιναν σημαντικά έργα ανακαίνισης, αναβάθμισης και επέκτασης του υπάρχοντος αεροσταθμού στα 32.000 m², κατασκευάστηκε η νέα γέφυρα προσπέλασης του επιπέδου αναχωρήσεων, 10 νέα parking (60.000 m² - 2500 οχημάτων περίπου) καθώς και οι θέσεις αεροσκαφών επεκτάθηκαν στις 22 μαζί με ξεχωριστό το δάπεδο για την γενική αεροπορία. Η μικρή μείωση (-320.687) της επιβατικής κίνησης της περιόδου 2000-02 σε συνδυασμό με τα έργα στον υπάρχοντα αεροσταθμό έλυσαν τα άμεσα και βραχυπρόθεσμα λειτουργικά προβλήματα του αερολιμένα αφήνοντας έτσι σε δεύτερη μοίρα τον νέο αεροσταθμό. Την περίοδο 2003-04 συζητήθηκε ξανά το θέμα αλλά αποφασίστηκε να δοθεί προτεραιότητα στο έργο της επέκτασης του διαδρόμου 10/28 καθώς θεωρήθηκε πιο ουσιαστικό για τον αερολιμένα στην παρούσα φάση και λιγότερο δαπανηρό. Παρόλα αυτά, τα στοιχεία ήταν ενθαρρυντικά τη περίοδο 2003-06 αφού η επιβατική κίνηση αυξανόταν συνεχώς. Από το 2007 μέχρι και σήμερα η επιβατική κίνηση πέφτει δραματικά.
Το πιο πιθανό είναι ότι δεν θα κατασκευαστεί ο νέος αεροσταθμός του ΚΑΘΜ αφού δεν υπάρχει καμία τέτοια πρόθεση αλλά και όταν στο μέλλον κατασκευαστεί θα χρειαστεί επικαιροποιήση της υπάρχουσας.
Η καλύτερη κατάληξη για το αεροδρόμιο θα είναι ιδιωτικοποίηση – όσο και εάν δεν ακούγεται καλά – αυξάνοντας το ενδιαφέρον για ανάπτυξη του αεροδρομίου.
Σύμφωνα με το πρόεδρο και την επιστημονική επιτροπή του νέου αρχαιολογικού μουσείου 843 επισκέπτες πήγαν να δουν το νέο μουσείο της Ακρόπολης μέσα σε 13 ώρες (!) πράγμα ενθαρρυντικό για τη λειτουργία του μουσείου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η είσοδος θα είναι δωρεάν έως το τέλος του έτος (!).
Η σύμβαση του έργου υπογράφηκε στις 29 Νοεμβρίου 2004 με προϋπολογισμό 20 εκατ ευρώ περίπου και με τελικό προϋπολογισμό που ανήλθε στα 21,5 εκατ ευρώ.
Το οικόπεδο που βρίσκεται δίπλα στο νέο μουσείο παραχωρήθηκε από την ΚΕΔ με σκοπό να δημιουργηθεί πάρκο πολιτισμού και ψυχαγωγίας.
Άποψη του εσωτερικού του νέου μουσείου 1
Άποψη του εσωτερικού του νέου μουσείου 2
Άποψη του εσωτερικού του νέου μουσείου 3
Πού;
Προβολή μεγαλύτερου χάρτη
Παραδόθηκε σήμερα στην κυκλοφορία από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ το νέο κλάδο της δίδυμης (πλέον) σήραγγας Αρτεμισίου 6 (!) μήνες νωρίτερα από τις συμβατικές υποχρεώσεις του αναδόχου (3 Μαρτίου 2010). Η σήραγγα είναι μήκους 1.400 μέτρων και ήταν το δυσκολότερο τεχνικό έργο του αυτοκινητόδρομου Κόρινθος - Τρίπολη.
Τη περίοδο 1985 έως 1990 κατασκευάστηκε ο υπάρχων κλάδος της σήραγγας ο οποίος εξυπηρετούσε μέχρι και σήμερα και τις δύο κατευθύνσεις κυκλοφορίας παρόλο που ήταν ήδη ξεπερασμένος τεχνολογικά και παραβίαζε τις συνθήκες ασφαλείας λόγω της μονής λωρίδας κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση.
Μέχρι το τέλος Αυγούστου θα λειτουργούν και οι δύο σήραγγες έτσι ώστε να αντιμετωπιστεί ο κυκλοφοριακός φόρτος. Στην συνέχεια, από τα τέλη Αυγούστου έως τα τέλη Οκτωβρίου, η κυκλοφορία θα γίνεται μόνο από τη νέα σήραγγα και θα κλείσει η παλαιά προκειμένου να εκτελεστούν εργασίες αναβάθμισης. Από το Νοέμβριο θα λειτουργούν κανονικά και οι δύο σήραγγες.
Οι εργασίες στον υπόλοιπο αυτοκινητόδρομο
Ολοκληρώνεται και το τμήμα Κόρινθος – Τρίπολη – Λεύκτρο το οποίο θα παραδοθεί τμηματικά στην κυκλοφορία μέχρι τον Αύγουστο του 2010. Πιο συγκεκριμένα αναμένεται να παραδοθούν μέχρι το Μάρτιο του 2010 τα 82 χλμ και μέχρι τον Αύγουστο του 2010 η σήραγγα της Στέρνας και της παραλλαγής στο Σπαθοβούνι.
Το υπόλοιπο κομμάτι προς Καλαμάτα προβλέπεται να δοθεί σε λειτουργία τον Ιούλιο του 2011 και ο κλάδος προς Σπάρτη τον Σεπτέμβριο του 2012.
Επίσης, το τμήμα Τρίπολη – Αθήναιον, συμπεριλαμβανομένης της Σήραγγας Καλογερικού, θα ολοκληρωθεί μέχρι τον Αύγουστο του 2010. Το τμήμα Αθήναιο – Λεύκτρο, που παρακάμπτει τις στροφές της Μεγαλόπολης, θα παραδοθεί μέχρι το τέλος του 2009.
ΥΠΕΧΩΔΕ
Χάρτης Μορέας Α.Ε.
Οι αλλαγές στα δρομολόγια θα γίνουν μέχρι τα τέλη Αυγούστου δηλαδή πριν ο μεγάλος όγκος των ταξιδιωτών επιστρέψουν στην Αθήνα. Πιο συγκεκριμένα, μέχρι τις 30 Αυγούστου θα μείνει κλειστό το τμήμα από Νέα Ιωνία έως το σταθμό Ειρήνη. Σε αυτό το τμήμα οι επιβάτες θα εξυπηρετούνται από τη γραμμή Χ9. Το υπόλοιπο τμήμα του ηλεκτρικού Πειραιά έως Νέα Ιωνία και από Ειρήνη έως Κηφισιά. Επίσης, το Σαββατοκύριακο 22 και 23 Αυγούστου δε θα γίνονται τα δρομολόγια από Καλλιθέα ως Ομόνοια. Οι επιβάτες στο τμήμα αυτό θα εξυπηρετούνται με τη λεωφορειακή γραμμή Χ7.
Με τη αντικατάσταση των γραμμών του ΗΣΑΠ
- η απόσταση από Κηφισιά έως το Πειραιά (και αντίστροφα) θα μειωθεί κατά 7 λεπτά δηλαδή η απόσταση αυτή θα διανύεται σε 44 λεπτά αντί για 51 λεπτά
- θα μειωθεί ο θόρυβος για τους επιβάτες και για τους κατοίκους των περιοχών που περνάει ο ΗΣΑΠ
- θα αυξηθεί η χωρητικότητα των συρμών
Τα έργα αντικατάστασης των γραμμών του ΗΣΑΠ ξεκίνησαν το 2009 και αναμένεται να τελειώσουν το Φεβρουάριο του 2010 με το συνολικό κόστος να ανέρχεται στα 100 εκατ ευρώ.
Εδώ και τρεις μήνες έχει τεθεί σε λειτουργία ο νέος και μοναδικός (προς το παρόν) μονής γραμμής σιδηρόδρομος στο Ντουμπάι. Ο Palm Jumeirah βρίσκεται κατά 10 μέτρα πάνω από τη γη και άνοιξε τις πύλες του στο κοινό το Σάββατο 30 Απριλίου 2009 συνδέοντας έτσι το νησί Palm (φοίνικας) με τη πόλη του Ντουμπάι.
Στη τελετή εγκαινίων που έγινε στο σταθμό Gateway, ο Al Qamzi (σύμβουλος εκτέλεσης για νότια έργα) δήλωσε:
Είναι πολύ συναρπαστική μέρα για εμάς. Το Palm Monorail άνοιξε για το κοινό μετά από μήνες αυστηρών ελέγχων και δοκιμών. Το άνοιγμα του σιδηρόδρομου είναι ένα σημαντικό βήμα για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου δημόσιου συστήματος μεταφορών για το Ντουμπάι.Η κατασκευή του άρχισε το Μάρτιο του 2006 και τελείωσε τον Ιούλιο του 2008. Ο αρχικός σχεδιασμός έλεγε ότι ο σιδηρόδρομος θα ανοίξει το Δεκέμβριο του 2008 αλλά υπήρξαν καθυστερήσεις και έτσι ο Palm Jumeirah άνοιξε τον Απρίλιο του 2009.
Έχει 4 τραίνα τα οποία υπολογίζεται ότι μπορούν να μεταφέρει 40,000 επιβάτες την ημέρα με συχνότητα δρομολογίων κάθε 3 λεπτά τις ώρες αιχμής και κάθε 15-20 λεπτά τις υπόλοιπες ώρες. Τα δρομολόγια εκτελούνται από τις 8πμ έως τις 10μμ, κάνουν 9 λεπτά για να φτάσουν από το σταθμό Gateway έως τον Atlantis Aquaventure και τα εισιτήρια στοιχίζουν Dh15 (2.88€) το απλό και Dh25 (4.79€) με επιστροφή -αρκετά ακριβά-. Η μέση ταχύτητα των τραίνων είναι 30 χλμ/ώρα, μπορούν να φτάσουν τα 65-68 χλμ/ώρα και έχουν μέγιστη ταχύτητα τα 70 χλμ/ώρα.
Οι σταθμοί που άνοιξαν είναι 2 από τους 5 που θα κατασκευαστούν συνολικά και είναι οι εξής:
- Atlantis Aquaventure (ανοιχτός) - Βρίσκεται στο νησί Palm
- Trump Tower (υπό κατασκευή)
- Palm Mall (υπό κατασκευή)
- Gateway (ανοιχτός)
- Tecom Station (υπό μελέτη) — Ανταπόκριση με το μετρό του Dubai/Επέκταση της κυρίως γραμμής
Το συνολικό μήκος είναι 5.45 χλμ και κόστος κατασκευής του σιδηρόδρομου φτάνει τα Dh2.1 δις (417 εκατ. ευρώ).
Nakheel
Φωτογραφίες από flick
[19Gizmo76], [bsonrel], [miketheredbarron]
Άρθρο Kataskeui
- Η περιοχή του ΤΕΙΘ
- Η περιοχή στα όρια των δήμων Μυγδονίας-Λαγκαδά
Η αναμενόμενη επιλογή
Η πρώτη επιλογή για το ΤΕΙ Θεσσαλονίκης ήταν αναμενόμενη καθώς πληρεί πάρα πολλές προϋποθέσεις για τη μετεγκατάσταση της ΔΕΘ.
Η επιλογή outsider
Η δεύτερη επιλογή παρόλο που δεν αποτελεί έκπληξη όμως δεν πληρεί αρκετές προυποθέσεις και η μετεγκατάσταση της ΔΕΘ στη περιοχή μάλλον έγινε για να υπάρχει και μια δεύτερη επιλογή στα δυτικά της Θεσσαλονίκης.
Εκτός οι ανατολικές περιοχές
Η επιλογές για τα ανατολικά της Θεσσαλονίκης (αγρόκτημα ΑΠΘ & Μίκρα) παρόλο που πληρούν όλες τις προϋποθέσεις για την ανάπτυξη της ΔΕΘ απορρίφθηκαν. Όπως φαίνεται η επιλογή έγινε με κύριο γνώμονα την ανάπτυξη της περιοχής των υποβαθμισμένων δυτικών περιοχών και όχι την άριστη ανάπτυξη και λειτουργία της ΔΕΘ. Σε αντίθετη περίπτωση (δηλ επιλογής των ανατολικών περιοχών) οι αντιδράσεις θα ήταν τεράστιες.
Η τελική απόφαση μάλλον θα είναι υπέρ του ΤΕΙΘ αφού ανάμεσα στις δύο τελικές επιλογές είναι αδιαμφισβήτητα η πλέον κατάλληλη περιοχή για τη μετεγκατάσταση της ΔΕΘ. Σχετικές δηλώσεις θα γίνουν μάλλον και το ερχόμενο Φθινόπωρο από την 74 ΔΕΘ από το πρωθυπουργό.
Παράλληλα, η δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου στη θέση της σημερινής ΔΕΘ δεν θα πρέπει να μείνει στα λόγια αλλά να υλοποιηθεί αμέσως μόλις η ΔΕΘ εγκατασταθεί σε άλλη περιοχή και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να χτιστεί κάτι στη περιοχή αυτή.
Επισκευές στον αυτοκινητόδρομο του Ε65 στο ύψος του Α/Κ των Θηβών (Ιόνια Οδός) έχουν δημιουργήσει ουρά 6 χλμ καθώς η διέλευση των οχημάτων γίνεται από παράδρομο διπλής λωρίδας και από μονή λωρίδα του αυτοκινητόδρομου.
Τα τμήματα του αυτοκινητόδρομου που έχουν κλείσει είναι τα εξής:
- Από τον ανισόπεδο κόμβο Θηβών πραγματοποιείται επέκταση στο ύψος της μεσαίας νησίδας και νέα ασφαλτόστρωση. Σε αυτό το σημείο η διέλευση γίνεται από διπλανό παράδρομο αρκετών χιλιομέτρων δημιουργώντας μεγάλο μποτιλιάρισμα.
- Στο ύψος της Υλικής λίμνης ο αυτοκινητόδρομος είναι κλειστός και η κυκλοφορία γίνεται στη δεξιά μονή λωρίδα του Ε65. Σε αυτό το σημείο δεν γίνονται έργα και ο αυτοκινητόδρομος είναι κλειστός χωρίς κανένα λόγο.
- Πριν το Μαρτίνο και για μερικά χιλιόμετρα η κυκλοφορία η διέλευση των οχημάτων γίνεται και πάλι στην αριστερή μονή λωρίδα του Ε65. Στο σημείο γίνονται εργασίες φρεζαρίσματος του οδοστρώματος και γι' αυτό δεν είναι εφικτή διέλευση από ολόκληρο τον αυτοκινητόδρομο.
[Αφιέρωμα] Maglev
Η λέξη Maglev προέρχεται από το magnetic levitation δηλαδή μαγνητική μετεώριση και πρόκειται για ένα εντελώς καινούριο τύπο τραίνων. Λόγω του ότι το τραίνο αυτό κινείται χωρίς επαφή, το κάνει γρήγορο, φιλικό προς το περιβάλλον και πιο οικονομικό.
Ο μηχανισμός αποτελείται από τους μανγήτες στο κάτω μέρος που ανασηκώνουν το τραίνο και του μαγνήτες οδηγούς στα πλάγια που λειτουργούν σαν ράγες.
Το τραίνο μπορεί να λειτουργεί είτε στο έδαφος είτε υπερυψωμένο. Στη περίπτωση που κατασκευαστεί υπερυψωμένο, το τραίνο γίνεται ακόμα πιο οικολογικό καθώς δεν χωρίζει το έδαφος στα δύο και επιτρέπει στο γύρω χώρο να χρησιμοποιείται όπως πριν. Στην περίπτωση που κατασκευαστεί στο ύψος του εδάφους μπορεί να συνδυαστεί με τα υπάρχοντα συγκοινωνιακά δίκτυα.
Σε όποιο όμως ύψος και αν κατασκευαστεί, το maglev απαιτεί λιγότερο έδαφός και χώρο από κάθε άλλο ΜΜΜ.
Είναι σχεδιασμένο για ταχύτητες 300-500 χλμ/ώρα και μπορεί να αυξήσει ταχύτητα από 0 χλμ σε 300 χλμ/ώρα μέσα σε 2 λεπτά και απόσταση 5 χλμ. Χρησιμοποιεί λιγότερη ενέργεια από κάθε άλλο μέσο μεταφοράς, 3 φορές λιγότερη από το αυτοκίνητο και 5 φόρες λιγότερη από το αεροπλάνο. Επίσης, λόγω της μετεώρισης του χρειάζεται λιγότερη συντήρηση.
Η υψηλότερη ταχύτητα που έφτασε ένα τραίνο Maglev είναι τα 581 χλμ. Ίσως κάποτε το δούμε να ενώνει Αθήνα - Θεσσαλονίκη και να διανύει την απόσταση σε 2 ώρες.
[Σαν σήμερα] "Η τρύπα του Κούβελα"
1986-1989: Ξεκινάει η κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης (επί δημαρχίας Σωτήρη Κούβελα). Με αργούς ρυθμούς συνεχίζονται τα έργα για 2 χρόνια περίπου και ορίζoνται το TV100 και το FM100 ως φορείς χρηματοδότησης.
Η κατάληξη ήταν η οριστική παύση του έργου για 17 χρόνια λόγω αδυναμίας εξεύρεσης πόρων. Η αποτυχία αυτή ονομάστηκε από τους Θεσσαλονικείς "Τρύπα του Κούβελα". Φωτογραφία Indiblog | |
[Παρατηρητήριο] Μετρό Θεσσαλονίκης (Πορεία Εργασιών) >34%
Θέσεις | Εργοτάξιο | Δίκτυα ΟΚΩ | Περίβλημα | Αρχαιολ. έρευνα | Πλάκα οροφής | Εκσκαφή σταθμού | Μόνιμοι φορείς | Η/Μ εξοπλισμός | Αρχιτεκτ. εργασίες |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Επίσταθμος ΝΣΣ | Έγινε | Έγινε | Έγινε | Έγινε | Έγινε | Σε εξέλιξη | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή |
ΝΣΣ | Έγινε | Έγινε | Έγινε | Σε εξέλιξη | Σε εξέλιξη | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή |
Διακλ. Ευκαρπίας | Έγινε | Έγινε | Έγινε | Σε εξέλιξη >40% | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή |
Δημοκρατίας | Έγινε | Έγινε | Έγινε | Σε εξέλιξη >40% | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή |
Βενιζέλου | Έγινε | Έγινε | Έγινε | Σε εξέλιξη >40% | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή |
Αγ. Σοφίας | Έγινε | Έγινε | Έγινε | Σε εξέλιξη >40% | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή |
Συντριβάνι | Έγινε | Έγινε | Έγινε | Σε εξέλιξη >40% | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή |
Πανεπιστήμιο | Έγινε | Έγινε | Έγινε | Έγινε | Έγινε | Σε εξέλιξη | Σε εξέλιξη | Εν αναμονή | Εν αναμονή |
Παπάφη | Έγινε | Έγινε | Ανεστάλη | Ανεστάλη | Ανεστάλη | Ανεστάλη | Ανεστάλη | Ανεστάλη | Ανεστάλη |
Ευκλείδη | Έγινε | Έγινε | Έγινε | Έγινε | Έγινε | Σε εξέλιξη | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή |
Φλέμιγκ | Έγινε | Έγινε | Έγινε | Έγινε | Σε εξέλιξη | Σε εξέλιξη | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή |
Αναλήψεως | Έγινε | Έγινε | Έγινε | Σε εξέλιξη | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή |
Πατρικίου | Έγινε | Σε εξέλιξη | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή |
Διακλ. Καλαμαριάς | Έγινε | Σε εξέλιξη | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή |
Βούλγαρη | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή |
Νέα Ελβετία | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή |
Αμαξοστάσιο | Σε εξέλιξη | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή | Εν αναμονή |
Μετροπόντικας ΤΒΜ1 3.826 μέτρα
Μετροπόντικας ΤΒΜ2 3.404 μέτρα
Εκτιμώμενο έτος ολοκλήρωσης 2015
Τελευταία ενημέρωση 5/1/2011 (Ενδέχεται να υπάρχουν κάποια λάθη)