ΤΟ ΤΡΑΜ ΣΤΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
Η επέκταση του δικτύου τραμ στον Πειραιά «μπαίνει πλέον σε τροχιά», ύστερα από μακρόχρονες και συντονισμένες προσπάθειες του Υπουργείου Μεταφορών & Επικοινωνιών, του ΟΑΣΑ, της ΤΡΑΜ Α.Ε, του ΗΣΑΠ και του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου.Το συγκεκριμένο έργο χωρίζεται σε 4 φάσεις υλοποίησης οι οποίες είναι:
Α’ ΦΑΣΗ : Νέο Φάληρο - Ακτή Ποσειδώνος
Συνοδευτικά έργα Α’ ΦΑΣΗΣ
Από το συνολικό προϋπολογισμό του έργου, σημαντικό ποσό δαπανάται για τις αναγκαίες συνοδευτικές εργασίες, στις οποίες περιλαμβάνονται:
• Οι αναπλάσεις των πλατειών και των κοινόχρηστων χώρων που αποδίδονται στους πεζούς, όπως και ο εμπλουτισμός του πρασίνου
• Διαχείριση αποκομιδής απορριμμάτων με υπόγειους κάδους συλλογής, κατά μήκος της διαδρομής του τραμ
• Τα παράλληλα συνοδευτικά έργα, δηλαδή η μετατόπιση των δικτύων των οργανισμών κοινής ωφέλειας (Ο.Κ.Ω).
• Κατά τη διάρκεια των εργασιών κατασκευής του δικτύου της Α΄ΦΑΣΗΣ, η ΤΡΑΜ θα διαθέσει 5 mini bus στο δήμο Πειραιά για την εξυπηρέτηση των πολιτών που θα «ενοχληθούν» από τα έργα. Τα δρομολόγια που θα εκτελεί θα είναι από το κέντρο και το λιμάνι της πόλης προς τις γύρω περιοχές.
Πριν από την ολοκλήρωση των εργασιών προβλέπεται να φυτευτούν περισσότερα από 1200 δέντρα και φυτά κατά μήκος της νέας γραμμής.
Β΄ΦΑΣΗ : Ακτή Ποσειδώνος - Χατζηκυριάκειο & Φρεαττύδα
Γ΄ΦΑΣΗ : Ακτή Ποσειδώνος - Πλατεία Καραΐσκάκη - Κερατσίνι & Καμίνια
Δ΄ΦΑΣΗ : Κερατσίνι - Πέραμα
Μετά την ολοκλήρωση των επεκτάσεων, το συνολικό δίκτυο του τραμ θα είναι περίπου 50 χιλιόμετρα (25χλμ το νέο δίκτυο και 25 χλμ το υπάρχον), η επιβατική κίνηση θα ανέρχεται καθημερινά σε περίπου 200.000 επιβάτες (65.000 σήμερα και 135.000 νέοι επιβάτες), ενώ ο συνολικός στόλος της εταιρείας θα αποτελείται από 100 οχήματα τραμ.
Ολοκλήρωση έργου: 2010 δοκιμαστική λειτουργία, 2011 κανονική λειτουργία (Α' φάση)
Προϋπολογισμός έργου: 125 εκατ. ευρώ (80 εκατ. ευρώ στη κατασκευή του τροχιοδρόμου, 45 εκατ. ευρώ στην αγορά 18 οχημάτων τραμ) (Α' φάση)
Πηγή Kataskeui
0 comments