Πρόταση A.R.I.S Architects για το Ελληνικό

Posted by Kataskeui team Τρίτη, Ιουνίου 21, 2011

Παρουσιάστηκε η πρόταση ανάπλασης του Ελληνικού από τους A.R.I.S Architects με την υποστήριξη της παγκοσμίου φήμης εταιρία Vinci σύμφωνα με την οποία το πρώην ανατολικό αεροδρόμιο θα μετατραπεί σε Μητροπολιτικό πάρκο και διεθνές bussiness center.


Η κατάληψη του εδάφους θα γίνει σε χώρο 300 στρεμμάτων χρησιμοποιώντας την ανάπτυξη σε ύψος αφήνοντας ελεύθερα 5.200 στρέμματα. Η ανάπτυξη δεν θα είναι οικιστική δηλαδή δεν θα υπάρχουν κατοικίες καθώς υπάρχει ήδη υπερπροσφορά στην αγορά.

Με άλλα λόγια μόλις το 5.45% θα δομηθεί και το 94.55% θα μετατραπεί σε πράσινο.

Αντιθέτως, με την πρόταση Ασεμπίγιο θα περιλαμβάνει διεθνές bussiness center με κέντρα ερευνών υψηλής τεχνολογίας όπως στο Docklands του Λονδίνου.
Πιο αναλυτικά,
1. Τα 300 στρέμματα του bussiness center και τα διοικητικά γραφεία θα περιλαμβάνουν
  • Γραφεία (Πύργοι) με επιφάνεια 480.000 τ.μ. και με χρήση είτε από την κεντρική διοίκηση είτε από δημόσιους φορείς.
  • Γραφεία - Ειδικά κτίρια 180.000 τ.μ. για στέγαση διεθνών οργανισμών και εναλλακτική χρήση business center.
  • Κέντρα Ερευνών υψηλής τεχνολογίας και περιβαλλοντικής εκπαίδευσης 80.000 τ.μ. με εναλλακτική χρήση business center.
  • Μαιευτήριο, διαγνωστικό κέντρο, παιδικός σταθμός, ερευνητικό κέντρο, πολιτιστικές χρήσεις, αμφιθέατρο 58.000 τ.μ.
  • Ξενοδοχειακό συγκρότημα 5-4-3 αστέρων 37.000 τ.μ.
  • Αναψυχή και malls, εστιατόρια, cafe, ice rink, multiplex, καταστήματα, περίπτερα, γκαλερί σε 65.000 ή 80.000 τ.μ.
  • Θεματική ζώνη με ζωολογικό πάρκο και θεματική ζώνη σε έκταση 25.000 τ.μ.
  • Αθλητικές εγκαταστάσεις 76.000 τ.μ.
  • Υπόγειοι χώροι, πάρκινγκ 100.000 τ.μ.

Το Business Center θα παραχωρηθεί έναντι ετήσιου αντισταθμιστικού τέλους προς το Δημόσιο ή θα πουληθεί έναντι τιμήματος με στόχο τη δημιουργία "Ταμείου αναπλάσεων" σε σημεία της Αθήνας.Συνολικά θα δομηθούν 1.071.000 τ.μ. ή εναλλακτικά 1.138.000 τ.μ. για τη δημιουργία του Business Center.

2. Δημιουργία θεματικού πάρκου από ιδιώτη σε επίσης 300 στρέμματα, με το θέμα και το σκεπτικό ότι πρέπει να καλύπτει τα έξοδα συντήρησης του συνόλου του μητροπολιτικού πάρκου.

3. Δημιουργία τεχνητής διώρυγας και ένωσή της με το θαλάσσιο μέτωπο ώστε το business center να έχει επαφή με το υγρό στοιχείο. Στη διώρυγα θα υπάρχουν δύο τεχνητές νησίδες αναψυχής και δυνατότητα πλεύσης. Οι εγκαταστάσεις αναψυχής θα παραχωρηθούν σε ιδιώτες και η εκμετάλλευσή τους θα καλύψει το κόστος της διώρυγας.

4. Υλοποίηση, κατασκευή και συντήρηση ενός πάρκου 4.000 στρεμμάτων.

Τα υπάρχοντα κτίρια
Παρούσες εγκαταστάσεις διατηρούνται συνολικής έκτασης 179.580 τ.μ.
Έτσι,
  • Το συνεδριακό κέντρο 71.000 τ.μ. ιδιοκτησίας της ΕΤΑ μπορεί να χρησιμοποιηθεί για γραφεία του ΕΟΤ.
  • Οι αθλητικές εγκαταστάσεις, δηλαδή στάδιο hokey, υπόστεγο αεροπλάνων, 76.000 τ.μ. μπορούν να χρησιμοποιηθούν για αθλητισμό και θεματικές δράσεις.
  • Οι δημόσιοι οργανισμοί, όπως κτίριο ΑΜΕΑ έκτασης 3.000 τ.μ., ΥΠΑ, FIR Αθήνας, Μετεό έκτασης 11.050 τ.μ., τραμ, ΕΘΕΛ έκτασης 10.030 τ.μ. και σταθμός της ΔΕΗ έκτασης 8.500 τ.μ..
Διατηρούνται αλλά με νέα χρήση τα ακόλουθα συνολικής έκτασης 40.200 τ.μ.:
  • Υπόστεγα 17.910 τ.μ. που θα μπορούσαν να γίνουν μουσεία, ερευνητικά κέντρα.
  • Γραφεία ΥΠΑ - 9 κτίρια 4.220 τ.μ. για πανεπιστήμιο.
  • Στάδιο Baseball, 6.220 τ.μ. για ποδόσφαιρο.
  • Δεξαμενές καυσίμων 1.690 τ.μ. για μουσειακό χώρο.
  • Catering Ο.Α. 5.250 τ.μ. για ιατρικό κέντρο.
  • ΥΠΑ 3.890 τ.μ. για ερευνητικό κέντρο και πυροσβεστική - δεξαμενή νερού 1.020 τ.μ.

Τρόποι υλοποιήσης
1. Το πρώτο σενάριο κάνει λόγο για πώληση των 300 στρεμμάτων στον επενδυτή αντί συνολικού τιμήματος υπέρ του Δημοσίου. Παραχώρηση με ΣΔΙΤ 250-300 στρεμ
μάτων για θεματικό πάρκο που θα καλύπτει τα έξοδα συντήρησης της συνολικής έκτασης του πάρκου και κατασκευή της διώρυγας με νησίδες αναψυχής (ετσιατόρια κ.λπ.)

2. Το δεύτερο σενάριο μιλά για παραχώρηση (με σύμβαση παραχώρησης) για 35-50 έτη της έκτασης των 300 στρεμμάτων επί των οποίων θα ανεγερθεί από τον επενδυτή το Business Center και ταυτόχρονη αντισταθμιστική εισφορά στο Δημόσιο για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης. Επίσης, παραχώρηση (ΣΔΙΤ) 250-300 στρ. για το θεματικό πάρκο και κατασκευή της διώρυγας.

3. Το τρίτο σενάριο αναφέρει ότι το έργο μπορεί να υλοποιηθεί και με τη μέθοδο της αντιπαροχής
. Το κόστος της υλοποίησης θα αποτελέσει δέσμευση και υποχρέωση του επενδυτή ανεξάρτητα από το σενάριο που θα επιλεγεί τελικά.

Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται στα 6 δις ευρώ.

Άρθρο Kataskeui

0 comments

Δημοσίευση σχολίου

[Αφιέρωμα] Maglev


Η λέξη Maglev προέρχεται από το magnetic levitation δηλαδή μαγνητική μετεώριση και πρόκειται για ένα εντελώς καινούριο τύπο τραίνων. Λόγω του ότι το τραίνο αυτό κινείται χωρίς επαφή, το κάνει γρήγορο, φιλικό προς το περιβάλλον και πιο οικονομικό.

Ο μηχανισμός αποτελείται από τους μανγήτες στο κάτω μέρος που ανασηκώνουν το τραίνο και του μαγνήτες οδηγούς στα πλάγια που λειτουργούν σαν ράγες.

Το τραίνο μπορεί να λειτουργεί είτε στο έδαφος είτε υπερυψωμένο. Στη περίπτωση που κατασκευαστεί υπερυψωμένο, το τραίνο γίνεται ακόμα πιο οικολογικό καθώς δεν χωρίζει το έδαφος στα δύο και επιτρέπει στο γύρω χώρο να χρησιμοποιείται όπως πριν. Στην περίπτωση που κατασκευαστεί στο ύψος του εδάφους μπορεί να συνδυαστεί με τα υπάρχοντα συγκοινωνιακά δίκτυα.

Σε όποιο όμως ύψος και αν κατασκευαστεί, το maglev απαιτεί λιγότερο έδαφός και χώρο από κάθε άλλο ΜΜΜ.

Είναι σχεδιασμένο για ταχύτητες 300-500 χλμ/ώρα και μπορεί να αυξήσει ταχύτητα από 0 χλμ σε 300 χλμ/ώρα μέσα σε 2 λεπτά και απόσταση 5 χλμ. Χρησιμοποιεί λιγότερη ενέργεια από κάθε άλλο μέσο μεταφοράς, 3 φορές λιγότερη από το αυτοκίνητο και 5 φόρες λιγότερη από το αεροπλάνο. Επίσης, λόγω της μετεώρισης του χρειάζεται λιγότερη συντήρηση.

Η υψηλότερη ταχύτητα που έφτασε ένα τραίνο Maglev είναι τα 581 χλμ. Ίσως κάποτε το δούμε να ενώνει Αθήνα - Θεσσαλονίκη και να διανύει την απόσταση σε 2 ώρες.

[Σαν σήμερα] "Η τρύπα του Κούβελα"

1986-1989: Ξεκινάει η κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης (επί δημαρχίας Σωτήρη Κούβελα). Με αργούς ρυθμούς συνεχίζονται τα έργα για 2 χρόνια περίπου και ορίζoνται το TV100 και το FM100 ως φορείς χρηματοδότησης.

Η κατάληξη ήταν η οριστική παύση του έργου για 17 χρόνια λόγω αδυναμίας εξεύρεσης πόρων. Η αποτυχία αυτή ονομάστηκε από τους Θεσσαλονικείς "Τρύπα του Κούβελα".

Φωτογραφία Indiblog


[Παρατηρητήριο] Μετρό Θεσσαλονίκης (Πορεία Εργασιών) >34%

Θέσεις Εργοτάξιο Δίκτυα ΟΚΩ Περίβλημα Αρχαιολ. έρευνα Πλάκα οροφής Εκσκαφή σταθμού Μόνιμοι φορείς Η/Μ εξοπλισμός Αρχιτεκτ. εργασίες
Επίσταθμος ΝΣΣ Έγινε Έγινε Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
ΝΣΣ Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη Σε εξέλιξη Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Διακλ. Ευκαρπίας Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη >40% Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Δημοκρατίας Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη >40% Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Βενιζέλου Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη >40% Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Αγ. Σοφίας Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη >40% Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Συντριβάνι Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη >40% Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Πανεπιστήμιο Έγινε Έγινε Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη Σε εξέλιξη Εν αναμονή Εν αναμονή
Παπάφη Έγινε Έγινε Ανεστάλη Ανεστάλη Ανεστάλη Ανεστάλη Ανεστάλη Ανεστάλη Ανεστάλη
Ευκλείδη Έγινε Έγινε Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Φλέμιγκ Έγινε Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη Σε εξέλιξη Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Αναλήψεως Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Πατρικίου Έγινε Σε εξέλιξη Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Διακλ. Καλαμαριάς Έγινε Σε εξέλιξη Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Βούλγαρη Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Νέα Ελβετία Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Αμαξοστάσιο Σε εξέλιξη Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Πορεία εκσκαφών Κώστικα και Γιωρίκα
Μετροπόντικας ΤΒΜ1 3.826 μέτρα
Μετροπόντικας ΤΒΜ2 3.404 μέτρα

Εκτιμώμενο έτος ολοκλήρωσης 2015

Τελευταία ενημέρωση 5/1/2011 (Ενδέχεται να υπάρχουν κάποια λάθη)
t

Εισάγετε το email σας και κάθε νέο άρθρο θα έρχεται δωρεάν και άμεσα στα εισερχόμενα σας:

Delivered by FeedBurner


Translate this pagePhotobucket

Έργα στην Ελλάδα (Χρονοδιαγράμματα)

2010
Επέκταση μετρό Γρ. 2 προς Ελληνικό (μέσα 2010)
Νέο λιμάνι Πάτρας (2010)

2011
Ιόνιας Οδός, παράκαμψη Αγρινίου (2011)
Ανατολική Οδός Πελοποννήσου (αρχές 2011)
Επέκταση διαδρόμου 10/28 αεροδρομίου Μακεδονία - Θεσσαλονίκη (2011)
Επέκταση του Τραμ με την γραμμή Φάληρο - Πειραιάς (2011)
Γήπεδο Παναθηναϊκού, Βοτανικός - Αθήνα (καλοκαίρι 2011)
Τμήματα της Ανατολικής Οδού Πελοποννήσου Κόρινθος - Τρίπολη Καλαμάτα, Λεύκτρο - Σπάρτη (τέλη 2011)
ΟΣΕ, Κιάτο - Αίγιο (τέλη 2011)

2012
Ιόνιας Οδός, Αντίρριο - Αγρίνιο (2011)
Αυτοκινητόδρομος κεντρικής Ελλάδας Λαμία - Εγνατία (2012)
Ανατολική Οδός Πελοποννήσου (Α7) (Σεπτέμβριος 2012)
Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, σήραγγες γέφυρες Τεμπών - Πλαταμώνα (2012)
Αυτοκινητόδρομος κεντρικής Ελλάδας (E65) ή (Α3) - Κεντρική Ελλάδα (2012)

2013
Monorail - Πειραιάς (τέλη 2013)
Επέκταση μετρό Γρ.3 προς Πειραιά
ΟΣΕ, διπλή σιδ/μική γραμμή Τιροθέα - Λιανοκλάδι - Δομοκός με ηλεκτροκίνηση (2013)
ΟΣΕ, ολοκλήρωση ηλεκτροκίνηση - Θεσ/νίκη (2013)

2014
(2014)
Ολοκλήρωση Ιόνιας Οδού (2014)
Νέο διεθνές αεροδρόμιο Ηρακλείου - Ηράκλειο (2014)
Οδικός άξονας από Κατεχάκη προς Ποσειδώνος (διαγωνισμός έργου) (2014)

2015
Ολοκλήρωση διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Ροδοδάφνη - Πάτρα (2015)
Μετρό Θεσσαλονίκης Γρ.1 - Θεσσαλονίκη (αρχές 2015)

ΕΝ ΑΝΑΜΟΝΗ
Μετρό Θεσσαλονίκης Γρ.2 - Θεσσαλονίκη (20##)
Νέα Γρ.4 του μετρό (Άλσος Βεΐκου προς Μαρούσι) (20##)
Επέκταση μετρό Θεσσαλονίκη Σταυρούπολη/Δυτικά (20##)
Τραμ Πάτρας (20##)
Τραμ Βόλου (20##)
Τραμ Ιωαννίνων (20##)
Μετεγκατάσταση της ΔΕΘ (20##)


Μεγάλα παγκόσμια έργα (Χρονοδιαγράμματα)

2010
Dubai Metro πράσινη γραμμή - Ντουμπάι (Μάρτιος 2010)
Τετράγωνο στάδιο - Αυστραλία (Μελβούρνη) (7 Μαι 2010)
Hoover Dam Bypass Bridge - Αμερική (Αρίζονα/Νεβάδα) (16 Οκτ 2010)

2011
Ουρανοξύστης "Strata Tower" - Άμπου Ντάμπι (2011)
Ουρανοξύστης "Pentominium" - Ντουμπάι (2011)
Ολυμπιακό στάδιο - Ηνωμένο Βασίλειο (2011)
Διεθνές αεροδρόμιο Al Maktoum - Ντουμπάι (Μάρτιος 2011)

2012
Ουρανοξύστης "Shard London Bridge" - Ηνωμένο Βασίλειο (Μάιος 2012)
Dubai Metro μωβ γραμμή - Ντουμπάι (2012)
6th Crossing on Dubai Creek - Ντουμπάι (2012)

2013
Ουρανοξύστης "The Freedom Tower" - Νέα Υόρκη (2013)

2014
Crystal island - Μόσχα (2014)
Διπλοί ουρανοξύστες "Hermitage Plaza" - Γαλλία (2014)
Επέκταση του καναλιού του Παναμά - Παναμάς (2014)

2015
Αγωγός Nabucco - Τουρκία/Βουλγαρία/Ρουμανία/Ουγγαρία/Αυστρία (τέλη 2015)

2016
Κανένα προγραμματισμένο μεγάλο έργο

2017


2018
Κανένα προγραμματισμένο μεγάλο έργο

2019
Ολοκλήρωση του μεγαλύτερου ηλιακού πάρκου στο κόσμο - Κίνα (Ordos) (2019)

2020
Σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων Λονδίνο - Μπέρμιγχαμ - Ηνωμένο Βασίλειο (γύρω στο 2020)

2030
Σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων Λονδίνο - Γλασκόβη - Ηνωμένο Βασίλειο (γύρω στο 2030)

ΕΝ ΑΝΑΜΟΝΗ
Dubai Metro μπλε γραμμή - Ντουμπάι ()
Dubai Metro κίτρινη γραμμή - Ντουμπάι ()
Falcon city of wonders - Ντουμπάι (Ξεκίνησε αλλά σταμάτησε προσωρινά)
Dubailand - Ντουμπάι (Ξεκίνησε αλλά σταμάτησε προσωρινά)
Πύργος "Nakheel" - Ντουμπάι ()


520

520
Αγοράζουμε προϊόντα με barcode που ξεκινάει από 520, αγοράζουμε Ελληνικά!

Προσθέστε μας στο facebook. Υποστηρίξτε μας και ενημερωθείτε άμεσα.Kataskeui Neos

Create your badge

Επισκεψημοτητα απο τον Αυγουστο του 2010

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Φόρμα επικοινωνίας, κλικ ΕΔΩ

Follow us