Ο σταθμός Χαϊδάρι του μετρό της Αθήνας
Το καλοκαίρι του 2012 θα ολοκληρωθούν επεκτάσεις του μετρό Αθήνας προς Χαϊδάρι, Ανθούπολη και Ελληνικό φτάνοντας έτσι τους 37 σταθμούς και 60 χλμ γραμμών. Οι μελλοντικές επεκτάσεις του μετρό θα περιλαμβάνουν πυκνοκατοικημένες περιοχές όπως η γραμμή 3 από Χαϊδάρι έως Πειραιά και τη γραμμή 4
με 21 σταθμούς και 21 χλμ γραμμής (Λυκόβρυση, Πεύκη, Φιλοθέα, Ψυχικό, Ζωγράφου, Κέντρο, Κυψέλη, Γαλάτσι, Νέα Ιωνία, Άγιοι Ανάργυροι, Ίλιον και Πετρούπολη).
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΕΡΓΩΝ

Ελληνικό Γρ. 2 (Κόκκινη)
Στις 8 Μαρτίου 2006 υπογράφηκε η σύμβαση για την υπόγεια επέκταση της γραμμής 2 προς το Ελληνικό. Έχει μήκος 5.5 χλμ και 4 νέους σταθμούς με 3 επίπεδα σε Ηλιούπολη, Άλιμος, Αργυρούπολη και Ελληνικό. Για το τεχνικό κομμάτι διάνοιξης χρησιμοποιήθηκε TBM-EPB με δι
άμετρο κεφαλής 9.5 μέτρα. Αναμένεται ότι η γραμμή θα εξυπηρετεί καθημερινά 80.000 νέους επιβάτες και ότι η απόσταση Ελληνικό - Σύνταγμα θα διανύεται σε 14 λεπτά.
Χαϊδάρι Γρ. 3 (Μπλέ)
Στις 20 Φεβρουαρίου 2006 υπογράφηκε η σύμβαση για την υπόγεια επέκταση της γραμμής 3 προς τα δυτικά της Αθήνας με το σταθμό Χαϊδάρι ενός αμαξοστασίου στη περιοχή του Ελαιώνα. Η σήραγγα έχει γραμμή μήκους 1.5 χλμ διέρχεται κάτω από την Ιερά Οδό και ενώνει Αιγάλεω - Χαϊδάρι. Το αμαξοστάσιο στη περιοχή του Ελαιώνα έχει έκταση 86.000 τμ και ο χώρος στάθμευσης ΙΧ οχημάτων χωρητικότητα 360 οχήματα. Για το τεχνικό κομμάτι διάνοιξης χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος ΝΑΤΜ. χρησιμοποιήθηκε Αναμένεται ότι η γραμμή θα εξυπηρετεί καθημερινά 30.000 νέους επιβάτες και ότι η απόσταση Χαϊδάρι - Σύνταγμα θα διανύεται σε 9 λεπτά.

Ανθούπολη Γρ. 2 (Κόκκινη)
Στις 19 Ιουνίου 2006 υπογράφηκε η σύμβαση για την επέκταση προς το Περιστέρι και την Ανθούπολη προϋπολογισμού 98 εκατ. ευρώ και ανάδοχο τη Κ/Π F.C.C.Construction & J&P Avax. Το πρώτο χρονοδιάγραμμα έκανε λόγο για ολοκλήρωση του έργου μόλις στα τέλη 2008. Η διάνοιξη έγινε υπογείως της οδού Αναπαύσεως ανάμεσα στις οδούς Δωδεκανήσου και Θηβών και όσο για το τεχνικό κομμάτι διάνοιξης χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος ανοιχτού ορύγματος (Cut & Cover).
ΠΡΟΟΔΟΣ ΕΡΓΩΝ
Ελληνικό
Στο Ελληνικό βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης η εγκατάσταση ψευδοροφών σε όλους τους σταθμούς και οι δοκιμές στα συστήματα σιδηροδρομικής υποδομής. Ξεκίνησε η εγκατάσταση καπνοστεγών υαλοστασίων στο επίπεδο αποβάθρας των σταθμών. Στους σταθμούς Αργυρούπολη και Αλίμου βρίσκονται σε εξέλιξη η ανάδειξη των αρχαιοτήτων και αποκαταστάθηκε η κυκλοφορία στη Λ. Βουλιαγμένης.

Χαϊδάρι
Στο Χαϊδάρι βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης η διαμόρφωση αρχιτεκτονικών τελειωμάτων στις εξόδους/εισόδους του σταθμού και οι εργασίες μόνωσης της οροφής στο χώρο στάθμευσης ΙΧ οχημάτων.

Ανθούπολη
Στην Ανθούπολη βρίσκεται σε εξέλιξη η φάση δοκιμών των τηλεπικοινωνιών και μηχανολογικού υλικού της επέκτασης.

Άρθρο Kataskeui
Πληροφορίες ΑΜΕΤΡΟ
0 comments