Πιο συγκεκριμένα, ο υπουργός τόνισε πως στόχος του υπουργείου είναι να δημιουργηθεί
- Ο κεντρικός υπερτοπικός άξονας για το ποδήλατο στο μητροπολιτικό συγκρότημα της Αθήνας από την Κηφισιά (σταθμός ΗΣΑΠ) μέχρι το Φάληρο (Φαληρικός όρμος) δια μέσου των αρχαιολογικών χώρων του κέντρου της Αθήνας.
- Ένα γενικό κατευθυντήριο πλαίσιο για όλους τους φορείς (ιδίως ΟΤΑ) που προτίθενται να υλοποιήσουν τοπικούς άξονες για το ποδήλατο έτσι ώστε οι προσπάθειές τους να μην έχουν τον αποσπασματικό χαρακτήρα που παρουσιάζουν σήμερα.
- Αποτελεί έργο υπερτοπικής κλίμακας, κατάλληλο για να αποτελέσει την ραχοκοκαλιά της πολιτικής για το ποδήλατο στην Αθήνα.
- Θα καλύψει ανάγκες καθημερινής μετακίνησης από και προς το κέντρο της Αθήνας και θα συνδέσει τους αρχαιολογικούς χώρους με το νέο κέντρο πολιτισμού στο Δέλτα Φαλήρου.
- Έχει αναγνωρίσιμη χάραξη, διότι ακολουθεί τη γραμμή του ηλεκτρικού, την κοίτη του Ιλισού. Αυτή η γραμμή, με τις ήπιες κλίσεις της, ταυτόχρονα θα προφυλάσσει πλευρικά τον άξονα ποδηλατοδρόμων, το οποίο καθιστά τη διαδρομή υλοποιήσιμη και ασφαλή.
- Θα εξυπηρετεί ανάγκες μετεπιβίβασης σε 16 σταθμούς μετρό και ηλεκτρικού.
Παράλληλα, σχεδιάζεται και η τοποθέτηση ειδικών χώρων φυλασσόμενης στάθμευσης ποδηλάτων σε όλους τους σταθμούς του μετρό.
Η μελέτη θα εκπονηθεί από το ΥΠΕΧΩΔΕ με την υποστήριξη του ΕΜΠ (Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο), μέσω δύο προγραμμάτων, που θα ολοκληρωθούν σε 8 μήνες και θα ακολουθήσει η κατασκευή του υπερτοπικού αυτού έργου από το ΥΠΕΧΩΔΕ κατά τμήματα – νότιο και βόρειο τμήμα -.
Κόστος (προ εκτιμώμενο για το συνολικό άξονα, το οποίο θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ): 7 εκατ. ευρώ
0 comments