Επιπλέον, στο αρχικό κόστος κατασκευής προστέθηκαν ακόμα 150 εκατ. ευρώ αφού η κατασκευή της έπρεπε να γίνει με τη χρήση μετροπόντικα κάτω από το πυθμένα της θάλασσας δηλαδή στα 25 μέτρα και όχι στα 10 μέτρα όπως προέβλεπε ο αρχικός σχεδιασμός. Επίσης, απόφασίστηκε να μην κατεδαφιστούν τα τρία διατηρητέα κτίρια γύρω από το παλαιό τελωνείο και το κτίριο των προσκόπων στο Πεδίον του Άρεως. Η Ε.Ε. από τη πλευρά της ισχυρίζεται ότι δεν απαιτείται νέος διαγωνισμός για τις τροποποιήσεις που έγιναν.
Τράπεζες και ανάδοχος κοινοπραξία αναμένεται να διεκδικήσουν αποζημίωση για τη δέσμευση των 472 εκατ. ευρώ, για τις άσκοπες μελέτες και διεργασίες που έγιναν και για την τεράστια καθυστέρηση του έργου.
Πληροφορίες για το έργο
Ονομασία: Υποθαλάσσια αρτηρία Θεσσαλονίκης
Κατασκευή: 6,5 χλμ εκ των οποίων 4,0 χλμ υπόγεια (2,5 χλμ σήραγγες και 1,5 χλμ Cut ant Cover)
Βάθος: 10 μέτρα (αρχικό) / 25 μέτρα (νέο)
Λωρίδες: 3 ανά κατεύθυνση με λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) και πεζοδρόμια
Διαδρομή: Η υποθαλάσσια αρτηρία ξεκινά από την οδό Κωλέττη στην Δυτική είσοδο της πόλης και καταλήγει μέσω της Λεωφόρου Μεγάλου Αλεξάνδρου στην οδό Συνδίκα. Στο ύψος του ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΠΑΛΛΑΣ κατασκευάζεται κλάδος που καταλήγει υπογείως στο Πεδίο του Άρεως στην Λεωφόρο Στρατού.
Επιπλέον κατασκευές: Η παραλιακή Λεωφόρος Νίκης, από οδό Σαλαμίνας μέχρι Λευκό Πύργο, μήκους 1.500 μ καταργείται και δημιουργείται στη θέση της ένα παραλιακό μέτωπο ικανού πλάτους, ως χώρος αναψυχής. Σε συνδυασμό με το ΜΕΤΡΟ θα συμβάλλει στην ανακούφιση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης αλλά και στη βελτίωση περιβάλλοντος και της καθημερινότητας των κατοίκων της.
Έναρξη διαγωνισμού: 2003
Υπογραφή σύμβασης: Νοέμβριο 2006
Ολοκλήρωση: σε 4 χρόνια (αρχική εκτίμηση)
Ανάδοχος: Όμιλος Θερμαική Οδός
Ελλ. Τεχνοδομική, ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ, BOSKALIS INL, Archirodon GROUP, Θεμελιωδομή
Προϋπολογισμός: 472 εκατ. ευρώ (αρχικός) / + 150 εκατ. ευρώ (νέος)
0 comments