Σε ανακοινώσεις τύπου προέβησαν ο δήμαρχος και ο νομάρχης Θεσσαλονίκης ενόψει της φετινής 74 ΔΕΘ και της επετείου των 100 χρόνων από την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης το 2012. Τόνισαν πως τα έργα θα πρέπει να προχωρήσουν γρήγορα και να δοθεί μεγαλύτερη προτεραιότητα από τη κυβέρνηση για την ολοκλήρωση τους.
Σύμφωνα με το δήμαρχο Θεσσαλονίκης τα 31 καίρια έργα που πρέπει να ολοκληρωθούν εντός του 2012 ή να βρεθούν στη τελική φάση της ολοκλήρωσής τους είναι: (Τα κόκκινα είναι τα σχόλια του νομάρχη Θεσσαλονίκης και τα μπλε του kataskeui)
- Μετρό Ολοκλήρωση βασικού δικτύου, έναρξη επέκτασης προς Καλαμαριά, δημοπράτηση επέκτασης προς Σταυρούπολη, ανάθεση μελέτης για ολοκλήρωση του έργου σταθερής τροχιάς από το αεροδρόμιο έως την Σίνδο και μελλοντική επέκταση του Μετρό προς την Τούμπα. Κινούμαστε με ρυθμούς χελώνας. Εύχομαι να μην επιβεβαιωθούν οι Κασσάνδρες που κάνουν λόγο για λειτουργία το 2016. Αργεί πολύ ακόμα να έρθει το μετρό στη Θεσσαλονίκη (γραμμή 1) και σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2013 όπως λένε τα χρονοδιαγράμματα. Οι Θεσσαλονίκεις θα πρέπει να περιμένουν και πάλι τουλάχιστον ακόμα 5 χρόνια για την ολοκλήρωσή του. Όσο για τις επεκτάσεις ούτε λόγος για το πότε θα αρχίσουν και θα ολοκληρωθούν.
- Αεροδρόμιο Αν και προβλέπεται άμεσα να ολοκληρωθεί η επέκταση του Αεροδρομίου, θα πρέπει να άρουμε καταρχήν τον αεροπορικό αποκλεισμό της πόλης μας, ιδιαίτερα όσον αφορά τους διεθνείς προορισμούς. Είναι ντροπή ο κάτοικος της Βόρειας Ελλάδας να πηγαίνει στις Βρυξέλλες μέσω Αθηνών. Η επέκταση του διαδρόμου απογείωσης-προσγείωσης 10/28 του αεροδρομίου Μακεδονία πιθανότατα να τελειώσει εντός χρονοδιαγράμματος (2011) ή αλλιώς με απόκλιση +1 χρόνο (2012). Από την άλλη ο νέος αεροσταθμός δεν θα κατασκευαστεί με τα τωρινά δεδομένα και ίσως ξεκινήσει μετά από αρκετά χρόνια (2018+).
- Λιμάνι Η απαξίωση του συνεχίζεται με ταχείς ρυθμούς. Το Λιμάνι, που έπρεπε να αποτελεί την κυριότερη πύλη εισόδου εμπορευμάτων για τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, δυστυχώς υπολειτουργεί.
- Εγνατία
- Σύνδεση με την Ευρώπη
- Εξωτερική περιφερειακή Πολύ σημαντικό έργο -όταν και αν αρχίσει, αλλά πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη και οι αγωνίες των πολιτών. Θα αργήσει πάρα πολύ ακόμα να δει η εξωτερική περιφερειακή η Θεσσαλονίκη λόγω της δυσκολίας του έργου από άποψη χρηματοδότησης, κατασκευής και προσφυγών των κατοίκων.
- Μαρίνες στο παραλιακό μέτωπο
- Ολοκλήρωση του παραλιακού μετώπου Το σίγουρο είναι ότι θα ολοκληρωθεί. Πόσα χρόνια έκαναν τα έργα για τη νέα παραλία Θεσσαλονίκης; Προσθέστε άλλα τόσα για να ολοκληρωθεί όλο το παραλιακό μέτωπο.
- Υποθαλάσσια αρτηρία Βούλιαξε! Δυστυχώς οι προβλέψεις μου δικαιώθηκαν. Είμαι ο μόνος πολιτικός που είπα δημόσια ότι δεν έχει μέλλον αυτός ο σχεδιασμός. Δεν πρόκειται να κατασκευαστεί και σύμφωνα με πάρα πολλούς θα ήταν λάθος η κατασκευή της.
- Πεζοδρόμηση λεωφ. Νίκης και κάθετων προς αυτήν αξόνων Αφού δεν θα υπάρξει υποθαλάσσια αρτηρία, δεν θα κατασκευαστεί και πεζόδρομος της λεωφ. Νίκης και των λοιπών οδών.
- Υπογείωση του δικτύου του ΟΣΕ στην δυτική Θεσσαλονίκη Ένα έργο που δεν θα πρέπει να παραμεληθεί παρόλα αυτά ανάλογες συζητήσεις έγιναν και για την Αθήνα και μάλλον πρώτα θα γίνει στην Αθήνα και μετά ίσως και για τη Θεσσαλονίκη
- ΔΕΘ Πρέπει να ξεκινήσει άμεσα η κατασκευή των εγκαταστάσεων στη περιοχή που θα επιλεχθεί για την μετεγκατάσταση της ΔΕΘ και να γκρεμιστούν όλα τα κτίρια από το κέντρο.
- Μητροπολιτικό πάρκο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης Η κατασκευή του προϋποθέτει τη μετεγκατάσταση της ΔΕΘ οπότε υπολογίζεται σίγουρα μετά από 5+ χρόνια. Τονίζουμε ότι στη θέση της σημερινής ΔΕΘ πρέπει να δημιουργηθεί πάρκο και τίποτα άλλο.
- Ζώνη καινοτομίας στην ανατολική Θεσσαλονίκη Πού είναι; Τι συμβαίνει εκεί; Πώς προσελκύει ξένους επενδυτές στη Βόρεια Ελλάδα; Πώς λειτουργεί ως πόλος ανάπτυξης, ιδιαίτερα τώρα, που έχουμε ανάγκη λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης;
- Ένταξη της περιοχής των Λαχανόκηπων-Βυρσοδεψιών στο σχέδιο πόλης
- Εξυγίανση περιοχής Βυρσοδεψιών και επιχωμάτωση της ακτής
- Ένταξη της περιοχής της Νέας Ελβετίας-Κεραμειών Αλλατίνι στο σχέδιο πόλης
- Ένταξη του κέδρινου λόφου (κάτω από τον περιφερειακό) στον αστικό ιστό
- Εφαρμογή (επιτέλους) της υπάρχουσας κυκλοφοριακής μελέτης με σχετική βεβαίως επικαιροποίηση
- Ιστορικό κέντρο
- Άνω πόλη
- Ανάδειξη των μνημείων και του ιστορικού κέντρου και της Άνω Πόλης
- Θερμαϊκός κόλπος
- Ανέγερση δύο νέων νοσοκομείων
- Ανέγερση νέου δικαστικού μεγάρου
- Σχολική στέγη
- Στρατόπεδα του ΠΣΘ
- Περιφερειακός σχεδιασμός διαχείρισης στερεών απόβλητων
- Στήριξη των μεγάλων πολιτιστικών γεγονότων (Δημήτρια - Φεστιβάλ κινηματογράφου κλπ)
- Στήριξη του επιχειρηματικού κόσμου του νομού Θεσσαλονίκης
- Διαφήμιση της Θεσσαλονίκης στο εξωτερικό ως τουριστικού προορισμού ιδιαίτερου ενδιαφέροντος
Άρθρο Kataskeui
0 comments