Αργούν κι' άλλο τα μεγάλα έργα στη Θεσσαλονίκη

Posted by Kataskeui team Κυριακή, Αυγούστου 30, 2009
Δεν θέλουν άλλες υποσχέσεις και νέες εξαγγελίες έργων από την ΔΕΘ οι Θεσσαλονικείς αλλά να ολοκληρωθούν επιτέλους έργα που ξεκίνησαν εδώ και χρόνια όπως το μετρό αλλά και να ξεκινήσουν έργα που υποσχέθηκαν όπως η μετεγκατάσταση της ΔΕΘ και το μητροπολιτικό πάρκο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Σε ανακοινώσεις τύπου προέβησαν ο δήμαρχος και ο νομάρχης Θεσσαλονίκης ενόψει της φετινής 74 ΔΕΘ και της επετείου των 100 χρόνων από την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης το 2012. Τόνισαν πως τα έργα θα πρέπει να προχωρήσουν γρήγορα και να δοθεί μεγαλύτερη προτεραιότητα από τη κυβέρνηση για την ολοκλήρωση τους.

Σύμφωνα με το δήμαρχο Θεσσαλονίκης τα 31 καίρια έργα που πρέπει να ολοκληρωθούν εντός του 2012 ή να βρεθούν στη τελική φάση της ολοκλήρωσής τους είναι: (Τα κόκκινα είναι τα σχόλια του νομάρχη Θεσσαλονίκης και τα μπλε του kataskeui)

  • Μετρό Ολοκλήρωση βασικού δικτύου, έναρξη επέκτασης προς Καλαμαριά, δημοπράτηση επέκτασης προς Σταυρούπολη, ανάθεση μελέτης για ολοκλήρωση του έργου σταθερής τροχιάς από το αεροδρόμιο έως την Σίνδο και μελλοντική επέκταση του Μετρό προς την Τούμπα. Κινούμαστε με ρυθμούς χελώνας. Εύχομαι να μην επιβεβαιωθούν οι Κασσάνδρες που κάνουν λόγο για λειτουργία το 2016. Αργεί πολύ ακόμα να έρθει το μετρό στη Θεσσαλονίκη (γραμμή 1) και σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2013 όπως λένε τα χρονοδιαγράμματα. Οι Θεσσαλονίκεις θα πρέπει να περιμένουν και πάλι τουλάχιστον ακόμα 5 χρόνια για την ολοκλήρωσή του. Όσο για τις επεκτάσεις ούτε λόγος για το πότε θα αρχίσουν και θα ολοκληρωθούν.
  • Αεροδρόμιο Αν και προβλέπεται άμεσα να ολοκληρωθεί η επέκταση του Αεροδρομίου, θα πρέπει να άρουμε καταρχήν τον αεροπορικό αποκλεισμό της πόλης μας, ιδιαίτερα όσον αφορά τους διεθνείς προορισμούς. Είναι ντροπή ο κάτοικος της Βόρειας Ελλάδας να πηγαίνει στις Βρυξέλλες μέσω Αθηνών. Η επέκταση του διαδρόμου απογείωσης-προσγείωσης 10/28 του αεροδρομίου Μακεδονία πιθανότατα να τελειώσει εντός χρονοδιαγράμματος (2011) ή αλλιώς με απόκλιση +1 χρόνο (2012). Από την άλλη ο νέος αεροσταθμός δεν θα κατασκευαστεί με τα τωρινά δεδομένα και ίσως ξεκινήσει μετά από αρκετά χρόνια (2018+).
  • Λιμάνι Η απαξίωση του συνεχίζεται με ταχείς ρυθμούς. Το Λιμάνι, που έπρεπε να αποτελεί την κυριότερη πύλη εισόδου εμπορευμάτων για τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, δυστυχώς υπολειτουργεί.
  • Εγνατία
  • Σύνδεση με την Ευρώπη
  • Εξωτερική περιφερειακή Πολύ σημαντικό έργο -όταν και αν αρχίσει, αλλά πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη και οι αγωνίες των πολιτών. Θα αργήσει πάρα πολύ ακόμα να δει η εξωτερική περιφερειακή η Θεσσαλονίκη λόγω της δυσκολίας του έργου από άποψη χρηματοδότησης, κατασκευής και προσφυγών των κατοίκων.
  • Μαρίνες στο παραλιακό μέτωπο
  • Ολοκλήρωση του παραλιακού μετώπου Το σίγουρο είναι ότι θα ολοκληρωθεί. Πόσα χρόνια έκαναν τα έργα για τη νέα παραλία Θεσσαλονίκης; Προσθέστε άλλα τόσα για να ολοκληρωθεί όλο το παραλιακό μέτωπο.
  • Υποθαλάσσια αρτηρία Βούλιαξε! Δυστυχώς οι προβλέψεις μου δικαιώθηκαν. Είμαι ο μόνος πολιτικός που είπα δημόσια ότι δεν έχει μέλλον αυτός ο σχεδιασμός. Δεν πρόκειται να κατασκευαστεί και σύμφωνα με πάρα πολλούς θα ήταν λάθος η κατασκευή της.
  • Πεζοδρόμηση λεωφ. Νίκης και κάθετων προς αυτήν αξόνων Αφού δεν θα υπάρξει υποθαλάσσια αρτηρία, δεν θα κατασκευαστεί και πεζόδρομος της λεωφ. Νίκης και των λοιπών οδών.
  • Υπογείωση του δικτύου του ΟΣΕ στην δυτική Θεσσαλονίκη Ένα έργο που δεν θα πρέπει να παραμεληθεί παρόλα αυτά ανάλογες συζητήσεις έγιναν και για την Αθήνα και μάλλον πρώτα θα γίνει στην Αθήνα και μετά ίσως και για τη Θεσσαλονίκη
  • ΔΕΘ Πρέπει να ξεκινήσει άμεσα η κατασκευή των εγκαταστάσεων στη περιοχή που θα επιλεχθεί για την μετεγκατάσταση της ΔΕΘ και να γκρεμιστούν όλα τα κτίρια από το κέντρο.
  • Μητροπολιτικό πάρκο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης Η κατασκευή του προϋποθέτει τη μετεγκατάσταση της ΔΕΘ οπότε υπολογίζεται σίγουρα μετά από 5+ χρόνια. Τονίζουμε ότι στη θέση της σημερινής ΔΕΘ πρέπει να δημιουργηθεί πάρκο και τίποτα άλλο.
  • Ζώνη καινοτομίας στην ανατολική Θεσσαλονίκη Πού είναι; Τι συμβαίνει εκεί; Πώς προσελκύει ξένους επενδυτές στη Βόρεια Ελλάδα; Πώς λειτουργεί ως πόλος ανάπτυξης, ιδιαίτερα τώρα, που έχουμε ανάγκη λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης;
  • Ένταξη της περιοχής των Λαχανόκηπων-Βυρσοδεψιών στο σχέδιο πόλης
  • Εξυγίανση περιοχής Βυρσοδεψιών και επιχωμάτωση της ακτής
  • Ένταξη της περιοχής της Νέας Ελβετίας-Κεραμειών Αλλατίνι στο σχέδιο πόλης
  • Ένταξη του κέδρινου λόφου (κάτω από τον περιφερειακό) στον αστικό ιστό
  • Εφαρμογή (επιτέλους) της υπάρχουσας κυκλοφοριακής μελέτης με σχετική βεβαίως επικαιροποίηση
  • Ιστορικό κέντρο
  • Άνω πόλη
  • Ανάδειξη των μνημείων και του ιστορικού κέντρου και της Άνω Πόλης
  • Θερμαϊκός κόλπος
  • Ανέγερση δύο νέων νοσοκομείων
  • Ανέγερση νέου δικαστικού μεγάρου
  • Σχολική στέγη
  • Στρατόπεδα του ΠΣΘ
  • Περιφερειακός σχεδιασμός διαχείρισης στερεών απόβλητων
  • Στήριξη των μεγάλων πολιτιστικών γεγονότων (Δημήτρια - Φεστιβάλ κινηματογράφου κλπ)
  • Στήριξη του επιχειρηματικού κόσμου του νομού Θεσσαλονίκης
  • Διαφήμιση της Θεσσαλονίκης στο εξωτερικό ως τουριστικού προορισμού ιδιαίτερου ενδιαφέροντος
Άρθρο Kataskeui

0 comments

Δημοσίευση σχολίου

[Αφιέρωμα] Maglev


Η λέξη Maglev προέρχεται από το magnetic levitation δηλαδή μαγνητική μετεώριση και πρόκειται για ένα εντελώς καινούριο τύπο τραίνων. Λόγω του ότι το τραίνο αυτό κινείται χωρίς επαφή, το κάνει γρήγορο, φιλικό προς το περιβάλλον και πιο οικονομικό.

Ο μηχανισμός αποτελείται από τους μανγήτες στο κάτω μέρος που ανασηκώνουν το τραίνο και του μαγνήτες οδηγούς στα πλάγια που λειτουργούν σαν ράγες.

Το τραίνο μπορεί να λειτουργεί είτε στο έδαφος είτε υπερυψωμένο. Στη περίπτωση που κατασκευαστεί υπερυψωμένο, το τραίνο γίνεται ακόμα πιο οικολογικό καθώς δεν χωρίζει το έδαφος στα δύο και επιτρέπει στο γύρω χώρο να χρησιμοποιείται όπως πριν. Στην περίπτωση που κατασκευαστεί στο ύψος του εδάφους μπορεί να συνδυαστεί με τα υπάρχοντα συγκοινωνιακά δίκτυα.

Σε όποιο όμως ύψος και αν κατασκευαστεί, το maglev απαιτεί λιγότερο έδαφός και χώρο από κάθε άλλο ΜΜΜ.

Είναι σχεδιασμένο για ταχύτητες 300-500 χλμ/ώρα και μπορεί να αυξήσει ταχύτητα από 0 χλμ σε 300 χλμ/ώρα μέσα σε 2 λεπτά και απόσταση 5 χλμ. Χρησιμοποιεί λιγότερη ενέργεια από κάθε άλλο μέσο μεταφοράς, 3 φορές λιγότερη από το αυτοκίνητο και 5 φόρες λιγότερη από το αεροπλάνο. Επίσης, λόγω της μετεώρισης του χρειάζεται λιγότερη συντήρηση.

Η υψηλότερη ταχύτητα που έφτασε ένα τραίνο Maglev είναι τα 581 χλμ. Ίσως κάποτε το δούμε να ενώνει Αθήνα - Θεσσαλονίκη και να διανύει την απόσταση σε 2 ώρες.

[Σαν σήμερα] "Η τρύπα του Κούβελα"

1986-1989: Ξεκινάει η κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης (επί δημαρχίας Σωτήρη Κούβελα). Με αργούς ρυθμούς συνεχίζονται τα έργα για 2 χρόνια περίπου και ορίζoνται το TV100 και το FM100 ως φορείς χρηματοδότησης.

Η κατάληξη ήταν η οριστική παύση του έργου για 17 χρόνια λόγω αδυναμίας εξεύρεσης πόρων. Η αποτυχία αυτή ονομάστηκε από τους Θεσσαλονικείς "Τρύπα του Κούβελα".

Φωτογραφία Indiblog


[Παρατηρητήριο] Μετρό Θεσσαλονίκης (Πορεία Εργασιών) >34%

Θέσεις Εργοτάξιο Δίκτυα ΟΚΩ Περίβλημα Αρχαιολ. έρευνα Πλάκα οροφής Εκσκαφή σταθμού Μόνιμοι φορείς Η/Μ εξοπλισμός Αρχιτεκτ. εργασίες
Επίσταθμος ΝΣΣ Έγινε Έγινε Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
ΝΣΣ Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη Σε εξέλιξη Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Διακλ. Ευκαρπίας Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη >40% Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Δημοκρατίας Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη >40% Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Βενιζέλου Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη >40% Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Αγ. Σοφίας Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη >40% Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Συντριβάνι Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη >40% Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Πανεπιστήμιο Έγινε Έγινε Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη Σε εξέλιξη Εν αναμονή Εν αναμονή
Παπάφη Έγινε Έγινε Ανεστάλη Ανεστάλη Ανεστάλη Ανεστάλη Ανεστάλη Ανεστάλη Ανεστάλη
Ευκλείδη Έγινε Έγινε Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Φλέμιγκ Έγινε Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη Σε εξέλιξη Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Αναλήψεως Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Πατρικίου Έγινε Σε εξέλιξη Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Διακλ. Καλαμαριάς Έγινε Σε εξέλιξη Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Βούλγαρη Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Νέα Ελβετία Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Αμαξοστάσιο Σε εξέλιξη Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Πορεία εκσκαφών Κώστικα και Γιωρίκα
Μετροπόντικας ΤΒΜ1 3.826 μέτρα
Μετροπόντικας ΤΒΜ2 3.404 μέτρα

Εκτιμώμενο έτος ολοκλήρωσης 2015

Τελευταία ενημέρωση 5/1/2011 (Ενδέχεται να υπάρχουν κάποια λάθη)
t

Εισάγετε το email σας και κάθε νέο άρθρο θα έρχεται δωρεάν και άμεσα στα εισερχόμενα σας:

Delivered by FeedBurner


Translate this pagePhotobucket

Έργα στην Ελλάδα (Χρονοδιαγράμματα)

2010
Επέκταση μετρό Γρ. 2 προς Ελληνικό (μέσα 2010)
Νέο λιμάνι Πάτρας (2010)

2011
Ιόνιας Οδός, παράκαμψη Αγρινίου (2011)
Ανατολική Οδός Πελοποννήσου (αρχές 2011)
Επέκταση διαδρόμου 10/28 αεροδρομίου Μακεδονία - Θεσσαλονίκη (2011)
Επέκταση του Τραμ με την γραμμή Φάληρο - Πειραιάς (2011)
Γήπεδο Παναθηναϊκού, Βοτανικός - Αθήνα (καλοκαίρι 2011)
Τμήματα της Ανατολικής Οδού Πελοποννήσου Κόρινθος - Τρίπολη Καλαμάτα, Λεύκτρο - Σπάρτη (τέλη 2011)
ΟΣΕ, Κιάτο - Αίγιο (τέλη 2011)

2012
Ιόνιας Οδός, Αντίρριο - Αγρίνιο (2011)
Αυτοκινητόδρομος κεντρικής Ελλάδας Λαμία - Εγνατία (2012)
Ανατολική Οδός Πελοποννήσου (Α7) (Σεπτέμβριος 2012)
Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, σήραγγες γέφυρες Τεμπών - Πλαταμώνα (2012)
Αυτοκινητόδρομος κεντρικής Ελλάδας (E65) ή (Α3) - Κεντρική Ελλάδα (2012)

2013
Monorail - Πειραιάς (τέλη 2013)
Επέκταση μετρό Γρ.3 προς Πειραιά
ΟΣΕ, διπλή σιδ/μική γραμμή Τιροθέα - Λιανοκλάδι - Δομοκός με ηλεκτροκίνηση (2013)
ΟΣΕ, ολοκλήρωση ηλεκτροκίνηση - Θεσ/νίκη (2013)

2014
(2014)
Ολοκλήρωση Ιόνιας Οδού (2014)
Νέο διεθνές αεροδρόμιο Ηρακλείου - Ηράκλειο (2014)
Οδικός άξονας από Κατεχάκη προς Ποσειδώνος (διαγωνισμός έργου) (2014)

2015
Ολοκλήρωση διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Ροδοδάφνη - Πάτρα (2015)
Μετρό Θεσσαλονίκης Γρ.1 - Θεσσαλονίκη (αρχές 2015)

ΕΝ ΑΝΑΜΟΝΗ
Μετρό Θεσσαλονίκης Γρ.2 - Θεσσαλονίκη (20##)
Νέα Γρ.4 του μετρό (Άλσος Βεΐκου προς Μαρούσι) (20##)
Επέκταση μετρό Θεσσαλονίκη Σταυρούπολη/Δυτικά (20##)
Τραμ Πάτρας (20##)
Τραμ Βόλου (20##)
Τραμ Ιωαννίνων (20##)
Μετεγκατάσταση της ΔΕΘ (20##)


Μεγάλα παγκόσμια έργα (Χρονοδιαγράμματα)

2010
Dubai Metro πράσινη γραμμή - Ντουμπάι (Μάρτιος 2010)
Τετράγωνο στάδιο - Αυστραλία (Μελβούρνη) (7 Μαι 2010)
Hoover Dam Bypass Bridge - Αμερική (Αρίζονα/Νεβάδα) (16 Οκτ 2010)

2011
Ουρανοξύστης "Strata Tower" - Άμπου Ντάμπι (2011)
Ουρανοξύστης "Pentominium" - Ντουμπάι (2011)
Ολυμπιακό στάδιο - Ηνωμένο Βασίλειο (2011)
Διεθνές αεροδρόμιο Al Maktoum - Ντουμπάι (Μάρτιος 2011)

2012
Ουρανοξύστης "Shard London Bridge" - Ηνωμένο Βασίλειο (Μάιος 2012)
Dubai Metro μωβ γραμμή - Ντουμπάι (2012)
6th Crossing on Dubai Creek - Ντουμπάι (2012)

2013
Ουρανοξύστης "The Freedom Tower" - Νέα Υόρκη (2013)

2014
Crystal island - Μόσχα (2014)
Διπλοί ουρανοξύστες "Hermitage Plaza" - Γαλλία (2014)
Επέκταση του καναλιού του Παναμά - Παναμάς (2014)

2015
Αγωγός Nabucco - Τουρκία/Βουλγαρία/Ρουμανία/Ουγγαρία/Αυστρία (τέλη 2015)

2016
Κανένα προγραμματισμένο μεγάλο έργο

2017


2018
Κανένα προγραμματισμένο μεγάλο έργο

2019
Ολοκλήρωση του μεγαλύτερου ηλιακού πάρκου στο κόσμο - Κίνα (Ordos) (2019)

2020
Σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων Λονδίνο - Μπέρμιγχαμ - Ηνωμένο Βασίλειο (γύρω στο 2020)

2030
Σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων Λονδίνο - Γλασκόβη - Ηνωμένο Βασίλειο (γύρω στο 2030)

ΕΝ ΑΝΑΜΟΝΗ
Dubai Metro μπλε γραμμή - Ντουμπάι ()
Dubai Metro κίτρινη γραμμή - Ντουμπάι ()
Falcon city of wonders - Ντουμπάι (Ξεκίνησε αλλά σταμάτησε προσωρινά)
Dubailand - Ντουμπάι (Ξεκίνησε αλλά σταμάτησε προσωρινά)
Πύργος "Nakheel" - Ντουμπάι ()


520

520
Αγοράζουμε προϊόντα με barcode που ξεκινάει από 520, αγοράζουμε Ελληνικά!

Προσθέστε μας στο facebook. Υποστηρίξτε μας και ενημερωθείτε άμεσα.Kataskeui Neos

Create your badge

Επισκεψημοτητα απο τον Αυγουστο του 2010

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Φόρμα επικοινωνίας, κλικ ΕΔΩ

Follow us