Η διάρκεια για να διασχίσει κάποιος τη τη λεωφόρο Κατεχάκη έως τη παραλιακή οδό θα μειωθεί κατά 35 λεπτά δηλαδή σε 10 λεπτά από τουλάχιστον 45 λεπτά σήμερα.
Οι νέοι αυτοκινητόδρομοι θα έχουν συνολικό μήκος 71,6 χλμ και θα είναι σε μεγαλύτερο μέρος υπόγειοι.
Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2015 και έχει προυπολογισμό τα 1 δις 800 εκατ ευρώ με 360 εκατ ευρώ χρηματοδοτική συμβολή του δημουσίου δηλαδή κατά 20%.
Το έργο περιλαμβάνει αναλυτικά
Τη δυτική περιφερειακή Υμηττού, από τη νότια απόληξη της Αττικής Οδού στην Κατεχάκη έως τη λεωφ. Ποσειδώνος, μήκους 14,7 χλμ. (τμήμα λεωφ. Κατεχάκη - λεωφ. Βουλιαγμένης, μήκους 11,1 χλμ., και τμήμα λεωφ. Βουλιαγμένης - λεωφ. Ποσειδώνος, μήκους 3,6 χλμ.). Παρακάμπτει κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά τα αστικά κέντρα Βύρωνα, Ηλιούπολης, Αργυρούπολης, Αλίμου και Ελληνικού και θα είναι υπόγεια κατά 85%.
Τη σήραγγα Υμηττού, μήκους 4 χλμ., με τις εκατέρωθεν προσβάσεις της, η οποία συνδέει τη νότια πλευρά του Λεκανοπεδίου με τα Μεσόγεια, από τον Α/Κ Σακέτα μέχρι τον Α/Κ Μεσογείων, μήκους 6,3 χλμ. Μετά την έξοδο της σήραγγας ο αυτοκινητόδρομος ακολουθεί το φυσικό ανάγλυφο έτσι ώστε να μην είναι ορατός από το Λεκανοπέδιο των Μεσογείων.
Τον οδικό άξονα από τον Α/Κ Μεσογείων (μετά τη μεγάλη Σήραγγα Υμηττού) μέχρι τη Ραφήνα, που ακολουθεί το φυσικό ανάγλυφο σε όρυγμα και δεν είναι ορατός. Έχει μήκος 18,6 χλμ. με ενδιάμεσο Α/Κ προς Αττική Οδό και αεροδρόμιο. Προβλέπεται η επέκταση και η σύνδεση από τη Ραφήνα μέχρι την Ε.Ο. Αθηνών-Λαμίας στις Αφίδνες, με οδικό τμήμα μήκους άλλων 25 χλμ. Στο Λόφο Έτος θα έχει σήραγγες 2,6 χλμ.
Τον οδικό άξονα από τον Α/Κ Μεσογείων μέχρι την Αγία Μαρίνα, μήκους 14,2 χλμ., στον οποίο προστέθηκε και ο κλάδος από τον Η/Κ Καλυβίων μέχρι την περιμετρική οδό των Καλυβίων, μήκους 5,9 χλμ. περίπου. Ο κλάδος αυτός προστέθηκε μετά τη δημόσια διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς.
Την ολοκλήρωση του άξονα Σταυρού - Ραφήνας, σε μήκος άλλων 6,1 χλμ. μέχρι τη λεωφόρο Σπάτων - Λούτσας. Σημειώνεται ότι το οδικό τμήμα από τον Α/Κ Σπάτων μέχρι τον Α/Κ αεροδρομίου προστέθηκε, ως νέο αντικείμενο, μετά τη δημόσια διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς.
Την ανακατασκευή και υπογειοποίηση της λεωφ. Ποσειδώνος, μήκους 2,0 χλμ.
Συνδετήριο οδικό τμήμα προς το κέντρο της Αθήνας από τον Α/Κ Σακέτα μέχρι την Ούλωφ Πάλμε, μήκους 3,8 χλμ. Το τμήμα εντός του πανεπιστημίου είναι υπόγειο. Τα 1,7 χλμ. που αφορούν στον οικιστικό ιστό του δήμου Καισαριανής και στο πανεπιστήμιο, διαμορφώνονται ως υπόγειο έργο, έτσι ώστε να μην δημιουργείται πλέον καμία όχληση τόσο στο δήμο Καισαριανής όσο και στο πανεπιστήμιο, απομακρύνοντας τη διερχόμενη κυκλοφορία από την οδό Καισαριανής και από το πανεπιστήμιο.
Εκτεταμένα αντιπλημμυρικά έργα.
4 ανισόπεδους κόμβους «κόμβοι συστήματος», υπό την έννοια ότι στους κόμβους αυτούς συμβάλλουν κύριοι οδικοί άξονες (αυτοκινητόδρομοι), είναι: Ο Α/Κ Σακέτα, A/K Μεσογείων, ο Α/Κ Αττικής Οδού και ο Α/Κ Σπάτων.
9 ανισόπεδους κόμβους και 9 ημικόμβους για την εξυπηρέτηση των παρόδιων δήμων
Διόδια
Στους νέους αυτοκινητόδρομους Αττικής θα υπάρχει ηλεκτρονικό σύστημα, ώστε τα διόδια να καταβάλλονται ανά χλμ., δηλαδή οι οδηγοί θα χρεώνονται ανάλογα με την απόσταση που θα διανύουν. Υπάρχουν τρεις βασικοί μετωπικοί σταθμοί διοδίων, διπλής κατεύθυνσης:
Στη δυτική περιφερειακή Υμηττού στην περιοχή της Ηλιούπολης.
Στην έξοδο της σήραγγας Υμηττού προς τα Μεσόγεια και πριν από τον Α/Κ Μεσογείων.
Στον οδικό άξονα Α/Κ Μεσογείων - Α/Κ Ραφήνας στην Χ.Θ. 16+500 μεταξύ του Α/Κ Αττικής Οδού και του Α/Κ Αρτέμιδας.
Πέραν αυτών, θα υπάρχουν δύο πλευρικοί σταθμοί στον Α/Κ Μεσογείων για τις ενδομεσογειακές μετακινήσεις και ένας μετωπικός σταθμός μονής κατεύθυνσης, στην επέκταση της Σταυρού - Ραφήνας.
Το ύψος των διοδίων αποτελεί βασικό αντικείμενο του ανταγωνισμού στον διαγωνισμό, έτσι ώστε να επιτευχθεί το μικρότερο δυνατό τίμημα για τους χρήστες. Η τιμή ανά χιλιόμετρο διαφοροποιείται σε τρία επίπεδα, για την παροχή κινήτρων αποσυμφόρησης των αστικών περιοχών και ορθολογικής απόσβεσης του κόστους κατασκευής. Ειδικότερα:
Το τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού από Λεωφ. Κατεχάκη μέχρι Λεωφ. Ποσειδώνος θα έχει την χαμηλότερη τιμή ανά χλμ. (0,15 €/χλμ. κατά μέγιστο) για να διευκολύνεται η χρήση του Νέου Αυτοκινητόδρομου και να μην επιβαρύνεται ο οικιστικός ιστός των παρακείμενων Δήμων από την διαμπερή κυκλοφορία.
Επίσης, η ίδια χαμηλή τιμή χρέωσης ισχύει και για όλα τα άλλα τμήματα του έργου, πλην της μεγάλης σήραγγας Υμηττού (επί μήκους 6,7 χλμ.), με μέγιστο 0,30 €/χλμ., και του συνδετήριου τμήματος μεταξύ Σήραγγας Υμηττού και Αττικής Οδού, μήκους 5,8 χλμ., με μέγιστη χρέωση 0,20 €/χλμ.
Οι μετά τον ημικόμβο Καλυβίων δύο διακλαδώσεις προς Αγ. Μαρίνα και προς παράκαμψη Καλυβίων εξαιρούνται της καταβολής διοδίων, διότι δεν έχουν χαρακτηριστικά αυτοκινητόδρομου διπλού κλάδου.
Άρθρο kataskeui
0 comments