Εδώ και τρεις μήνες έχει τεθεί σε λειτουργία ο νέος και μοναδικός (προς το παρόν) μονής γραμμής σιδηρόδρομος στο Ντουμπάι. Ο Palm Jumeirah βρίσκεται κατά 10 μέτρα πάνω από τη γη και άνοιξε τις πύλες του στο κοινό το Σάββατο 30 Απριλίου 2009 συνδέοντας έτσι το νησί Palm (φοίνικας) με τη πόλη του Ντουμπάι.
Στη τελετή εγκαινίων που έγινε στο σταθμό Gateway, ο Al Qamzi (σύμβουλος εκτέλεσης για νότια έργα) δήλωσε:
Είναι πολύ συναρπαστική μέρα για εμάς. Το Palm Monorail άνοιξε για το κοινό μετά από μήνες αυστηρών ελέγχων και δοκιμών. Το άνοιγμα του σιδηρόδρομου είναι ένα σημαντικό βήμα για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου δημόσιου συστήματος μεταφορών για το Ντουμπάι.Η κατασκευή του άρχισε το Μάρτιο του 2006 και τελείωσε τον Ιούλιο του 2008. Ο αρχικός σχεδιασμός έλεγε ότι ο σιδηρόδρομος θα ανοίξει το Δεκέμβριο του 2008 αλλά υπήρξαν καθυστερήσεις και έτσι ο Palm Jumeirah άνοιξε τον Απρίλιο του 2009.
Έχει 4 τραίνα τα οποία υπολογίζεται ότι μπορούν να μεταφέρει 40,000 επιβάτες την ημέρα με συχνότητα δρομολογίων κάθε 3 λεπτά τις ώρες αιχμής και κάθε 15-20 λεπτά τις υπόλοιπες ώρες. Τα δρομολόγια εκτελούνται από τις 8πμ έως τις 10μμ, κάνουν 9 λεπτά για να φτάσουν από το σταθμό Gateway έως τον Atlantis Aquaventure και τα εισιτήρια στοιχίζουν Dh15 (2.88€) το απλό και Dh25 (4.79€) με επιστροφή -αρκετά ακριβά-. Η μέση ταχύτητα των τραίνων είναι 30 χλμ/ώρα, μπορούν να φτάσουν τα 65-68 χλμ/ώρα και έχουν μέγιστη ταχύτητα τα 70 χλμ/ώρα.
Οι σταθμοί που άνοιξαν είναι 2 από τους 5 που θα κατασκευαστούν συνολικά και είναι οι εξής:
- Atlantis Aquaventure (ανοιχτός) - Βρίσκεται στο νησί Palm
- Trump Tower (υπό κατασκευή)
- Palm Mall (υπό κατασκευή)
- Gateway (ανοιχτός)
- Tecom Station (υπό μελέτη) — Ανταπόκριση με το μετρό του Dubai/Επέκταση της κυρίως γραμμής
Το συνολικό μήκος είναι 5.45 χλμ και κόστος κατασκευής του σιδηρόδρομου φτάνει τα Dh2.1 δις (417 εκατ. ευρώ).
Άρθρο Kataskeui
Nakheel
Φωτογραφίες από flick
[19Gizmo76], [bsonrel], [miketheredbarron]
Nakheel
Φωτογραφίες από flick
[19Gizmo76], [bsonrel], [miketheredbarron]
0 comments