Το υφιστάμενο αεροδρόμιο "Νίκος Καζαντζάκης" έχει εξαντλήσει εδώ και χρόνια τα όρια της χωρητικότητας και της λειτουργικότητας των εγκαταστάσεων του γι' αυτό με την κατασκευή του νέου αεροδρομίου κλείνει οριστικά τη λειτουργία του και θα γίνει ανάπλαση της περιοχής. Έτσι, όταν οι εργασίες κατασκευής ολοκληρωθούν το υφιστάμενο αεροδρόμιο θα αντικατασταθεί με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι διασφαλίζοντας επιτέλους άνετη εξυπηρέτηση μέχρι και σε 10 εκατ επιβάτες το χρόνο.
Το έργο περιλαμβάνει αναλυτικά:
A) Όλες τις απαραίτητες, κατασκευές υποδομών, κτηρίων και τον εξοπλισμό για τη λειτουργία ενός σύγχρονου νέου διεθνούς αεροδρομίου. Το νέο αεροδρόμιο χωροθετείται σε επαφή με το υπάρχον στρατιωτικό αεροδρόμιο στο Καστέλλι Πεδιάδος του νομού Ηρακλείου και θα λειτουργεί παράλληλα με αυτό, χωρίς η λειτουργία του ενός να επηρεάζει τη λειτουργία του άλλου.
B) Την κατασκευή των οδικών προσβάσεων σύνδεσης του νέου αεροδρομίου Καστελλίου με τον ΒΟΑΚ και ΝΟΑΚ και συγκεκριμένα,
- Του νέου κλειστού αυτοκινητοδρόμου, μήκους 18 χλμ. περίπου, διατομής 2 Λωρίδων ανά κατεύθυνση, με διαχωριστικό ασφαλείας τύπου New Jersey για τη σύνδεση του νέου αεροδρομίου Καστελλίου με τον ΒΟΑΚ στην περιοχή της Χερσονήσου με νέο ανισόπεδο κόμβο
- Τη σύνδεση με το εν λειτουργία οδικό δίκτυο της περιοχής με ανισόπεδους κόμβους
- Τη σύνδεση με το ΝΟΑΚ με οδικό άξονα, μήκους 6 χλμ. περίπου, διατομής 1 Λωρίδας ανά κατεύθυνση και Λωρίδα πολλαπλών χρήσεων
- Τον σχεδιασμό του Νέου Αεροδρομίου με όλα τα αναγκαία έργα υποδομής και ανωδομής, (Πολιτικού Μηχανικού, Υδραυλικές και Ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις) στην προβλεπόμενη έκταση των 6.000 στρεμμάτων
- Την οδοποιία του νέου οδικού άξονα Χερσονήσου - Αεροδρομίου - Αρκαλοχωρίου
Το Αεροδρόμιο κατά την έναρξη της λειτουργίας του θα περιλαμβάνει, μεταξύ πολλών άλλων, και τα εξής:
- Διάδρομο προσαπογειώσεων μήκους 3.800 μ. για την υποδοχή και μεγαλύτερων αεροσκαφών, τόσο των σημερινών, όσο και των προβλεπόμενων στο ορατό μέλλον.
- Παράλληλο βοηθητικό διάδρομο προσαπογειώσεων, δηλαδή τροχόδρομο, με χαρακτηριστικά που επιτρέπουν τη χρησιμοποίησή του για προσαπογειώσεις αεροσκαφών κατά τις περιόδους που θα απαιτείται συντήρηση του διαδρόμου.
- Σχεδιασμό της πίστας, ο οποίος ελαχιστοποιεί τις διανυόμενες αποστάσεις των αεροσκαφών κατά την τροχοδρόμησή τους και συνακόλουθα ελαχιστοποιεί την επιβάρυνση στο περιβάλλον των όμορων δήμων και οικισμών.
- Σχεδιασμό της πίστας των αεροσκαφών που θα επιτρέπει τη γρήγορη και εύκολη εξυπηρέτησή τους.
- Σύγχρονο Βιοκλιματικό κτήριο αεροσταθμού σχεδιασμένο κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να ελαχιστοποιούνται οι διανυόμενες αποστάσεις για τους επιβάτες.
- Κυλιόμενους διαδρόμους για όλους τους επιβάτες, όταν οι αποστάσεις διάνυσης υπερβαίνουν εντός του αεροσταθμού τα 250 μέτρα.
- Σκιασμένους χώρους στάθμευσης οχημάτων εντός του Αεροδρομίου.
- Πρόβλεψη περιοχής ανάπτυξης εμπορικών δραστηριοτήτων δίπλα στο Αεροδρόμιο, η οποία θα τονώσει περαιτέρω την οικονομική δραστηριότητα και την αγορά εργασίας της ευρύτερης περιοχής.
Το κόστος κατασκευής αναμένεται να φτάσει το 1 δις ευρώ και η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου ορίστηκε στα 220 εκατ ευρώ.
Το έργο υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθεί και θα είναι έτοιμο στα μέσα του 2015 (ακόμα +1 χρόνο του αρχικού σχεδιασμού, του 2014).
Σχετικό Άρθρο: Νέο διεθνές αεροδρόμιο Ηρακλείου
0 comments