Το νέο δημαρχιακό μέγαρο Θεσσαλονίκης σήμερα επί των οδών Βασιλέως Γεωργίου και Τρίτης Σεπτεμβρίου

Η ΙΣΤΟΡΙΑ
Για 51 χρόνια, από το 1958 μέχρι και σήμερα, το δημαρχείο Θεσσαλονίκης στεγαζόταν στο Καραβάν Σαράι (κτίριο που κατασκευάστηκε στα μέσα του 14ου αιώνα). Η πύλες του Καραβάν Σαράι θα κλείσουν και με την μεταφορά των υπηρεσιών στο νέο δημαρχείο η ενικοίαση του χώρου θα τελειώσει.

Η δεντροφύτευση (μαζί με τη διαμόρφωση του χώρου πρασίνου) και η δοκιμαστική φωταγώγηση του νέου κτιρίου έχουν ήδη ολοκληρωθεί στις 1 και 2 Σεπτεμβρίου αντίστοιχα. Στον εξωτερικό χώρο φυτεύτηκαν συμβολικά επτά ελιές άνω των 35 ετών ενώ στους υπόλοιπους χώρους φυτεύτηκαν 150 δέντρα, λουλούδια και γκαζόν.


Η μία από τις συνολικά επτά ελιές που φυτεύτηκαν

Τα εγκαίνια του νέου δημαρχιακού μεγάρου Θεσσαλονίκης θα γίνουν τη Δευτέρα 12 Οκτωβρίου στις 19.00 ενώ η κανονική λειτουργία του θα ξεκινήσει στις 1 Νοεμβρίου και σταδιακά μέχρι το Μάρτιο του 2010 αναμένεται η μεταφορά όλων των υπηρεσιών.




Το νέο δημαρχιακό μέγαρο καταλαμβάνει έκταση οικοπέδου εμβαδού 14.588 m2 και περιλαμβάνει τριώροφο υπόγειο, συνολικού εμβαδού 30.160 m2 με χώρο στάθμευσης 851 οχημάτων.


Στο εσωτερικό του νέου δημαρχιακού μεγάρου Θεσσαλονίκης
(από την πλευρά του πάρκου της Ανθοκομικής)

Στους υπόλοιπους ορόφους θα φιλοξενεί τις εξής υπηρεσίες:

ΗΜΙΥΠΟΓΕΙΟ
  • Τέλος, στο ημιυπόγειο θα υπάρχουν κυλικείο, βιβλιοθήκη, γυμναστήριο για τους δημοτικούς υπαλλήλους και φωτοτυπείο.
  • Εμβαδόν: 3108 m2

ΙΣΟΓΕΙΟ
  • Στο ισόγειο του κτιρίου θα βρίσκονται το γραφείο πληροφοριών , το πρωτόκολλο, το γραφείο έκδοσης πιστοποιητικών, τα μητρώα αρρένων, η βιβλιοθήκη, ενώ θα λειτουργεί και εντευκτήριο.

1ος ΟΡΟΦΟΣ
  • Στον πρώτο όροφο θα στεγαστούν η αίθουσα δημοτικού συμβουλίου, η οποία θα διαθέτει σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα ψηφοφορίας, ηχογράφησης και βιντεοσκόπησης, καθώς και μεταφραστικές μονάδες. Η αίθουσα είναι αμφιθεατρική, ώστε να μπορούν να παρακολουθούν οι πολίτες τις συνεδριάσεις. Στην ίδια πτέρυγα θα βρίσκονται τα γραφεία των μελών του προεδρείου του δημοτικού συμβουλίου, ενώ θα διαμορφωθούν πέντε γραφεία για τις δημοτικές παρατάξεις και τρία για τις συνεδριάσεις των επιτροπών. Παράλληλα, θα λειτουργεί βιβλιοθήκη με βιβλία για την τοπική αυτοδιοίκηση, ενώ θα μπορεί κανείς να βρει τις αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου. Στον ίδιο όροφο εξάλλου, θα βρίσκονται τα δημοτολόγια και το ληξιαρχείο, που θεωρείται ανεπίτρεπτο να βρίσκονται εκτός δημαρχείου (σήμερα λειτουργούν στην οδό Καραολή & Δημητρίου και στην οδό Ταντάλου αντίστοιχα).

2ος ΟΡΟΦΟΣ
  • Στον δεύτερο όροφο θα στεγαστούν τα γραφεία των αντιδημάρχων, καθώς και οικονομικές υπηρεσίες.

3ος ΟΡΟΦΟΣ
  • Στον τρίτο όροφο θα βρίσκεται το γραφείο του δημάρχου, που θα διαθέτει αίθουσα συσκέψεων και χώρους αναμονής, καθώς επίσης τα γραφεία του γραμματέα και του διευθυντή του δήμου και η νομική υπηρεσία. Στον ίδιο χώρο θα διαμορφωθεί ένα διαμέρισμα με δύο δωμάτια και ένα μικρό σαλόνι, προκειμένου να αναπαύονται οι δημοτικοί σύμβουλοι σε περίπτωση που πρέπει να παραμείνουν στο χώρο καθ΄ όλη τη διάρκεια της ημέρας.

4ος ΟΡΟΦΟΣ
  • Στον τέταρτο και τελευταίο όροφο θα βρίσκεται η διεύθυνση οργάνωσης και το κέντρο διαχείρισης φωτεινών σηματοδοτών. Πρόκειται για ένα προηγμένο σύστημα, το οποίο παρακολουθεί την κυκλοφορία και ρυθμίζει ανάλογα τη φωτεινή σηματοδότης και εφαρμόζεται με άριστα αποτελέσματα σε χώρες του εξωτερικού. Η εγκατάσταση του στο νέο δημαρχείο θεωρείται ιδανική, δεδομένου ότι το στρατόπεδο Τσιρογιάννη βρίσκεται σε νευραλγική θέση, όσον αφορά τα κυκλοφοριακά δεδομένα της πόλης.

ΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
Οι αντιδράσεις ωστόσο δεν είχαν λείψει αφού το νέο ογκώδες κτίριο πλέον θα καταλάμβανει το πράσινο και τη δωρεάν στάθμευση της συγκεκριμένης έκτασης στην έκταση του στρατοπέδου Τσιρογιάννη προκαλώντας περιβαλλοντολογικά και κυκλοφοριακά προβλήματα. Παράλληλα, κλείνει τον "αέρα" στο βυζαντινό μουσείο γιατί είναι από μπροστά του και η αρχιτεκτονική του που εμπνεύστηκε και σχεδίασε ομάδα του ΕΜΠ είναι λίγο παλιακή για τα σημερινά δεδομένα.


Άποψη του δημαρχιακού μεγάρου Θεσσαλονίκης από τη λεωφόρο Βασιλέως Γεωργίου

ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ
Το κόστος κατασκευής του δημαρχιακού μεγάρου Θεσσαλονίκης αρχικά ανήλθε στα 38 εκατ ευρώ αλλά τελικά έφτασε τα 55 εκατ ευρώ.


Άποψη του δημαρχιακού μεγάρου Θεσσαλονίκης από τη λεωφόρο Τρίτης Σεπτεμβρίου

Άρθρο Kataskeui

0 comments

Δημοσίευση σχολίου

[Αφιέρωμα] Maglev


Η λέξη Maglev προέρχεται από το magnetic levitation δηλαδή μαγνητική μετεώριση και πρόκειται για ένα εντελώς καινούριο τύπο τραίνων. Λόγω του ότι το τραίνο αυτό κινείται χωρίς επαφή, το κάνει γρήγορο, φιλικό προς το περιβάλλον και πιο οικονομικό.

Ο μηχανισμός αποτελείται από τους μανγήτες στο κάτω μέρος που ανασηκώνουν το τραίνο και του μαγνήτες οδηγούς στα πλάγια που λειτουργούν σαν ράγες.

Το τραίνο μπορεί να λειτουργεί είτε στο έδαφος είτε υπερυψωμένο. Στη περίπτωση που κατασκευαστεί υπερυψωμένο, το τραίνο γίνεται ακόμα πιο οικολογικό καθώς δεν χωρίζει το έδαφος στα δύο και επιτρέπει στο γύρω χώρο να χρησιμοποιείται όπως πριν. Στην περίπτωση που κατασκευαστεί στο ύψος του εδάφους μπορεί να συνδυαστεί με τα υπάρχοντα συγκοινωνιακά δίκτυα.

Σε όποιο όμως ύψος και αν κατασκευαστεί, το maglev απαιτεί λιγότερο έδαφός και χώρο από κάθε άλλο ΜΜΜ.

Είναι σχεδιασμένο για ταχύτητες 300-500 χλμ/ώρα και μπορεί να αυξήσει ταχύτητα από 0 χλμ σε 300 χλμ/ώρα μέσα σε 2 λεπτά και απόσταση 5 χλμ. Χρησιμοποιεί λιγότερη ενέργεια από κάθε άλλο μέσο μεταφοράς, 3 φορές λιγότερη από το αυτοκίνητο και 5 φόρες λιγότερη από το αεροπλάνο. Επίσης, λόγω της μετεώρισης του χρειάζεται λιγότερη συντήρηση.

Η υψηλότερη ταχύτητα που έφτασε ένα τραίνο Maglev είναι τα 581 χλμ. Ίσως κάποτε το δούμε να ενώνει Αθήνα - Θεσσαλονίκη και να διανύει την απόσταση σε 2 ώρες.

[Σαν σήμερα] "Η τρύπα του Κούβελα"

1986-1989: Ξεκινάει η κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης (επί δημαρχίας Σωτήρη Κούβελα). Με αργούς ρυθμούς συνεχίζονται τα έργα για 2 χρόνια περίπου και ορίζoνται το TV100 και το FM100 ως φορείς χρηματοδότησης.

Η κατάληξη ήταν η οριστική παύση του έργου για 17 χρόνια λόγω αδυναμίας εξεύρεσης πόρων. Η αποτυχία αυτή ονομάστηκε από τους Θεσσαλονικείς "Τρύπα του Κούβελα".

Φωτογραφία Indiblog


[Παρατηρητήριο] Μετρό Θεσσαλονίκης (Πορεία Εργασιών) >34%

Θέσεις Εργοτάξιο Δίκτυα ΟΚΩ Περίβλημα Αρχαιολ. έρευνα Πλάκα οροφής Εκσκαφή σταθμού Μόνιμοι φορείς Η/Μ εξοπλισμός Αρχιτεκτ. εργασίες
Επίσταθμος ΝΣΣ Έγινε Έγινε Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
ΝΣΣ Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη Σε εξέλιξη Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Διακλ. Ευκαρπίας Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη >40% Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Δημοκρατίας Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη >40% Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Βενιζέλου Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη >40% Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Αγ. Σοφίας Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη >40% Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Συντριβάνι Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη >40% Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Πανεπιστήμιο Έγινε Έγινε Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη Σε εξέλιξη Εν αναμονή Εν αναμονή
Παπάφη Έγινε Έγινε Ανεστάλη Ανεστάλη Ανεστάλη Ανεστάλη Ανεστάλη Ανεστάλη Ανεστάλη
Ευκλείδη Έγινε Έγινε Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Φλέμιγκ Έγινε Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη Σε εξέλιξη Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Αναλήψεως Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Πατρικίου Έγινε Σε εξέλιξη Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Διακλ. Καλαμαριάς Έγινε Σε εξέλιξη Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Βούλγαρη Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Νέα Ελβετία Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Αμαξοστάσιο Σε εξέλιξη Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Πορεία εκσκαφών Κώστικα και Γιωρίκα
Μετροπόντικας ΤΒΜ1 3.826 μέτρα
Μετροπόντικας ΤΒΜ2 3.404 μέτρα

Εκτιμώμενο έτος ολοκλήρωσης 2015

Τελευταία ενημέρωση 5/1/2011 (Ενδέχεται να υπάρχουν κάποια λάθη)
t

Εισάγετε το email σας και κάθε νέο άρθρο θα έρχεται δωρεάν και άμεσα στα εισερχόμενα σας:

Delivered by FeedBurner


Translate this pagePhotobucket

Έργα στην Ελλάδα (Χρονοδιαγράμματα)

2010
Επέκταση μετρό Γρ. 2 προς Ελληνικό (μέσα 2010)
Νέο λιμάνι Πάτρας (2010)

2011
Ιόνιας Οδός, παράκαμψη Αγρινίου (2011)
Ανατολική Οδός Πελοποννήσου (αρχές 2011)
Επέκταση διαδρόμου 10/28 αεροδρομίου Μακεδονία - Θεσσαλονίκη (2011)
Επέκταση του Τραμ με την γραμμή Φάληρο - Πειραιάς (2011)
Γήπεδο Παναθηναϊκού, Βοτανικός - Αθήνα (καλοκαίρι 2011)
Τμήματα της Ανατολικής Οδού Πελοποννήσου Κόρινθος - Τρίπολη Καλαμάτα, Λεύκτρο - Σπάρτη (τέλη 2011)
ΟΣΕ, Κιάτο - Αίγιο (τέλη 2011)

2012
Ιόνιας Οδός, Αντίρριο - Αγρίνιο (2011)
Αυτοκινητόδρομος κεντρικής Ελλάδας Λαμία - Εγνατία (2012)
Ανατολική Οδός Πελοποννήσου (Α7) (Σεπτέμβριος 2012)
Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, σήραγγες γέφυρες Τεμπών - Πλαταμώνα (2012)
Αυτοκινητόδρομος κεντρικής Ελλάδας (E65) ή (Α3) - Κεντρική Ελλάδα (2012)

2013
Monorail - Πειραιάς (τέλη 2013)
Επέκταση μετρό Γρ.3 προς Πειραιά
ΟΣΕ, διπλή σιδ/μική γραμμή Τιροθέα - Λιανοκλάδι - Δομοκός με ηλεκτροκίνηση (2013)
ΟΣΕ, ολοκλήρωση ηλεκτροκίνηση - Θεσ/νίκη (2013)

2014
(2014)
Ολοκλήρωση Ιόνιας Οδού (2014)
Νέο διεθνές αεροδρόμιο Ηρακλείου - Ηράκλειο (2014)
Οδικός άξονας από Κατεχάκη προς Ποσειδώνος (διαγωνισμός έργου) (2014)

2015
Ολοκλήρωση διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Ροδοδάφνη - Πάτρα (2015)
Μετρό Θεσσαλονίκης Γρ.1 - Θεσσαλονίκη (αρχές 2015)

ΕΝ ΑΝΑΜΟΝΗ
Μετρό Θεσσαλονίκης Γρ.2 - Θεσσαλονίκη (20##)
Νέα Γρ.4 του μετρό (Άλσος Βεΐκου προς Μαρούσι) (20##)
Επέκταση μετρό Θεσσαλονίκη Σταυρούπολη/Δυτικά (20##)
Τραμ Πάτρας (20##)
Τραμ Βόλου (20##)
Τραμ Ιωαννίνων (20##)
Μετεγκατάσταση της ΔΕΘ (20##)


Μεγάλα παγκόσμια έργα (Χρονοδιαγράμματα)

2010
Dubai Metro πράσινη γραμμή - Ντουμπάι (Μάρτιος 2010)
Τετράγωνο στάδιο - Αυστραλία (Μελβούρνη) (7 Μαι 2010)
Hoover Dam Bypass Bridge - Αμερική (Αρίζονα/Νεβάδα) (16 Οκτ 2010)

2011
Ουρανοξύστης "Strata Tower" - Άμπου Ντάμπι (2011)
Ουρανοξύστης "Pentominium" - Ντουμπάι (2011)
Ολυμπιακό στάδιο - Ηνωμένο Βασίλειο (2011)
Διεθνές αεροδρόμιο Al Maktoum - Ντουμπάι (Μάρτιος 2011)

2012
Ουρανοξύστης "Shard London Bridge" - Ηνωμένο Βασίλειο (Μάιος 2012)
Dubai Metro μωβ γραμμή - Ντουμπάι (2012)
6th Crossing on Dubai Creek - Ντουμπάι (2012)

2013
Ουρανοξύστης "The Freedom Tower" - Νέα Υόρκη (2013)

2014
Crystal island - Μόσχα (2014)
Διπλοί ουρανοξύστες "Hermitage Plaza" - Γαλλία (2014)
Επέκταση του καναλιού του Παναμά - Παναμάς (2014)

2015
Αγωγός Nabucco - Τουρκία/Βουλγαρία/Ρουμανία/Ουγγαρία/Αυστρία (τέλη 2015)

2016
Κανένα προγραμματισμένο μεγάλο έργο

2017


2018
Κανένα προγραμματισμένο μεγάλο έργο

2019
Ολοκλήρωση του μεγαλύτερου ηλιακού πάρκου στο κόσμο - Κίνα (Ordos) (2019)

2020
Σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων Λονδίνο - Μπέρμιγχαμ - Ηνωμένο Βασίλειο (γύρω στο 2020)

2030
Σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων Λονδίνο - Γλασκόβη - Ηνωμένο Βασίλειο (γύρω στο 2030)

ΕΝ ΑΝΑΜΟΝΗ
Dubai Metro μπλε γραμμή - Ντουμπάι ()
Dubai Metro κίτρινη γραμμή - Ντουμπάι ()
Falcon city of wonders - Ντουμπάι (Ξεκίνησε αλλά σταμάτησε προσωρινά)
Dubailand - Ντουμπάι (Ξεκίνησε αλλά σταμάτησε προσωρινά)
Πύργος "Nakheel" - Ντουμπάι ()


520

520
Αγοράζουμε προϊόντα με barcode που ξεκινάει από 520, αγοράζουμε Ελληνικά!

Προσθέστε μας στο facebook. Υποστηρίξτε μας και ενημερωθείτε άμεσα.Kataskeui Neos

Create your badge

Επισκεψημοτητα απο τον Αυγουστο του 2010

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Φόρμα επικοινωνίας, κλικ ΕΔΩ

Follow us