
Ολοκληρώνονται το 2015 τα έργα του σιδηρόδρομου από την Αθήνα έως τη Πάτρα. Ωστόσο, υπάρχουν μερικές αμφιβολίες εάν τα έργα ολοκληρωθούν τελικά έως 2015 γιατί η αναβάθμιση του δικτύου των τραίνων έχει ήδη καθυστερήσει εδώ και πολλά χρόνια.
Με την ολοκλήρωση των εργασιών η διαδρομή Αθήνα-Άγιο θα πραγματοποιείται σε 1 ώρα και 35΄ αντί 2 ώρες και 53΄ και η διαδρομή Αθήνα-Πάτρα σε 1 ώρα και 55΄ αντί 3 ώρες και 34΄.
Τι νεότερο υπάρξει στο συγκεκριμένο έργο
Όσον αφορά στην πορεία υλοποίησης του έργου Κιάτο – Αίγιο (Μήκος 72 χλμ.)
1. Συμβάσεις σε εξέλιξη
- 4 συμβάσεις, συνολικού συμβατικού ποσού 313.5 εκατ ευρώ για την κατασκευή υποδομής της γραμμής, που καλύπτουν όλο το τμήμα εκτός της περιοχής Διακοπτού – Ελαιώνα
- Συμβάσεις προμηθειών υλικών επιδομής της γραμμής (σιδηροτροχιές, σκύρα, στρωτήρες, αλλαγές), συνολικού ποσού 55 εκατ ευρώ
- Έργα αρχαιολογίας και αποκατάστασης δικτύων ΟΚΩ καθώς και απαλλοτριώσεις σε εξέλιξη
2. Συμβάσεις προς ανάθεση
Για την ολοκλήρωση της γραμμής από Κιάτο έως Αίγιο με σηματοδότηση – τηλεπικοινωνίες και τηλεδιοίκηση προγραμματίζεται να προκηρυχτούν ακόμη:
- Κατασκευή υποδομής νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από Χ.Θ. 73+135 έως Χ.Θ. 79+000 και σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων (κτίρια, αποβάθρες, στέγαστρα και περιβάλλων χώρος) στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 88.5 εκατ ευρώ
- Κατασκευή επιδομής, σηματοδότησης - τηλεπικοινωνιών, Η/Μ σηράγγων, φυτοτεχνικές εργασίες και ολοκλήρωση έργων υποδομής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη από Χ.Θ. 21+200 έως ΧΘ 91+500, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 126.5 εκατ ευρώ
- Για το τμήμα από Ροδοδάφνη (Αίγιο) (Χ.Θ. 91+500) έως Ψαθόπυργο (Χ.Θ. 113+000) προετοιμάζεται η δημοπράτηση της πρώτης εργολαβίας υποδομής «Κατασκευή υποδομής νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ψαθόπυργος από χλμ. 91 έως χλμ. 113 και σήραγγα Παναγοπούλας», εκτιμώμενου προϋπολογισμού 305 εκατ ευρώ, που προβλέπεται να δημοπρατηθεί εντός του 2010. Εκτιμάται ως χρόνος ολοκλήρωσης του έργου το έτος 2014.
- Στο τμήμα από Ψαθόπυργο (χλμ. 113) έως τη περιοχή του Ρίου (χλμ 120) είναι σε εξέλιξη οι οριστικές μελέτες έργων υποδομής, που προβλέπεται να ολοκληρωθούν εντός του 2010. Εκτιμάται ως χρόνος ολοκλήρωσης του έργου το 2014.
- Στο τμήμα από τη περιοχή του Ρίου (χλμ 120) έως το νέο ΣΣ Αγ. Διονυσίου (χλμ 126,4) είναι σε εξέλιξη οι οριστικές μελέτες έργων υποδομής, οι οποίες εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν εντός του έτους 2010.
- Τέλος στο τμήμα από το νέο ΣΣ Αγ. Διονυσίου (χλμ 126,4) έως τη συναρμογή της γραμμής με αυτή προς Πύργο (χλμ. 132), είναι σε εξέλιξη οι μελέτες, οι οποίες βρίσκονται στη διαδικασία συγκεκριμένα στη διαδικασία έκδοσης των Περιβαλλοντικών Όρων του υπόψη τμήματος και οι οποίες εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν, με τα μέχρι σήμερα δεδομένα, μέχρι το τέλος του 2011.
0 comments