Κατασκευάζεται το πρώτο διαστημοδρόμιο Aμερικής

Posted by Kataskeui team Κυριακή, Ιουνίου 28, 2009 0 comments

ΗΠΑ


Το διαστημοδρόμιο Αμερικής

Ξεκίνησε η κατασκευή του πρώτου διαστημοδρόμιου για εμπορικούς σκοπούς στην Αμερική. Σχεδιασμένο από την γνωστή εταιρία Foster + Partners, η εγκατάσταση βρίσκεται νότια του νέου Μεξικού κοντά στο "White Sands Missile Range" και θα κατασκευαστεί σαν αεροδρόμιο για ιδιωτικά ταξίδια στο διάστημα.


Χάρτης για το που και πως θα κατασκευαστεί

Χτισμένο στη πλαγιά ενός λόφου, το διαστημοδρόμιο θα περιλαμβάνει προδιαγραφές υψηλής τεχνολογίας πράσινο κτίριο όπως ηλιακή οροφή, χρήση της θερμικής μάζας, προδιαγραφές ενός LEED κτιρίου και ενός εξαιρετικά αποδοτικό σύστημα HVAC.


Οικολογικός σχεδιασμός

Η εταιρία Virgin Galactic, μέρος της Virgin Group η οποία διοικείται από τον Richard Branson, ανέθεσε το διαστημοδρόμιο στους Foster + Partners, επενδύοντας πάνω από 300 εκατ. δολλάρια για την ανάπτυξη του νέου συστήματος διαστημικής εκτόξευσης. Η πρώτη εκτόξευση θα πρέπει να γίνει το 2011 σύμφωνα με το σχεδιασμό. 300 επιβάτες έχουν ήδη εγγραφεί για να πετάξουν στο διάστημα καταβάλλοντας 200.000 δολάρια για αυτό το προνόμιο. Επιπλέον, όταν ολοκληρωθεί, το διαστημοδρόμιο Αμερικής θα χρησιμεύσει και ως ο επίσημος χώρος των X Prize αγώνων.


Στο εσωτερικό του διαστημοδρόμιου

Το διαστημοδρόμιο θα χρησιμοποιεί θερμική μάζα που θα βρίσκει από το γύρω του έδαφος για να μετριάζει τις ζεστές και κρύες θερμοκρασίες. Σωλήνες από τη γη θα παράγουν αέρα μειώνοντας το HVAC κόστος από 50% έως 70% και τα ηλιακά πάνελ στην οροφή θα θερμαίνουν το νερό. Η 110.000 τετραγωνικά πόδια εγκατάσταση θα χρησιμοποιηεί φεγγίτες και φυσικό αερισμό επιτυγχάνοντας μια μεγαλύτερη ενεργειακή απόδοση.




Το πράσινο γραφείο του 2015

Στην Ολλανδία - μια μικρή χώρα - ο καινοτόμος σχεδιασμός αναπτύσσεται και εξελίσσεται συνέχεια. Η νέα καινοτόμα πρόταση ήταν αυτή των RAU αρχιτεκτόνων οι οποίοι σχεδίασαν το πράσινο γραφείο του 2015 όπως το αποκαλούν.

Το πράσινο γραφείο του 2015 θα εκτείνεται σε μια μεγάλη περιοχή στην οποία θα υπάρχουν πολύλειτουργικά κτίρια γραφείων άνετα, ευρύχωρα με πράσινο που θα βοηθάει στην ψυχαγωγία των εργαζομένων. Σχεδιασμένο σε μια περιοχή με προϋπάρχουσες υποδομές θα διαθέτει μεταφορικό μέσο. Παράλληλα, το ενεργειακό αποτύπωμα της κατασκευής αυτής θα είναι μικρό καθώς θα υπάρχουν ηλιακά πάνελ και ανεμογεννήτριες που θα παράγουν ενέργεια.


Μεταφορικό μέσο θα συνδέει την περιοχή

Για ένα παραγωγικό περιβάλλον εργασίας, οι αρχιτέκτονες που πρότειναν εσωτερικά και εξωτερικά χαρακτηριστικά τα οποία που θα βοηθούν τους εργαζομένους. Το εσωτερικό του γραφείου περιλαμβάνει ένα ρυθμιζόμενο σύστημα αερισμού καθώς και η επιφάνεια φωτισμού θα παρέχει ακόμη περισσότερο φωτισμό. Το εξωτερικό του κτιρίου θα υπάρχει μια κατάφυτη πράσινη στέγη και κεντρική αυλή.


Το εσωτερικό των γραφείων

Για να γίνει αυτή η κατασκευή οικολογική, οι αρχιτέκτονες προσέγγισαν με τρεις τρόπους την ενεργειακή απόδοση:
  • Μέσω της διατήρησης μιας αποτελεσματικής μόνωσης
  • Την επαναχρησιμοποίηση από μετατροπή κινητικής ενέργειας σε ηλεκτρική ενέργεια (αν και η πρόταση δεν παρέχει συγκεκριμένες λεπτομέρειες για τη διαδικασία αυτή)
  • Τη παραγωγή καθαρής ενέργειας μέσω της χρήσης των φωτοβολταϊκών κυττάρων και των ανεμογεννητριών

Οι Rau αρχιτέκτονες εργάζονται για την εφαρμογή αυτό της κατασκευής σε τρεις διαφορετικές τοποθεσίες.








Οι ποδηλατικοί άξονες που αναμένεται να δημιουργηθούν στο Λεκανοπέδιο Αττικής

Ο σχεδιασμός και η ολοκλήρωση βασικών υποδομών στο μητροπολιτικό κέντρο της Αθήνας ήταν το κύριο θέμα της συνάντησης που είχε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ με τους εκπροσώπους του Συλλόγου «Ποδηλάτες της Αθήνας».


Πιο συγκεκριμένα, ο υπουργός τόνισε πως στόχος του υπουργείου είναι να δημιουργηθεί
  • Ο κεντρικός υπερτοπικός άξονας για το ποδήλατο στο μητροπολιτικό συγκρότημα της Αθήνας από την Κηφισιά (σταθμός ΗΣΑΠ) μέχρι το Φάληρο (Φαληρικός όρμος) δια μέσου των αρχαιολογικών χώρων του κέντρου της Αθήνας.
  • Ένα γενικό κατευθυντήριο πλαίσιο για όλους τους φορείς (ιδίως ΟΤΑ) που προτίθενται να υλοποιήσουν τοπικούς άξονες για το ποδήλατο έτσι ώστε οι προσπάθειές τους να μην έχουν τον αποσπασματικό χαρακτήρα που παρουσιάζουν σήμερα.
Η συγκεκριμένη επιλογή τοποθέτησης του κεντρικού ποδηλατικού άξονα έγινε διότι:
  1. Αποτελεί έργο υπερτοπικής κλίμακας, κατάλληλο για να αποτελέσει την ραχοκοκαλιά της πολιτικής για το ποδήλατο στην Αθήνα.
  2. Θα καλύψει ανάγκες καθημερινής μετακίνησης από και προς το κέντρο της Αθήνας και θα συνδέσει τους αρχαιολογικούς χώρους με το νέο κέντρο πολιτισμού στο Δέλτα Φαλήρου.
  3. Έχει αναγνωρίσιμη χάραξη, διότι ακολουθεί τη γραμμή του ηλεκτρικού, την κοίτη του Ιλισού. Αυτή η γραμμή, με τις ήπιες κλίσεις της, ταυτόχρονα θα προφυλάσσει πλευρικά τον άξονα ποδηλατοδρόμων, το οποίο καθιστά τη διαδρομή υλοποιήσιμη και ασφαλή.
  4. Θα εξυπηρετεί ανάγκες μετεπιβίβασης σε 16 σταθμούς μετρό και ηλεκτρικού.

Παράλληλα, σχεδιάζεται και η τοποθέτηση ειδικών χώρων φυλασσόμενης στάθμευσης ποδηλάτων σε όλους τους σταθμούς του μετρό.

Η μελέτη θα εκπονηθεί από το ΥΠΕΧΩΔΕ με την υποστήριξη του ΕΜΠ (Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο), μέσω δύο προγραμμάτων, που θα ολοκληρωθούν σε 8 μήνες και θα ακολουθήσει η κατασκευή του υπερτοπικού αυτού έργου από το ΥΠΕΧΩΔΕ κατά τμήματα – νότιο και βόρειο τμήμα -.

Κόστος (προ εκτιμώμενο για το συνολικό άξονα, το οποίο θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ): 7 εκατ. ευρώ


Οι πιο χαρακτηριστικές στιγμές από τη τελετή εγκαινίων του νέου μουσείου της Ακρόπολης στο ακόλουθο βίντεο

Άρθρο Kataskeui

Οι σημερινές αναφορές των ξένων ειδησιογραφικών πρακτορείων μετά τα εγκαίνια του νέου μουσείου της Ακρόπολης εστιάζουν κυρίως στο ζήτημα της επιστροφής των μαρμάρων στην Ελλάδα.

Πιο συγκεκριμένα:

(σήμερα 21/06/09)
Reuters
"Η Ελλάδα ανοίγει το μουσείο της Ακρόπολης, θέλει τα μάρμαρα πίσω"

Times online (Ηνωμένο Βασίλειο)
"Υψηλής τεχνολογίας Αθηναϊκό μουσείο προκαλεί το Ηνωμένο Βασίλειο για τα μάρμαρα"

Sunday Herald
"Το μουσείο στην Αθήνα είναι τέλειο για τα μάρμαρα"

Etaiwan news (Ταϊβάν)
"Το νέο μουσείο της Ακρόπολης επιδιώκει την επιστροφή των λοιπών διαζωμάτων"

BBC (Ηνωμένο Βασίλειο)
"Η Ελλάδα ζητά την επιστροφή των γλυπτών"

La stampa (Ιταλία)
"Επιστροφή στο σπίτι, τον Παρθενώνα"
(Άνοιξε στην Αθήνα το νέο μουσείο της Ακρόπολης, αντιπαράθεση με το Λονδίνο...)

NENC
"Το μουσείο της Ακρόπολης ανοίγει τις πόρτες του στο κοινό για πρώτη φορά"

Άρθρο Kataskeui
και σχετικές ιστοσελίδες Ξεν. Ειδ. Πρ.

Αθήνα, 20 Ιουνίου 2009
ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ
ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ κ. ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ
ΣΤΗΝ ΤΕΛΕΤΗ ΕΓΚΑΙΝΙΩΝ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ

Εξοχότατοι καλεσμένοι μας,

Κυρίες και κύριοι,

Καλωσήλθατε στην Ελλάδα του Πολιτισμού και της Ιστορίας. Εγκαινιάζουμε μαζί το Μουσείο για το κορυφαίο μνημείο του Αρχαίου Κλασικού Πολιτισμού: Το Μουσείο της Ακρόπολης. Γιορτάζουμε μαζί ένα παγκόσμιο πολιτιστικό γεγονός. Σας ευχαριστούμε θερμά για τη συμμετοχή σας. Η Ελλάδα αποκτά από σήμερα ένα από τα μεγάλα Μουσεία της Ανθρωπότητας. Ο Παγκόσμιος Πολιτισμός αποκτά ένα λαμπρό σημείο αναφοράς.
Τιμούμε όλους εκείνους που οραματίστηκαν και εργάστηκαν για τη δημιουργία του:

- Τον αείμνηστο Κωνσταντίνο Καραμανλή, που εμπνεύστηκε και δρομολόγησε, από το 1976, τις αρχικές διαδικασίες.

- Την αξέχαστη Μελίνα Μερκούρη, που έδωσε από τη δεκαετία του ’80, μεγάλη ώθηση στην κοινή προσπάθεια.

- Τους επιστήμονες, τους αρχιτέκτονες, τους μηχανικούς, τους αρχαιολόγους και τους εργάτες, που κατέθεσαν εδώ την έμπνευση, το πάθος, τη δουλειά τους.

Το Μουσείο της Ακρόπολης είναι γεγονός για όλους τους Έλληνες, για όλους τους πολίτες του Κόσμου. Είναι ένα σύγχρονο μνημείο, ανοιχτό, φωτεινό, αρμονικά δεμένο με τον ίδιο τον Παρθενώνα. Επιτρέπει στο Αττικό Φως να διαχέεται στα πανάρχαια έργα του Πολιτισμού και στον επισκέπτη να απολαμβάνει τις λεπτομέρειές τους. Το σύγχρονο αυτό μνημείο αφηγείται την Ιστορία της Δημοκρατίας, της Τέχνης, της λατρευτικής, αλλά και της καθημερινής ζωής. Πετυχαίνει την αρμονική σύζευξη της αρχαιότητας με τη νέα εποχή της εικόνας και της τεχνολογίας. Γι’ αυτό είναι πρωτοποριακό. Είναι ένα κομβικό σημείο της διαδρομής στο χρόνο και το χώρο της Τέχνης, του Πολιτισμού και της Ιστορίας. Ένας σταθμός στη διαδρομή για την Ακρόπολη, εκεί όπου έλαμψε η Αρχιτεκτονική και η Γλυπτική, αλλά και προς την Αρχαία Αγορά, εκεί όπου γεννήθηκε η Δημοκρατία. Είναι ταυτόχρονα ένας χώρος που εκφράζει τη φωνή της Παγκόσμιας Κοινότητας για τα μάρμαρα, τα μνημεία του Πολιτισμού, που λείπουν ακόμα από τον Παρθενώνα.

Κυρίες και κύριοι, Εξοχότατοι καλεσμένοι μας. Καλωσήλθατε στο Μουσείο της Ακρόπολης. Καλωσήλθατε σε ένα δημιούργημα όλων των Ελλήνων, για ολόκληρη την Ανθρωπότητα.

(Απόσπασμα στα Αγγλικά)
Distinguished Guests,

Ladies and Gentlemen,

Welcome to Greece, the country of culture and history. We are inaugurating together the Museum for the foremost monument of Ancient Classical Culture: the Acropolis Museum. We are celebrating together a worldwide cultural event. We would like to warmly thank you for joining us. As of today, Greece is the home of one of humanity’s great Museums. World Culture acquires a luminous point of reference.

We honour all those who envisioned and worked for its creation:

- the late Konstantinos Karamanlis, who conceived and launched the initial procedures, back in 1976,

- the unforgettable Μelina Merkouri, who provided great impetus to the joint effort, since the 1980’s.

- the scientists, architects, engineers, archaeologists and workers, who contributed here their inspiration, their passion, their labour.

It is a modern monument, consisting of open spaces, designed to let the light in, harmoniously tying in with the Parthenon itself. It allows antique artefacts to be displayed awash in the light of Attica and it allows its visitors to enjoy their every detail. This contemporary monument tells the history of Democracy, of Art, of religious cult, but also of daily life. It succeeds in creating a harmonious link between antiquity and our modern age of image and technology. And this is what makes it novel. It is a focal point for Art, Culture and History on their journey through time and space. It is an important stopover on the way toward the Acropolis (where Architecture and Sculpture reached their apogee), as well as on the way to the Ancient Agora (the birthplace of Democracy). At the same time, it is a place which allows the voice of the International Community to be heard with respect to the cultural monuments -the marbles- still missing from the Parthenon. If Pericles’ Acropolis was a Hymn to Beauty, Harmony and Liberty, the Acropolis Museum today is the Ark which brings together all of the ideas that the Parthenon has stood for ever, since antiquity. It is the living expression of the power of World Culture to bring about (as it is seeking to), among other things, the reunification of the Parthenon marbles. Because the Parthenon marbles speak in their entirety. This is the way to show the integrity of everything they stand for. What is more, the demand for the integrity of the monuments and the symbolisms of the Parthenon is not being voiced by Greece alone. It is claimed by the entire Mankind, to which the Parthenon as well as its symbolisms belong. In the Holy Rock of the Acropolis the entire world bears witness to the shape taken on by universal and eternal ideals.

Ladies and Gentlemen, Distinguished Guests, Welcome to the Acropolis Museum. Welcome to a creation of all Greeks for the whole of Humanity.

LIVE - ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Παρακολουθήστε από το blog μας kataskeui τα εγκαίνια του νέου μουσείου της Ακρόπολης.
*Για full screen πατήστε το κουμπί δεξιά κάτω.

Watch the opening ceremony of the new acropolis museum LIVE from the video-window which is above this post.

Η μετάδοση τελείωσε στις 22:30. Ευχαριστούμε.
The broadcast was end at 22:30. Thank you.
Άρθρο Kataskeui

Την τελευταία εβδομάδα όλα τα βλέμματα και ο διεθνής τύπος έχουν στραφεί στην Ελλάδα και στο κατασκευή του νέου μουσείου της Ακρόπολης. Οι τελευταίες αναφορές από τα πιο γνωστά ξένα ειδησιογραφικά πρακτορεία αναφέρονται επικριτικά στην αδιάλλακτη στάση του Βρετανικού μουσείου.

Πιο συγκεκριμένα οι αναφορές των ΞΕΠ:

(στις 20/06/09)

The independent
"Ακρόπολη τώρα! Ένα μουσείο για τα Ελγίνεια μάρμαρα"

ABC
"Η Ελλάδα αποκαλύπτει ένα νέο σπίτι για τα μάρμαρα"

Financial Times
"Το Ηνωμένο Βασίλειο απών από τα εγκαίνια της Ελλάδας για την Ακρόπολη"

Associated Press (AP)
"Το μουσείο της Ακρόπολης ανοίγει με πλούσια εγκαίνια"

El pais (Ισπανία)
"Υπερσύγχρονο (μουσείο) κάτω από την Ακρόπολη"

The Australian (Αυστραλία)
"Η Αθήνα χτίζει ένα σπίτι για τα μάρμαρα του Παρθενώνα"

Aljazeera
"Του μουσείου της Ακρόπολης "ο πόνος και η απώλεια"

Times online (Ηνωμένο Βασίλειο)
"Το μουσείο της Ακρόπολης ένα τέλειο σπίτι για τα Ελγίνεια μάρμαρα, λένε οι Έλληνες"

(στις 19/06/09)
Deutsche Welle (Γερμανία)
"Το μουσείο της Ακρόπολης ανοίγει μια νέα συζήτηση για τα μάρμαρα του Παρθενώνα"

The New York Times (ΗΠΑ)
"Στην Αθήνα, το μουσείο είναι ένα ολυμπιακό κατόρθωμα"

France 24 (Γαλλία)
"Το μουσείο της Ακρόπολης ως καταλύτης για την επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα"

Le Figaro (Γαλλία)
"Η Αθήνα έθεσε τον Όλυμπο της"

ABC.es (Ισπανία)
"Ένα νέο μουσείο για την Ακρόπολη"


Άρθρο Kataskeui
και σχετικές ιστοσελίδες Ξεν. Ειδ. Πρ.

Τρεις αρχηγοί κρατών, επτά πρωθυπουργοί, τέσσερις υπουργοί Εξωτερικών, περισσότεροι από 20 υπουργοί Εξωτερικών, θα παραστούν στα αυριανά εγκαίνια του Μουσείου της Ακρόπολης. Η επίσημη τελική λίστα όλων των προσκεκλημένων είναι η εξής:

Πρόεδροι
Ελλάδα: κ. Κάρολος Παπούλιας
Βουλγαρία: Mr. Georgi Parvanov
Κύπρος: κ. Δημήτρης Χριστόφιας
Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Mr. Jose Manuel Barrozo,

Πρωθυπουργοί
Ελλάδα: κ. Κωνσταντίνος Καραμανλής
Βοσνία Ερζεγοβίνη: Mr. Nicola Spiric, Chrmn.,
Κροατία: Mr. Ivo Sanandr,
Σερβία: Mr. Mirko Cvetkovic,
Σλοβακία: Mr. Dusan Caplovic,
Τουρκία: Mr. Recep Tayyip Erdogan (δεν θα παραστεί λόγω προβλήματος υγείας),
Φινλανδία: Mr. Matti Vanhanen
Μαυροβούνιο: Mr. Djukanovic
Βιετνάμ: Mr. Pham Gia Khiem,
Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας: Mr. He Guoqiang,

Υπουργοί
Τουρκία: Mr. Αhmet Davuutoglou,
Τουρκία: Mr. Bagis Egemen,
Σερβία: Mr. Vuk Jeremic,
Κίνα: Mr. Wang Jiarui,
Κίνα: Mrs Ma Wen

Υπουργοί Πολιτισμού
Ελλάδα: Αντώνης Σαμαράς
Αγία Εδρα: His Most Reverend Excellency Mgr. Gianfranco Ravasi,
Αίγυπτος: Mr. Farouk Hosny,
Αυστρία: Mr. Michael Franz,
Βοσνία - Ερζεγοβίνη: Mr. Sredoje Novic,
Βουλγαρία: Mrs. Irina Bokova,
Βουλγαρία: Mr. Ivan Tokadjiev,
Ελβετία: SE M. Pascal Couchepin,
Ιρλανδία: Mr. Martin Mansergh,
Ιταλία: Mr. Francesco Giro,
Κροατία: Mr. Bozo Biskupic,
Κύπρος: Δρ. Ανδρέας Δημητρίου,
Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας: Mr. Shan Jixiang,
Λετονία: Mr. Ints Dalderis,
Μάλτα: Mrs. Dolores Cristina,
Ουγγαρία: Mr. Istvan Hiller,
Πολωνία: Mr. Bogdan Zdrojewski,
Πορτογαλία: Mr. Jose Antonio Pinto Riveiro,
Ρουμανία: Mr. Theodor Paleologu,
Ρωσική Ομοσπονδία: Mr.
Σερβία: Mr. Nebojsa Bradic,
Σλοβενία: Ms Majda Sirca,
Τουρκία: Mr. Ertugrul Gunay,
European Commission: Mrs Androylla Vassiliou,
European Commission: Mr. Jan Figel,
UNESCO: Mr. Koichiro Matsuura,
UNESCO: Mr. George Anastassopoulos,
Πρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων: κ. Δημήτριος Σιούφας
Οικουμενικό Πατριαρχείο: Ιερότατος Μητροπολίτης Προικοννήσου κ. Ιωσήφ

Άρθρο Kataskeui

[Αφιέρωμα] Maglev


Η λέξη Maglev προέρχεται από το magnetic levitation δηλαδή μαγνητική μετεώριση και πρόκειται για ένα εντελώς καινούριο τύπο τραίνων. Λόγω του ότι το τραίνο αυτό κινείται χωρίς επαφή, το κάνει γρήγορο, φιλικό προς το περιβάλλον και πιο οικονομικό.

Ο μηχανισμός αποτελείται από τους μανγήτες στο κάτω μέρος που ανασηκώνουν το τραίνο και του μαγνήτες οδηγούς στα πλάγια που λειτουργούν σαν ράγες.

Το τραίνο μπορεί να λειτουργεί είτε στο έδαφος είτε υπερυψωμένο. Στη περίπτωση που κατασκευαστεί υπερυψωμένο, το τραίνο γίνεται ακόμα πιο οικολογικό καθώς δεν χωρίζει το έδαφος στα δύο και επιτρέπει στο γύρω χώρο να χρησιμοποιείται όπως πριν. Στην περίπτωση που κατασκευαστεί στο ύψος του εδάφους μπορεί να συνδυαστεί με τα υπάρχοντα συγκοινωνιακά δίκτυα.

Σε όποιο όμως ύψος και αν κατασκευαστεί, το maglev απαιτεί λιγότερο έδαφός και χώρο από κάθε άλλο ΜΜΜ.

Είναι σχεδιασμένο για ταχύτητες 300-500 χλμ/ώρα και μπορεί να αυξήσει ταχύτητα από 0 χλμ σε 300 χλμ/ώρα μέσα σε 2 λεπτά και απόσταση 5 χλμ. Χρησιμοποιεί λιγότερη ενέργεια από κάθε άλλο μέσο μεταφοράς, 3 φορές λιγότερη από το αυτοκίνητο και 5 φόρες λιγότερη από το αεροπλάνο. Επίσης, λόγω της μετεώρισης του χρειάζεται λιγότερη συντήρηση.

Η υψηλότερη ταχύτητα που έφτασε ένα τραίνο Maglev είναι τα 581 χλμ. Ίσως κάποτε το δούμε να ενώνει Αθήνα - Θεσσαλονίκη και να διανύει την απόσταση σε 2 ώρες.



[Σαν σήμερα] "Η τρύπα του Κούβελα"

1986-1989: Ξεκινάει η κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης (επί δημαρχίας Σωτήρη Κούβελα). Με αργούς ρυθμούς συνεχίζονται τα έργα για 2 χρόνια περίπου και ορίζoνται το TV100 και το FM100 ως φορείς χρηματοδότησης.

Η κατάληξη ήταν η οριστική παύση του έργου για 17 χρόνια λόγω αδυναμίας εξεύρεσης πόρων. Η αποτυχία αυτή ονομάστηκε από τους Θεσσαλονικείς "Τρύπα του Κούβελα".

Φωτογραφία Indiblog


[Παρατηρητήριο] Μετρό Θεσσαλονίκης (Πορεία Εργασιών) >34%

Θέσεις Εργοτάξιο Δίκτυα ΟΚΩ Περίβλημα Αρχαιολ. έρευνα Πλάκα οροφής Εκσκαφή σταθμού Μόνιμοι φορείς Η/Μ εξοπλισμός Αρχιτεκτ. εργασίες
Επίσταθμος ΝΣΣ Έγινε Έγινε Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
ΝΣΣ Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη Σε εξέλιξη Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Διακλ. Ευκαρπίας Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη >40% Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Δημοκρατίας Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη >40% Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Βενιζέλου Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη >40% Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Αγ. Σοφίας Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη >40% Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Συντριβάνι Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη >40% Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Πανεπιστήμιο Έγινε Έγινε Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη Σε εξέλιξη Εν αναμονή Εν αναμονή
Παπάφη Έγινε Έγινε Ανεστάλη Ανεστάλη Ανεστάλη Ανεστάλη Ανεστάλη Ανεστάλη Ανεστάλη
Ευκλείδη Έγινε Έγινε Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Φλέμιγκ Έγινε Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη Σε εξέλιξη Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Αναλήψεως Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Πατρικίου Έγινε Σε εξέλιξη Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Διακλ. Καλαμαριάς Έγινε Σε εξέλιξη Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Βούλγαρη Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Νέα Ελβετία Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Αμαξοστάσιο Σε εξέλιξη Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Πορεία εκσκαφών Κώστικα και Γιωρίκα
Μετροπόντικας ΤΒΜ1 3.826 μέτρα
Μετροπόντικας ΤΒΜ2 3.404 μέτρα

Εκτιμώμενο έτος ολοκλήρωσης 2015

Τελευταία ενημέρωση 5/1/2011 (Ενδέχεται να υπάρχουν κάποια λάθη)
t

Εισάγετε το email σας και κάθε νέο άρθρο θα έρχεται δωρεάν και άμεσα στα εισερχόμενα σας:

Delivered by FeedBurner


Translate this pagePhotobucket

Έργα στην Ελλάδα (Χρονοδιαγράμματα)

2010
Επέκταση μετρό Γρ. 2 προς Ελληνικό (μέσα 2010)
Νέο λιμάνι Πάτρας (2010)

2011
Ιόνιας Οδός, παράκαμψη Αγρινίου (2011)
Ανατολική Οδός Πελοποννήσου (αρχές 2011)
Επέκταση διαδρόμου 10/28 αεροδρομίου Μακεδονία - Θεσσαλονίκη (2011)
Επέκταση του Τραμ με την γραμμή Φάληρο - Πειραιάς (2011)
Γήπεδο Παναθηναϊκού, Βοτανικός - Αθήνα (καλοκαίρι 2011)
Τμήματα της Ανατολικής Οδού Πελοποννήσου Κόρινθος - Τρίπολη Καλαμάτα, Λεύκτρο - Σπάρτη (τέλη 2011)
ΟΣΕ, Κιάτο - Αίγιο (τέλη 2011)

2012
Ιόνιας Οδός, Αντίρριο - Αγρίνιο (2011)
Αυτοκινητόδρομος κεντρικής Ελλάδας Λαμία - Εγνατία (2012)
Ανατολική Οδός Πελοποννήσου (Α7) (Σεπτέμβριος 2012)
Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, σήραγγες γέφυρες Τεμπών - Πλαταμώνα (2012)
Αυτοκινητόδρομος κεντρικής Ελλάδας (E65) ή (Α3) - Κεντρική Ελλάδα (2012)

2013
Monorail - Πειραιάς (τέλη 2013)
Επέκταση μετρό Γρ.3 προς Πειραιά
ΟΣΕ, διπλή σιδ/μική γραμμή Τιροθέα - Λιανοκλάδι - Δομοκός με ηλεκτροκίνηση (2013)
ΟΣΕ, ολοκλήρωση ηλεκτροκίνηση - Θεσ/νίκη (2013)

2014
(2014)
Ολοκλήρωση Ιόνιας Οδού (2014)
Νέο διεθνές αεροδρόμιο Ηρακλείου - Ηράκλειο (2014)
Οδικός άξονας από Κατεχάκη προς Ποσειδώνος (διαγωνισμός έργου) (2014)

2015
Ολοκλήρωση διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Ροδοδάφνη - Πάτρα (2015)
Μετρό Θεσσαλονίκης Γρ.1 - Θεσσαλονίκη (αρχές 2015)

ΕΝ ΑΝΑΜΟΝΗ
Μετρό Θεσσαλονίκης Γρ.2 - Θεσσαλονίκη (20##)
Νέα Γρ.4 του μετρό (Άλσος Βεΐκου προς Μαρούσι) (20##)
Επέκταση μετρό Θεσσαλονίκη Σταυρούπολη/Δυτικά (20##)
Τραμ Πάτρας (20##)
Τραμ Βόλου (20##)
Τραμ Ιωαννίνων (20##)
Μετεγκατάσταση της ΔΕΘ (20##)


Μεγάλα παγκόσμια έργα (Χρονοδιαγράμματα)

2010
Dubai Metro πράσινη γραμμή - Ντουμπάι (Μάρτιος 2010)
Τετράγωνο στάδιο - Αυστραλία (Μελβούρνη) (7 Μαι 2010)
Hoover Dam Bypass Bridge - Αμερική (Αρίζονα/Νεβάδα) (16 Οκτ 2010)

2011
Ουρανοξύστης "Strata Tower" - Άμπου Ντάμπι (2011)
Ουρανοξύστης "Pentominium" - Ντουμπάι (2011)
Ολυμπιακό στάδιο - Ηνωμένο Βασίλειο (2011)
Διεθνές αεροδρόμιο Al Maktoum - Ντουμπάι (Μάρτιος 2011)

2012
Ουρανοξύστης "Shard London Bridge" - Ηνωμένο Βασίλειο (Μάιος 2012)
Dubai Metro μωβ γραμμή - Ντουμπάι (2012)
6th Crossing on Dubai Creek - Ντουμπάι (2012)

2013
Ουρανοξύστης "The Freedom Tower" - Νέα Υόρκη (2013)

2014
Crystal island - Μόσχα (2014)
Διπλοί ουρανοξύστες "Hermitage Plaza" - Γαλλία (2014)
Επέκταση του καναλιού του Παναμά - Παναμάς (2014)

2015
Αγωγός Nabucco - Τουρκία/Βουλγαρία/Ρουμανία/Ουγγαρία/Αυστρία (τέλη 2015)

2016
Κανένα προγραμματισμένο μεγάλο έργο

2017


2018
Κανένα προγραμματισμένο μεγάλο έργο

2019
Ολοκλήρωση του μεγαλύτερου ηλιακού πάρκου στο κόσμο - Κίνα (Ordos) (2019)

2020
Σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων Λονδίνο - Μπέρμιγχαμ - Ηνωμένο Βασίλειο (γύρω στο 2020)

2030
Σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων Λονδίνο - Γλασκόβη - Ηνωμένο Βασίλειο (γύρω στο 2030)

ΕΝ ΑΝΑΜΟΝΗ
Dubai Metro μπλε γραμμή - Ντουμπάι ()
Dubai Metro κίτρινη γραμμή - Ντουμπάι ()
Falcon city of wonders - Ντουμπάι (Ξεκίνησε αλλά σταμάτησε προσωρινά)
Dubailand - Ντουμπάι (Ξεκίνησε αλλά σταμάτησε προσωρινά)
Πύργος "Nakheel" - Ντουμπάι ()


520

520
Αγοράζουμε προϊόντα με barcode που ξεκινάει από 520, αγοράζουμε Ελληνικά!

Προσθέστε μας στο facebook. Υποστηρίξτε μας και ενημερωθείτε άμεσα.Kataskeui Neos

Create your badge

Επισκεψημοτητα απο τον Αυγουστο του 2010

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Φόρμα επικοινωνίας, κλικ ΕΔΩ

Follow us