Η ζεύξη Μαλιακού είναι ένα έργο που θα το δούμε στην Ελλάδα σε μία με δύο δεκαετίες. Από το 2001 γίνονται συζητήσεις για 2 γέφυρες που θα ενώνουν Ασπρονέρι - Κάβο και Βασιλίνα - ακρωτήρι Τάπια με μήκος 4 και 3 χλμ αντίστοιχα.
Οι προοπτικές είναι καλές αφού ενώνεται η βόρεια Εύβοια με την ηπειρωτική Ελλάδα, μικραίνει η απόσταση Αθήνας - Θεσσαλονίκης και παρακάμπτεται το πέταλο του Μαλιακού.
Για να δούμε όμως μια πολύ καλή παραλλαγή της ζεύξης με 3εις κύριες συνδέσεις (έχει συζητηθεί και αυτή). Η πρώτη σύνδεση θα ενώνει το Ασπρονέρι Στερεάς Ελλάδας με το νησί Στρογγυλή με κρεμαστή γέφυρα. Η δεύτερη σύνδεση θα ενώνει το νησί Στρογγυλή με τον Κάβο βόρειας Εύβοιας περνώντας κοντά από τα Λιχαδονήσια που θα περιλαμβάνει ανάχωση λιμενικού τύπου, συμβατική γέφυρα, και πλωτή γέφυρα. Από τον Κάβο στη Βασιλίνα με αυτοκινητόδρομο και από εκεί με την τρίτη σύνδεση απέναντι στο ακρωτήρι Τάπια που θα περιλαμβάνει 2 συμβατικές και ανάμεσα τους 1 κρεμαστή γέφυρα.
Η κατασκευή αυτή απαιτεί 9 χλμ αυτοκινητόδρομου και 7 χλμ τεχνικό μήκος συνδέσεων (γέφυρες διαφόρων τύπων). Με τη κατασκευή της ζεύξης η απόσταση μειώνεται από 55 χλμ σε 16 χλμ δηλαδή περίπου 65%. Παρακάμπτονται Καμένα Βούρλα, Μώλος, Θερμοπύλες, Στυλίδα, Καραβόμυλος και Ράχες. Το κόστος υπολογίζεται περίπου στα 1000-1200 εκατ. ευρώ.
Άρθρο, Φωτογραφίες Kataskeui
Όλα καλά, αλλά θα πρέπει να γνωρίζετε, ότι το ελληνικό κράτος, έχει δεσμευθεί, στις εταιρείες που παραχώρησε τα διόδια, ότι για 30 χρόνια δεν πρόκειται να αλλάξει ο ήδη υπάρχων αυτοκινητόδρομος (ΠΑΘΕ).
Μετά από 28 περίπου χρόνια, το ξανασυζητάμε το θέμα, δυστυχώς.
Το γνωρίζουμε αυτό ωστόσο ακούγεται αστείο ότι το συγκεκριμένο τμήμα θα παραμείνει έτσι για 30 χρόνια. Ελπίζουμε έστω και να αρχίσει σε μια με δύο δεκαετίες γιατί ξέρουμε ότι τέτοια έργα θέλουν καμία δεκαετία για να ολοκληρωθούν στην Ελλάδα.
Παντως αν γινοταν αυτο το εργο θα ηταν παρα πολυ καλο και για την αναβαθμιση της περιοχης αλλα και θα μειωνοταν και ο χρονος μεταξυ Θεσσαλονικης-Αθηνας, αληθεια εχω ενα ερωτημα οταν εκαναν την μελετη για την ανακατσκευή στο πεταλο του Μαλιακου πως δεν ειχαν σκεφτει να φτιαξουν τον αυτοκινητοδρομο μεσω αυτης της ζευξης, προσωπικα παντως πιστευω οτι δεν προκειται να γινει τα επομενα χρονια, αν και την θεωρω πιο σημαντικη ζευξη απο την ζευξη του Θερμαικου που προτεινουν.
Η ζεύξη δεν έγινε γιατί πολύ απλά τα συμφέροντα κάποιων από την Λαμία και των γύρω χωριών θίγονταν. Δυστυχώς έτσι είναι τα πράγματα γιαυτό και η ανάπτυξη σε αυτή την χώρα θα αργεί πάντα να έρθει.
To κράτος είχε προτείνει αντί της διπλής γέφυρας υποθαλάσσια σήραγγα με παρόμοια κέρδη, αλλά με την πρόφαση της σεισμογενούς περιοχής, εγκαταλείφθηκε προκειμένου να εξυπηρετηθούν τα τοπικά συμφέροντα των Μπασιάκων και των Λεβέντηδων...
Είναι αστείο να νομίζει κανείς πως ο Λεβέντης έχει τόση δύναμη. Ήδη είναι εκτός αυτοκινητόδρομου. Οι γέφυρες της διπλής ζεύξης είναι επιπέδου Ρίου - Αντιρρίου με ό,τι αυτό σημαίνει για το κόστος τους και το κόστος των διοδίων τους. Αποτελούν σίγουρα συζητήσιμη εναλλακτική για μετά από 30 χρόνια.
ψάξτε το βιογραφικό του καραβλαχου τεως Δημάρχου Λαμίας όπου κοκορευεται. (!!!) πως σταμάτησε το έργο, θα μάθετε πολλά