Προτάσεις αναγνώστη για τη Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική

Posted by Kataskeui team Δευτέρα, Αυγούστου 09, 2010
Πρόταση Τραμ: Ορίστε η πρόταση μου για την Θεσσαλονίκη όσο αφορά το τραμ, επειδή τυγ
χάνω να είμαι Θεσσαλονικιός και κινούμαι καθημερινά στο κέντρο γνωρίζω ποιες είναι οι ανάγκες και έτσι έφτιαξα ένα σύστημα τραμ, μερικά σημεία των γραμμών έχουν προταθεί και από άλλους όπως το δυτικό τόξο στην Επταπυργίου.

Η πρόταση μου περιλαμβάνει 22 χλμ. διπλή γραμμής και 17 χλμ. μόνης γραμμής. Ενώνει το υπεραστικό σταθμό λεωφορείων ΚΤΕΛ με την Μικρα και κατεπέκταση στο μέλλον με το αεροδρόμιο μέσω του monorail.

Γενικά εξυπηρετεί τις εξής περιοχές:
Ελευθέριο-Νέα Πολιτεία-Άνω Ηλιούπολη-Κάτω Ηλιούπολη-Αμπελόκηποι-ΚΤΕΛ-Λαχανόκηποι Buiness Center-Λεωφόρος Νίκης-Τσιμισκη-Μεγάλου Αλέξανδρου-Βασ. Όλγας-Μέγαρο Μουσικής-Καλαμαριά-Νέα Κρήνη-ΔΕΘ-Πανεπιστήμια-Καυτατζογλιο Στάδιο-Επταπύργιο-Στρεμπενιωτη-Νεάπολη-Σταυρούπολη.

Αν υποθέσουμε ότι το μέσο κόστος κατασκευής του τραμ είναι 3-6 εκατ. ευρώ/χλμ τότε για το συνολικό σύστημα χρειάζεται να δαπανηθούν γύρω στα 200 εκ. ευρώ, λογικό κόστος αν υποθέσουμε ότι η ζεύξη Θερμαϊκού θα κοστίσει πανω από 1 δις ευρώ, επιπλέον ο χρόνος κατασκευής του είναι περίπου τα 2 έτη, έτσι η Θεσσαλονίκη θα μπορεί να αποκτήσει ένα σταθερό μέσο τροχιάς μέσα στην πενταετία σίγουρα.

Τέλος πιστεύω ότι η επιτυχία του τραμ θα οφείλεται στο γεγονός ότι θα διασχίζει ένα πολύ μεγάλο κομμάτι του παραλιακού μετώπου της παραλίας της Θεσσαλονίκης έτσι θα αποτελεί και μια τουριστική ατραξιόν η χρήση του από τους τουρίστες και επίσης συμπληρώνει το μετρό. Φυσικά επιβάλλονται ορισμένες τροποποιήσεις όπως πεζοδρομήσεις και κυρίως της Λ. Νίκης την όποια θα αντικαταστήσει ο υπόγειος δρόμος που προτείνατε.

Στο χάρτη και πιο συγκεκριμένα σε ένα σημείο που φαίνεται μονή λωρίδα να διασχίζει την ΔΕΘ και το Πανεπιστήμιο στην ουσία διχοτόμει την έκθεση με την προϋπόθεση ότι θα γίνει πάρκο και θα μπορεί να εισέρχεται μόνο το τραμ από εκείνο το σημείο.

Πρόταση Θαλάσσιας συγκοινωνίας: Η πρόταση μου περιλαμβάνει ένα σύστημα θαλασσιάς συγκοινωνίας με ταχύπλοα δελφίνια όπου θα ενώνουν το κέντρο της Θεσσαλονίκης με τον Θερμαϊκό Κόλπο και το πρώτο πόδι της Χαλκιδικής, το όποιο είναι και το πιο πολυσύχναστο ιδίως τους θερινούς μήνες.

Περιλαμβάνει 17 στάσεις οι οποίες χωρίζονται σε 2 γραμμές για να μην κάνει το κύκλο το ταχύπλοο από την μια μεριά θα εξυπηρετεί την μια μεριά του ποδιού και μέσω της διώρυγας της Ποτιδαίας την άλλη μεριά.

Αρχικά μπορεί να εφαρμοστεί πιλοτικά για τους θερινούς μήνες, πιστεύω με τις κατάλληλες παρεμβάσεις δηλαδή ναυτικές υποδομές για την προσάραξη των πλοίων θα μπορούσε να επιτευχθεί ωστόσο ελάχιστοι ιδιώτες θα αναλάμβαναν το κόστος αυτής της πρότασης λόγω του υψηλού ρίσκου επιτυχίας και αυτό γιατί οι Έλληνες και ιδίως οι Θεσσαλονικείς έχουν μάθει να κινούνται με ΙΧ και να ταλαιπωρούνται με την κίνηση στην επιστροφή, παρόλα αυτά πιστεύω ότι αποτελεί μια ενδιαφέρουσα πρόταση που μέσα στον χρόνο μπορεί να γνωρίσει την υποστήριξη του κόσμου αρκεί να είναι ανταγωνιστικό του ΚΤΕΛ και σχετικά οικονομικό, σε πρώτη φάση το κόστος υλοποίησης του σχεδίου θα μπορούσε να αναλάβει ο νομός Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με τον νόμο Χαλκιδικής.

Οι στάσεις είναι οι εξής:
Γραμμή 1 Μαρίνα Πλατεία Ελευθερίας( Διπλά στο Λιμάνι, θα κατασκευαστεί)-Νέα Κρήνη-Περαια-Αγία Τριάδα-Νέα Μηχανιωνα-Νέα Καλλικρατεια-Νέα Μουδανιά-Ποτίδαια-Sani Resort-Σιβηρη-Φουρκα-Ποσείδι

Γραμμή 2 Μαρίνα Πλατειά Ελευθερίας( Διπλά στο Λιμάνι, θα κατασκευαστεί)-Νέα Κρήνη-Περαια-Άγια Τριάδα-Νέα Μηχανιωνα-Νέα Καλλικρατεια-Νέα Μουδανιά-Ποτίδαια-Νέα Φώκαια-Καλλιθέα-Χανιώτη-Πευκοχωρι-Παλιούρι

Άρθρο και χάρτες από αναγνώστη του blog
Σχετικό άρθρο "Master Plan Θεσσαλονίκης"

0 comments

Δημοσίευση σχολίου

[Αφιέρωμα] Maglev


Η λέξη Maglev προέρχεται από το magnetic levitation δηλαδή μαγνητική μετεώριση και πρόκειται για ένα εντελώς καινούριο τύπο τραίνων. Λόγω του ότι το τραίνο αυτό κινείται χωρίς επαφή, το κάνει γρήγορο, φιλικό προς το περιβάλλον και πιο οικονομικό.

Ο μηχανισμός αποτελείται από τους μανγήτες στο κάτω μέρος που ανασηκώνουν το τραίνο και του μαγνήτες οδηγούς στα πλάγια που λειτουργούν σαν ράγες.

Το τραίνο μπορεί να λειτουργεί είτε στο έδαφος είτε υπερυψωμένο. Στη περίπτωση που κατασκευαστεί υπερυψωμένο, το τραίνο γίνεται ακόμα πιο οικολογικό καθώς δεν χωρίζει το έδαφος στα δύο και επιτρέπει στο γύρω χώρο να χρησιμοποιείται όπως πριν. Στην περίπτωση που κατασκευαστεί στο ύψος του εδάφους μπορεί να συνδυαστεί με τα υπάρχοντα συγκοινωνιακά δίκτυα.

Σε όποιο όμως ύψος και αν κατασκευαστεί, το maglev απαιτεί λιγότερο έδαφός και χώρο από κάθε άλλο ΜΜΜ.

Είναι σχεδιασμένο για ταχύτητες 300-500 χλμ/ώρα και μπορεί να αυξήσει ταχύτητα από 0 χλμ σε 300 χλμ/ώρα μέσα σε 2 λεπτά και απόσταση 5 χλμ. Χρησιμοποιεί λιγότερη ενέργεια από κάθε άλλο μέσο μεταφοράς, 3 φορές λιγότερη από το αυτοκίνητο και 5 φόρες λιγότερη από το αεροπλάνο. Επίσης, λόγω της μετεώρισης του χρειάζεται λιγότερη συντήρηση.

Η υψηλότερη ταχύτητα που έφτασε ένα τραίνο Maglev είναι τα 581 χλμ. Ίσως κάποτε το δούμε να ενώνει Αθήνα - Θεσσαλονίκη και να διανύει την απόσταση σε 2 ώρες.



[Σαν σήμερα] "Η τρύπα του Κούβελα"

1986-1989: Ξεκινάει η κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης (επί δημαρχίας Σωτήρη Κούβελα). Με αργούς ρυθμούς συνεχίζονται τα έργα για 2 χρόνια περίπου και ορίζoνται το TV100 και το FM100 ως φορείς χρηματοδότησης.

Η κατάληξη ήταν η οριστική παύση του έργου για 17 χρόνια λόγω αδυναμίας εξεύρεσης πόρων. Η αποτυχία αυτή ονομάστηκε από τους Θεσσαλονικείς "Τρύπα του Κούβελα".

Φωτογραφία Indiblog


[Παρατηρητήριο] Μετρό Θεσσαλονίκης (Πορεία Εργασιών) >34%

Θέσεις Εργοτάξιο Δίκτυα ΟΚΩ Περίβλημα Αρχαιολ. έρευνα Πλάκα οροφής Εκσκαφή σταθμού Μόνιμοι φορείς Η/Μ εξοπλισμός Αρχιτεκτ. εργασίες
Επίσταθμος ΝΣΣ Έγινε Έγινε Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
ΝΣΣ Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη Σε εξέλιξη Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Διακλ. Ευκαρπίας Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη >40% Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Δημοκρατίας Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη >40% Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Βενιζέλου Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη >40% Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Αγ. Σοφίας Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη >40% Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Συντριβάνι Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη >40% Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Πανεπιστήμιο Έγινε Έγινε Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη Σε εξέλιξη Εν αναμονή Εν αναμονή
Παπάφη Έγινε Έγινε Ανεστάλη Ανεστάλη Ανεστάλη Ανεστάλη Ανεστάλη Ανεστάλη Ανεστάλη
Ευκλείδη Έγινε Έγινε Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Φλέμιγκ Έγινε Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη Σε εξέλιξη Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Αναλήψεως Έγινε Έγινε Έγινε Σε εξέλιξη Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Πατρικίου Έγινε Σε εξέλιξη Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Διακλ. Καλαμαριάς Έγινε Σε εξέλιξη Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Βούλγαρη Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Νέα Ελβετία Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Αμαξοστάσιο Σε εξέλιξη Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή Εν αναμονή
Πορεία εκσκαφών Κώστικα και Γιωρίκα
Μετροπόντικας ΤΒΜ1 3.826 μέτρα
Μετροπόντικας ΤΒΜ2 3.404 μέτρα

Εκτιμώμενο έτος ολοκλήρωσης 2015

Τελευταία ενημέρωση 5/1/2011 (Ενδέχεται να υπάρχουν κάποια λάθη)
t

Εισάγετε το email σας και κάθε νέο άρθρο θα έρχεται δωρεάν και άμεσα στα εισερχόμενα σας:

Delivered by FeedBurner


Translate this pagePhotobucket

Έργα στην Ελλάδα (Χρονοδιαγράμματα)

2010
Επέκταση μετρό Γρ. 2 προς Ελληνικό (μέσα 2010)
Νέο λιμάνι Πάτρας (2010)

2011
Ιόνιας Οδός, παράκαμψη Αγρινίου (2011)
Ανατολική Οδός Πελοποννήσου (αρχές 2011)
Επέκταση διαδρόμου 10/28 αεροδρομίου Μακεδονία - Θεσσαλονίκη (2011)
Επέκταση του Τραμ με την γραμμή Φάληρο - Πειραιάς (2011)
Γήπεδο Παναθηναϊκού, Βοτανικός - Αθήνα (καλοκαίρι 2011)
Τμήματα της Ανατολικής Οδού Πελοποννήσου Κόρινθος - Τρίπολη Καλαμάτα, Λεύκτρο - Σπάρτη (τέλη 2011)
ΟΣΕ, Κιάτο - Αίγιο (τέλη 2011)

2012
Ιόνιας Οδός, Αντίρριο - Αγρίνιο (2011)
Αυτοκινητόδρομος κεντρικής Ελλάδας Λαμία - Εγνατία (2012)
Ανατολική Οδός Πελοποννήσου (Α7) (Σεπτέμβριος 2012)
Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, σήραγγες γέφυρες Τεμπών - Πλαταμώνα (2012)
Αυτοκινητόδρομος κεντρικής Ελλάδας (E65) ή (Α3) - Κεντρική Ελλάδα (2012)

2013
Monorail - Πειραιάς (τέλη 2013)
Επέκταση μετρό Γρ.3 προς Πειραιά
ΟΣΕ, διπλή σιδ/μική γραμμή Τιροθέα - Λιανοκλάδι - Δομοκός με ηλεκτροκίνηση (2013)
ΟΣΕ, ολοκλήρωση ηλεκτροκίνηση - Θεσ/νίκη (2013)

2014
(2014)
Ολοκλήρωση Ιόνιας Οδού (2014)
Νέο διεθνές αεροδρόμιο Ηρακλείου - Ηράκλειο (2014)
Οδικός άξονας από Κατεχάκη προς Ποσειδώνος (διαγωνισμός έργου) (2014)

2015
Ολοκλήρωση διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Ροδοδάφνη - Πάτρα (2015)
Μετρό Θεσσαλονίκης Γρ.1 - Θεσσαλονίκη (αρχές 2015)

ΕΝ ΑΝΑΜΟΝΗ
Μετρό Θεσσαλονίκης Γρ.2 - Θεσσαλονίκη (20##)
Νέα Γρ.4 του μετρό (Άλσος Βεΐκου προς Μαρούσι) (20##)
Επέκταση μετρό Θεσσαλονίκη Σταυρούπολη/Δυτικά (20##)
Τραμ Πάτρας (20##)
Τραμ Βόλου (20##)
Τραμ Ιωαννίνων (20##)
Μετεγκατάσταση της ΔΕΘ (20##)


Μεγάλα παγκόσμια έργα (Χρονοδιαγράμματα)

2010
Dubai Metro πράσινη γραμμή - Ντουμπάι (Μάρτιος 2010)
Τετράγωνο στάδιο - Αυστραλία (Μελβούρνη) (7 Μαι 2010)
Hoover Dam Bypass Bridge - Αμερική (Αρίζονα/Νεβάδα) (16 Οκτ 2010)

2011
Ουρανοξύστης "Strata Tower" - Άμπου Ντάμπι (2011)
Ουρανοξύστης "Pentominium" - Ντουμπάι (2011)
Ολυμπιακό στάδιο - Ηνωμένο Βασίλειο (2011)
Διεθνές αεροδρόμιο Al Maktoum - Ντουμπάι (Μάρτιος 2011)

2012
Ουρανοξύστης "Shard London Bridge" - Ηνωμένο Βασίλειο (Μάιος 2012)
Dubai Metro μωβ γραμμή - Ντουμπάι (2012)
6th Crossing on Dubai Creek - Ντουμπάι (2012)

2013
Ουρανοξύστης "The Freedom Tower" - Νέα Υόρκη (2013)

2014
Crystal island - Μόσχα (2014)
Διπλοί ουρανοξύστες "Hermitage Plaza" - Γαλλία (2014)
Επέκταση του καναλιού του Παναμά - Παναμάς (2014)

2015
Αγωγός Nabucco - Τουρκία/Βουλγαρία/Ρουμανία/Ουγγαρία/Αυστρία (τέλη 2015)

2016
Κανένα προγραμματισμένο μεγάλο έργο

2017


2018
Κανένα προγραμματισμένο μεγάλο έργο

2019
Ολοκλήρωση του μεγαλύτερου ηλιακού πάρκου στο κόσμο - Κίνα (Ordos) (2019)

2020
Σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων Λονδίνο - Μπέρμιγχαμ - Ηνωμένο Βασίλειο (γύρω στο 2020)

2030
Σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων Λονδίνο - Γλασκόβη - Ηνωμένο Βασίλειο (γύρω στο 2030)

ΕΝ ΑΝΑΜΟΝΗ
Dubai Metro μπλε γραμμή - Ντουμπάι ()
Dubai Metro κίτρινη γραμμή - Ντουμπάι ()
Falcon city of wonders - Ντουμπάι (Ξεκίνησε αλλά σταμάτησε προσωρινά)
Dubailand - Ντουμπάι (Ξεκίνησε αλλά σταμάτησε προσωρινά)
Πύργος "Nakheel" - Ντουμπάι ()


520

520
Αγοράζουμε προϊόντα με barcode που ξεκινάει από 520, αγοράζουμε Ελληνικά!

Προσθέστε μας στο facebook. Υποστηρίξτε μας και ενημερωθείτε άμεσα.Kataskeui Neos

Create your badge

Επισκεψημοτητα απο τον Αυγουστο του 2010

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Φόρμα επικοινωνίας, κλικ ΕΔΩ

Follow us