Πρόταση Τραμ: Ορίστε η πρόταση μου για την Θεσσαλονίκη όσο αφορά το τραμ, επειδή τυγ
χάνω να είμαι Θεσσαλονικιός και κινούμαι καθημερινά στο κέντρο γνωρίζω ποιες είναι οι ανάγκες και έτσι έφτιαξα ένα σύστημα τραμ, μερικά σημεία των γραμμών έχουν προταθεί και από άλλους όπως το δυτικό τόξο στην Επταπυργίου.
Η πρόταση μου περιλαμβάνει 22 χλμ. διπλή γραμμής και 17 χλμ. μόνης γραμμής. Ενώνει το υπεραστικό σταθμό λεωφορείων ΚΤΕΛ με την Μικρα και κατεπέκταση στο μέλλον με το αεροδρόμιο μέσω του monorail.
Γενικά εξυπηρετεί τις εξής περιοχές:
Ελευθέριο-Νέα Πολιτεία-Άνω Ηλιούπολη-Κάτω Ηλιούπολη-Αμπελόκηποι-ΚΤΕΛ-Λαχανόκηποι Buiness Center-Λεωφόρος Νίκης-Τσιμισκη-Μεγάλου Αλέξανδρου-Βασ. Όλγας-Μέγαρο Μουσικής-Καλαμαριά-Νέα Κρήνη-ΔΕΘ-Πανεπιστήμια-Καυτατζογλιο Στάδιο-Επταπύργιο-Στρεμπενιωτη-Νεάπολη-Σταυρούπολη.Αν υποθέσουμε ότι το μέσο κόστος κατασκευής του τραμ είναι 3-6 εκατ. ευρώ/χλμ τότε για το συνολικό σύστημα χρειάζεται να δαπανηθούν γύρω στα 200 εκ. ευρώ, λογικό κόστος αν υποθέσουμε ότι η ζεύξη Θερμαϊκού θα κοστίσει πανω από 1 δις ευρώ, επιπλέον ο χρόνος κατασκευής του είναι περίπου τα 2 έτη, έτσι η Θεσσαλονίκη θα μπορεί να αποκτήσει ένα σταθερό μέσο τροχιάς μέσα στην πενταετία σίγουρα.
Τέλος πιστεύω ότι η επιτυχία του τραμ θα οφείλεται στο γεγονός ότι θα διασχίζει ένα πολύ μεγάλο κομμάτι του παραλιακού μετώπου της παραλίας της Θεσσαλονίκης έτσι θα αποτελεί και μια τουριστική ατραξιόν η χρήση του από τους τουρίστες και επίσης συμπληρώνει το μετρό. Φυσικά επιβάλλονται ορισμένες τροποποιήσεις όπως πεζοδρομήσεις και κυρίως της Λ. Νίκης την όποια θα αντικαταστήσει ο υπόγειος δρόμος που προτείνατε.
Στο χάρτη και πιο συγκεκριμένα σε ένα σημείο που φαίνεται μονή λωρίδα να διασχίζει την ΔΕΘ και το Πανεπιστήμιο στην ουσία διχοτόμει την έκθεση με την προϋπόθεση ότι θα γίνει πάρκο και θα μπορεί να εισέρχεται μόνο το τραμ από εκείνο το σημείο.
Πρόταση Θαλάσσιας συγκοινωνίας: Η πρόταση μου περιλαμβάνει ένα σύστημα θαλασσιάς συγκοινωνίας με ταχύπλοα δελφίνια όπου θα ενώνουν το κέντρο της Θεσσαλονίκης με τον Θερμαϊκό Κόλπο και το πρώτο πόδι της Χαλκιδικής, το όποιο είναι και το πιο πολυσύχναστο ιδίως τους θερινούς μήνες.
Περιλαμβάνει 17 στάσεις οι οποίες χωρίζονται σε 2 γραμμές για να μην κάνει το κύκλο το ταχύπλοο από την μια μεριά θα εξυπηρετεί την μια μεριά του ποδιού και μέσω της διώρυγας της Ποτιδαίας την άλλη μεριά.
Αρχικά μπορεί να εφαρμοστεί πιλοτικά για τους θερινούς μήνες, πιστεύω με τις κατάλληλες παρεμβάσεις δηλαδή ναυτικές υποδομές για την προσάραξη των πλοίων θα μπορούσε να επιτευχθεί ωστόσο ελάχιστοι ιδιώτες θα αναλάμβαναν το κόστος αυτής της πρότασης λόγω του υψηλού ρίσκου επιτυχίας και αυτό γιατί οι Έλληνες και ιδίως οι Θεσσαλονικείς έχουν μάθει να κινούνται με ΙΧ και να ταλαιπωρούνται με την κίνηση στην επιστροφή, παρόλα αυτά πιστεύω ότι αποτελεί μια ενδιαφέρουσα πρόταση που μέσα στον χρόνο μπορεί να γνωρίσει την υποστήριξη του κόσμου αρκεί να είναι ανταγωνιστικό του ΚΤΕΛ και σχετικά οικονομικό, σε πρώτη φάση το κόστος υλοποίησης του σχεδίου θα μπορούσε να αναλάβει ο νομός Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με τον νόμο Χαλκιδικής.
Οι στάσεις είναι οι εξής:
Γραμμή 1 Μαρίνα Πλατεία Ελευθερίας( Διπλά στο Λιμάνι, θα κατασκευαστεί)-Νέα Κρήνη-Περαια-Αγία Τριάδα-Νέα Μηχανιωνα-Νέα Καλλικρατεια-Νέα Μουδανιά-Ποτίδαια-Sani Resort-Σιβηρη-Φουρκα-Ποσείδι
Γραμμή 2 Μαρίνα Πλατειά Ελευθερίας( Διπλά στο Λιμάνι, θα κατασκευαστεί)-Νέα Κρήνη-Περαια-Άγια Τριάδα-Νέα Μηχανιωνα-Νέα Καλλικρατεια-Νέα Μουδανιά-Ποτίδαια-Νέα Φώκαια-Καλλιθέα-Χανιώτη-Πευκοχωρι-Παλιούρι
Γραμμή 1 Μαρίνα Πλατεία Ελευθερίας( Διπλά στο Λιμάνι, θα κατασκευαστεί)-Νέα Κρήνη-Περαια-Αγία Τριάδα-Νέα Μηχανιωνα-Νέα Καλλικρατεια-Νέα Μουδανιά-Ποτίδαια-Sani Resort-Σιβηρη-Φουρκα-Ποσείδι
Γραμμή 2 Μαρίνα Πλατειά Ελευθερίας( Διπλά στο Λιμάνι, θα κατασκευαστεί)-Νέα Κρήνη-Περαια-Άγια Τριάδα-Νέα Μηχανιωνα-Νέα Καλλικρατεια-Νέα Μουδανιά-Ποτίδαια-Νέα Φώκαια-Καλλιθέα-Χανιώτη-Πευκοχωρι-Παλιούρι
Άρθρο και χάρτες από αναγνώστη του blog
Σχετικό άρθρο "Master Plan Θεσσαλονίκης"
0 comments